Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Lexus Nederland

  • Ger

    Beste Patrick hou toch eens op met die niets zeggende cijfertjes!!! Kijk gewoon eens om je heen

    en tel die nieuwe C klasses, E Klasses, 3series

    5series , Audi's etc. stuk voor stuk auto's in de prijsklasse van Lexus!!!!! Wees maar blij met je 2

    Lexussen maar zoals je zelf al aangaf: Goede wijn

    behoeft geen krans: daarom vind ik 1 BMW genoeg!!!

    en wat vooréén??? Ik ga niet pochen dat laat ik aan jou over.

    PS Rai je sprak wijze woorden!!!!

    Ger

  • patrick

    Beste Ger,

    Die tel ik inderdaad. En daarom ben ik blij dat ik Lexus rijd.

    Ik zeg niet dat Lexus beter is dan een andere auto, dat laat ik wel aan nietszeggende cijfertjes over. Het gaat toch om de eigen keus. Ik kies voor Lexus, jij voor BMW.

    Ik kies Lexus omdat ik me dan een beetje afzonder. Bij ons in het dorp rijden verschrikkelijk veel Mercedessen, BMW's, Audi's in verschillende prijsklasses. Maar er rijden maar twee Lexussen, en dat zijn die van ons.

    Ik zou graag met jou meningen en ervaringen willen uitdelen. Met Rai kan ik ook al anders schrijven dan in het begin. Dat komt omdat we autoliefhebbers zijn en niet één merk bovenaan plaatsen.

    Ik zal je bewijzen dat we ook openstaan voor andere merken: Wij hebben dus twee Lexussen, één Mercedes, één Ford (die binnenkort trouwens wel verdwijnt)en ik heb afgelopen weekend een unieke Honda Civic gekocht. Had ook een BMW kunnen zijn, snap je. Wij zijn gewoon autofanaten,

    Ik zou graag willen dat je (in ieder geval mijn) Lexus accepteert en dat we nu kunnen overgaan tot normale gesprekken, zonder een ander merk de grond in te stampen.

    Als je er iets voor voelt, zou ik graag van je willen weten in wat voor type je rijdt.

    Met vriendelijke groet,

    Patrick

    PS: Even terugkomen op de nieuwe 7-serie: Dat vind ik ook een mooie auto.

  • patrick

    Hallo Rai,

    Ik dacht dat je niet weer kwam. Ik heb inderdaad de foto's gezien en alhoewel het voor mij eerst wat wennen was, begin ik het een mooie auto te vinden. Vooral van de zijkant.

    Ook zal ik een reactie geven over IS200. Ongetwijfeld is dit een die-hard Lexus-fanaat, waar ik hem groot gelijk in kan geven. Toch kan ik inderdaad geen dusdanige opmerkingen maken over een ander merk, omdat ik teveel autominded ben.

    Ik accepteer ieder merk en vind ook (eigenijk te) veel auto's super mooi. Ik heb afgelopen zaterdag een Honda Civic gekocht waar er maar één van op de hele wereld is. Hij staat bekend als de Jamex Civic. Hij heeft een vermogen van 307 pk en vliegt in 4,6 seconden naar de 100 km/h. Bij mij is een auto pure passie. En voor heel veel auto's heb ik ook een zwak (zet maar eens een 740i met 20" wielen voor m'n neus……..)

    Nou heb ik nog wel één vraagje aan jou en ik hoop dat je me blij kan maken:

    Vind je Lexus nog steeds een merk van niks…..?

    Prettige dag toegewenst.

    Patrick

  • Ger

    Okay patrick, mijn huidige BMW is van het vorige

    model 3serie E36 dus maarja die uitvoering het is

    een 328IA uit 1998 met werkelijk alles maar dan ook

    alles erop en eraan en hoe dat rijdt????Jij als de

    man van de cijfertjes weet dat vast wel toch!!!

    Nog veel auto plezier.

    Ger

  • patrick

    Hee Ger,

    Jazeker, als man van de cijfertjes weet ik dat wel. Knappe auto. Het topmodel onder de M3 van de vorige 3 serie. En over het rijden kunnen we het absoluut eens zijn!! Vooral omdat het een automaat is.

    Ik rijd zelf in een GS300 T3 (1995). Die T3 houdt in:

    - 18" gepolijste velgen

    - 245/ZR 18 rubber voor

    - 275/ZR 18 rubber achter

    - Yokohama AVS banden

    - RVS dubbele sportuitlaat vanaf het blok

    - Bilstein (bekend van de racesport) verlagingsset

    - Stuurdemper

    - Aluminium grille

    En zelf heb ik nog wat dingetjes veranderd, zoals glascoating, diverse dingen in kleur laten spuiten, Carin navigatiesysteem, K&N vervangingsfilter uit de USA.

