Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Lexus Nederland

  • B.P. Florijn

    Bent u ook zo tevreden over Lexus?

  • G.Schep

    Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n service gehad als bij mijn lexus dealer Van Dorst in Breda: grote klasse !

  • Michael

    Kan ik een lexus een weekendje op proef krijgen liefst een GS, ik hoor het wel als het kan.

  • Rai

    Hallo beste lezers, Lexus zal zeer zeker een goede auto zijn ,

    maar ……. orginaliteit is bij Lexus ver te zoeken

    Wanneer houden jullie nu een keer op met het uitbrengen van goedkope Mercedes clonen ? kom eens met een eigen model voor de verandering !!!!

    zelfs de Mercedes type aanduidingen worden door Lexus op een te opvallende, in een iets aangepaste vorm gebruikt.

    Nee , zolang lexus geen orginaliteit in zijn modellen stopt , vind ik het een merk van niks , op deze manier kan iedereen wel een auto op de markt brengen !

  • patrick

    Ik kan U vertellen dat wij twee Lexussen in ons trotse bezit hebben en dat de stap van een ander merk naar Lexus makkelijker is dan van Lexus naar een ander merk. Als je eenmaal Lexus rijdt, stap je er niet meer vanaf. Het is een auto die je koopt omdat hij mooi is en om de kwaliteit, service en betrouwbaarheid, dus niet voor de buren!! We hebben door de jaren heen diverse Mercedessen gereden, maar die kunnen absoluut niet tippen aan Lexus. Huidige merkenrijders van de concurrenten kunnen zich dit waarschijnlijk niet voorstellen en gaar er dikwijls (agressief) bovenop. Eén tip: Probeer het eens. Sluit je aan bij de Lexus-groep. We rijden trouwens een LS400 uit 1998 en een GS300 T3 uit 1995. Lexus rijders of Lexus fanaten mogen mij altijd e-mailen om ervaringen te delen.

    Greetings,

    Patrick

  • patrick

    Ik moet toegeven dat ik het met Uw eens ben, zelfs als Lexus rijder. Vooral de nieuwe LS430 vertoont behoorlijke overeenkomsten met de foute S-klasse van het vorige type. Mijns inziens is dit de enige grote fout van Lexus. Mag ik U erop attenderen dat Mercedes bij Lexus aanklopte voor advies over de luchtvering. Wat dacht U van het stuur dat automatisch wegklapt als men de sleutel uit het conatact haalt. Het instrumentarium? A la Lexus. Het rechterbuitenspiegeltje dat automatisch naar beneden gaat als je de achteruitversnelling inschakelt. Waar concurerende merken nu mee op de markt komen, had Lexus in 1990 al. En nu we toch bezig zijn: de beroemde dubbele koplampen van Mercedes. Wel eens een Toyota Celica gezien van het vorige type. Juist, dubbele koplampen. Iedereen imiteert iedereen. De nieuwe sportcoupe van Mercedes heeft veel lijnen van de vorige Mazda 323 coupe en de Renault Megane. Daarom kraken we hem toch niet af. En als U dan toch op zo'n agressieve manier wilt reageren door te zeggen dat het een merk van niks is, laten we dan eens kijken naar de onderzoeken. Lexus staat in Amerika al 10 jaar op nummer 1. In Engeland in de top 5: 3 keer een Lexus. Wel eens in een Lexus gereden. Zelfs bij het “objectieve” japanse-autokraker blad Auto Week kon de lezer zelfs opmaken dat de LS430 een betere auto is dan de S 430 van Mercedes. Laten de echte Mercedes rijders maar gewoon een auto voor de buren blijven kopen (daar draait het bij velen om), wij Lexus rijders zijn wel slimmer. Maar om te eindigen zeg ik nogmaals: Ik ben het met U eens wat betreft de gelijkenissen en dat vind ik ook jammer. O ja, nog één ding wat betreft clonen. Als Opel met de Aquila een preciese kopie maakt van de Suzuki, dat mag zeker wel………..

    Ik dank U en veel plezier over Uw mening over Lexus.

  • patrick

    Beste Michael.

    Laat me even weten of je al een proefrit in een Lexus gemaakt hebt. Als je interesse hebt voor een Lexus, kan ik misschien wel iets voor je regelen.

    Greetings,

    Patrick

  • Rai

    Beste Patrick ,

    Als eerste wil ik even zeggen dat het ZEER zeker niet mijn bedoeling is om agressief over te komen, maar u zult u als Lexus liefhebber wel lichtelijk aangevallen voelen. Uw kennis over Lexus is groot zoals ik kon lezen, maar alles wat u in uw reactie vermeldde, heeft weinig betrekking op mijn vorige schrijven. Ik had het alleen over de originaliteit van de modellen! En niet over eventueel geleende c.q. afgekeken technieken. ( Het zijn inderdaad makkelijke spiegels van Lexus die automatisch naar beneden klappen, maar bent u niet vergeten te vermelden dat het idee van de richtingaanwijzer in DIE spiegel van Mercedes was? ). Wat ik wil zeggen is dat de Mercedes altijd een eigen gezicht heeft weten te behouden in al zijn modellen, en Lexus een merk is zonder eigen gezicht. ( Dit bedoel ik wederom NIET negatief, maar het is gewoon een feit ).

    Dit bovengenoemde staat bij mij dus geheel los van de Lexus verkopen in Amerika, Engeland enz. waar u over rept in uw verhaal. Evenals de vraag of ik wel eens in een Lexus gereden heb, en het over een “auto voor de buren kopen”, is in mijn ogen niet relevant in dit verhaal. Trouwens, elke leek zal moeten zoeken naar de gelijkenis tussen een Toyota Celica, Mazda 323 en een Mercedes. Terwijl diezelfde leek de Lexus voor een Mercedes aanziet ( wat naar mijn mening het streven van Lexus is, getuige de verdraaide Mercedes type aanduidingen ).

    In mijn verhaal heb ik het niet over Opel en Suzuki gehad, dit is zover ik weet puur een ontwerpkostenverlagende vorm van samenwerking tussen autofabriekanten, ( dit zijn exact dezelfde auto’s net als b.v. de Volkswagen Lupo en de Seat Arosa, en vallen dus niet onder de “clonen” ). U schrijft “iedereen imiteert iedereen”, maar uw voorbeelden hebben betrekking op kleine uiterlijke kenmerken, en niet op een compleet ontwerp.

    Ik ben helemaal geen Mercedes “gek” als u dat misschien dacht. Ze vragen naar mijn mening een hoop geld voor hun producten, maar daarentegen behoudt een Mercedes met “snelwegervaring” zeer zeker zijn waarde, wat niet alleen voor hun sublieme Diesels geldt, maar ook voor hun Benzinevarianten.

    Kortom, waar het mij om ging,

    Ik citeer uit uw schrijven : “Ik moet toegeven dat ik het met Uw eens ben, zelfs als Lexus rijder.”

    Conclusie: Uiterlijk is Lexus een Mercedes kopie.

    Op uw vraag of ik wel eens in een Lexus gereden heb: ik ben uiterst tevreden met mijn 740d.

    Met vriendelijke groet wens ik u vele veilige kilometers toe.

    Rai

  • patrick

    Daar ben ik weer. Ik dank U vriendelijk voor Uw reactie en begrijp uw objectieve kijk. Als we het hebben over leken (en die ken ik genoeg) dan wordt als eerste gedacht als men een grote auto ziet dat het een Mercedes is. Daarnaast heeft Lexus voor diegene die een beetje kijk op auto's heeft wél een eigen gezicht. Ik bedoel hiermee te zeggen dat iedere Lexus op zich een eigen model heeft. Er zijn wel overeenkomsten, maar laten we eens gaan vergelijken met andere merken. Als je een Audi A4 pakt, je trekt hem uit elkaar, dan heb je een A6. Ga je nog iets verder dan heb je een A8. Dit is eveneens het geval met Mercedes en BMW. Ik wil trouwens nog wel even zeggen dat ik die merken absoluut níet afkraak. Ik vind Mercedes en BMW waanzinnige mooie auto's. Maar ook U moet toegeven dat een 5 serie van BMW een uitgerekte 3 is en een ingekorte 7. En dan plaatsen we de X5 maar op de foto in de sportschool (want in een vroeger leven was dit absoluut een 5-serie touring.)

    Ik kom nog een keer terug op de kwaliteit van Mercedes. Onlangs is bekend geworden dat Mercedes maar liefst 5.000.000.000 (5 miljard)gulden per jaar kwijt is aan garantie. Dat is te vergelijken met de volledige producitekosten van een nieuwe Mercedes.

    Dan nog even over de gelijkenissen. Ik bedoelde met de Celica alleen het concept van de dubbele koplampen en over de Renault Megane kan ik U een stukje praktijk vertellen: Bij ons in het dorp heeft iemand een Sportcoupe. Een zilvergrijze (de juiste kleur dus). Mijn schoonmoeder (iemand die past in de categoie leek) haar eerste reactie was dat ie leek op “zo'n nieuwe Renault 19” waarmee ze dus de Megane bedoelde. Ook mijn eigen moeders reactie was dat ie helemaal niet meer op een Mercedes leek. Ze vond hem trouwens wel mooi.