    Verder de bekende dingen, leer, electrische stoelen, ramen, spiegels, stuur. Daarnaast nog een 12 cd wisselaar, cruise control, airco je weet wel.

    Verder is dit de enigste in zijn soort. in mijn uitvoering vind je geen tweede op de

    wereld.

    Die andere Lexus is een LS400 (1998)met alle mogelijke opties. Touch screen navigatie, stoelverwarming voor en achter, schuifdakkie. Voor de Lexus rijder zeg maar de top. En bij de stoplichten kunnen we nog wel meekomen. Maar ja, daar heb ik straks mijn nieuwe aanwinst voor (die Civic)

    O ja, de beide Lexussen zijn zilver.

    Laat me nog even wat meer weten over die auto van jou.

    Greetings,

    Patrick

  • Rai

    Hallo Patrick , bedankt voor de reactie.

    Ik zal je even opvrolijken……………

    Ik kom terug op mijn woorden “ een merk van niks”

    Lexus is natuurlijk een goede auto , en ik moet zeggen dat de Duitse trekjes steeds minder worden,getuige de originele achterkant van de van de SC430……………

    Alleen de voorkant van die zelfde SC430…………hahhahaha, je weet wat ik wil zeggen.

    Ik wens je veel plezier met je nieuwe strijkijzer van Honda (zeer goede motoren overigens van Honda!),die past wel in het straatje van de funcars………lotus elise , donkervoort,Z3M,HondaS2000,etc

    Ik verlaat nu dit prikbord , zijn we het toch nog eens geworden!

    Ik wens je al het goede ,

    Rai

  • B.P. Florijn

    Hallo Rai,

    Je hebt helemaal gelijk RAI, maar Lexus blijft toch iets aparts (in de goede zin van het woord) Je kiest uiteindelijk toch voor iets exclusiefs! En dat blijft toch wel Lexus. Hier en daar iets trekjes van een ander merk, maar het blijven (en dat kun je niet ontkennen) exclusieve auto's met een eigen gezicht! En wat de opmerking betreft over auto's en vervoersmiddelen ben ik het eigenlijk wel eens!

    B.P. Florijn (webmaster http://lexus.startpagina.nl)

  • Ger

    Goedemorgen Patrick!!!

    Ja wat kan ik opnoemen over mijn BMW? Tractiecontrole, stabiliteitsregeling, M-onderstel,

    orginele M3 velgen en BMW soundsystem . Natuurlijk

    standaard clima,cruisecontrole etc. Oja 4 airbags!!

    De kleur is diep donkerblauw en de km stand 45000

    Ik kan niet anders zeggen als ????? Maar dat weet jij als autoliefhebber wel. Mocht je ooit in je achteruitkijk spiegel een donkerblauwe E36 zien met

    het kenteken met de begin letters SR en de bestuurder heeft wit,grijshaar denk dan maar aan mij!!! Het ga je goed en succes Met de beide LEXUSSEN………

    Ger

  • Ronald

    Mercedes versus Lexus,

    Ik ben het helemaal eens met het verhaal van Rai, een Lexus is een regelrechte copie van een Mercedes, laat het merk eerst maar eens met orginele modellen komen.

    Lexus zal ook best hele best hele betrouwbare auto's maken, maar laat zo ook eerst maar eens zonder al te veel problemen 5 a 6 ton draaien ( benzine of diesel dat maakt voor een Mercedes over het algemeen niet uit, mits er normaal mee gereden word en onderhoud aan gepleegd word, 4 5 6 of 8 cilnder dat maakt ook niet uit ).

    Ik word toch altijd een beetje kriegelig als Lexus weer een “nieuw” model uitbrengt en het weer sprekend op een Mercedes lijkt………..

    Een zeer tevreden Mercedes rijder!

  • patrick

    Ik waardeer Uw mening, maar kan U uit ervaring vertellen dat er ook Lexussen zijn die 600.000 km gedraaid hebben. En ze zijn gewoon betrouwbaarder. Daarnaast kan ik vermelden dat die bewuste Lexus die ik in gedachten heb zowaar één slijtagepunt heeft…….het leder van het stuurwiel. Moet kunnen.

    Let wel: Ik kraak Mercedes niet af. Naast onze twee Lexussen rijden we ook Mercedes, waarover we gelukkig nu wel tevreden zijn (is helaas in het verleden anders geweest)

    Greetings,

    Patrick