    Ook over het behouden van de waarde kan ik U een en ander vertellen. Ik pak een Lexus LS400, bouwjaar 1991. Zo'n wagen kostte in die tijd 140.000 gulden. Een vergelijkbare Mercedes, een 400 SE, kostte met diezelfde accessoires + meer imago een hele dikke 100.000 gulden meer.

    Kijken we nu naar dezelfde auto's, dan wordt een LS400 van 1991 voor een bedrag tussen de 25.000 en 40.000 (afhankelijk van de staat van het voertuig) en een 400SE voor hetzelfde geld of zelfs minder. Met de overige concurrerende merken is dit overigens hetzelfde verhaal.

    Ten slotte wil ik zeggen dat ik blij ben dat er mensen zijn die dusdanig een mening over Lexus hebben, dat ze er nooit een zullen rijden. Een Lexus zal nooit, ook niet in de toekomst, dezelfde imago krijgen als Mercedes en BMW. Dát is nou juist het sterkste punt van Lexus. Bij veel mensen draait het namelijk wel om de buren. Ik zeg eerlijk dat ik U absoluut niet in die categorie zet. Ik maak uit Uw verhalen op dat ook U een autoliefhebber bent. Om terug te komen, de tweedehands markt voor Lexus is droevig. De dealers zitten met een overschot aan gebruikte Lexussen. Daar is een hele simpele verklaring voor. Op elke hoek van de straat zie je (oude) Mercedessen en BMW's. Het heeft een bepaalde status en voor veel mensen maakt het dan ook niet uit over het nu eentje is van 1998 of 1988. Het gaat om het merk. Dit is niet het geval bij Lexus. Lexus kies je echt specifiek als merk. Voor ons is het een soort passie. Een stukje exclusiviteit.

    U heeft met Uw BMW een zeer goede keus gemaakt. Persoonlijk verkies ik een 7-serie boven een S-klasse van Mercedes. U kiest natuurlijk specifiek voor de diesel, een markt waar Lexus zich (nog) niet op heeft gestort.

    Ik geef toe dat mijn reactie meer informatie bezat dan Uw mening nodig had, maar het is als Lexusrijder zeer pijnlijk om te moeten lezen dat het een merk van niks is. Want eerlijk is eerlijk, ík zal niet zeggen dat het de beste auto ter wereld is, maar het wordt wel door menig autoblad (zowel nationaal als internationaal) gefluisterd. En daar heb ik niks mee te maken gehad.

    Bedankt voor Uw reactie en ik wacht op Uw volgende.

    Groeten uit het noorden

    Patrick

  • pos

    Reactie op gevraagde Lexus-ervaring.

    Allereerst rijd ik zelf al een aantal jaren LS400 (1991) met luchtvering, dat is absoluut een topklasse auto, mijn mening over IS200 en in mindere mate GS300 is dat ik dit toch wel een andere klasse vind en dat in die markt voor die prijs er ook wel auto's zijn die ook zeer de moeite waard blijken.

    Ik ben zeer enthousiast over mijn LS400, maar de eerlijkheid dwingt mij dat ik toch een paar opmerkingen moet maken: de voorspoiler zit veel te laag en je ziet ook dat bij oudere exemplaren deze vaak gescheurd zijn. Ik meende dat na de update in 1995 dit iets verbeterd is.

    Hetzelfde geldt een beetje voor de koplampen die ook wel iets meer licht mogen geven, ook met nieuwe halogeenlampen (lastig vervangen overigens), daarbij voegen de mistlampen weinig toe. Voor een goede wegligging moet je zeker in sportstand rijden en degene die beweert dat een LS400 dan beter op de weg ligt dan een Mercedes zou toch ook eens in een S-klasse moeten gaan rijden.

    Dan mist mijn auto traction control en dat is werkelijk voor dit vermogen een must.

    Tenslotte ben ik redelijk lang (1.90) en de stoelen zijn voor mij niet helemaal geschikt, zeker als je dit bijvoorbeeld eens met een Saab 9000 of zijn opvolger 9-5 vergelijkt.

    Echter wanneer je kijkt naar de garage-rekening, het verbruik, het comfort, het gemak waarmee de auto rijdt en de verbazingwekkende fluisterstille motor

    dan is er in mijn optiek geen betere auto dan een LS400 of het zou de LS430 moeten zijn.

    Groeten en wacht op reactie

    Pos