Hallo Ronald,
Ik ben het (een klein beetje) met je eens wat betreft de originaliteit. Op een paar punten wil ik wel even wat aanmerken en een tegenmening geven.
Ten eerste, de auto waarvan jij het type niet weet is de IS200. Ongetwijfeld heb je deze auto nog niet goed bekeken en de mening van autoschrijvend nederland overgenomen, want deze auto lijkt helemaal niet zo erg op de 3 serie dan jij denkt.
Als jij vindt dat de eerste generatie LS400 op een S klasse uit de jaren 80 lijkt, dan zou ik graag willen weten hoe dat mogelijk is.
Originaliteit. De C-klasse kun je vergelijken met de S, alleen dan kleiner. De sportcoupe van Mercedes? Wordt in de volksmond (lees: door niet-auto-kenners) vergelijken met de Mazda 323 Coupe en Renault Megane, zoveel lijkt-ie erop.
BMW en Mercedes nemen dingen over waar een blad niet over praat. Zo was Mercedes niet de eerste met dubbele koplampen, maar Toyota (Celica). Diverse gadgets uit de eerste (!) LS400 zie je nu terug in de nieuwste Mercedes S-klasse.
Er wordt altijd maar commentaar gegeven op de Lexus. "Het zal best een goede
auto zijn, maar….." Nou, Mercedes, BMW en welk ander merk zijn op zich ook niet origineel. Bij Lexus vind je veel trekjes terug van de collega merken (of concurrentie) So what, het merk wordt toch wel verkocht. Juist om de reden die jij gaf ivm de taxi's, kopen de meeste Lexusrijders een Lexus. Het gaat hun om de exclusiviteit die ze vinden in het merk. Daarnaast worden ze als een vorst behandeld denk aan de Red Carpet Treatment.
O ja, neem maar van mij aan dat veel mensen (niet allemaal) in een Mercedes rijden dit alleen doen om het aanzien. Als ik in een Mercedes wil rijden, dan wil ik ook in een Mercedes rijden en geen oude 190 of 200 D. Sommige mensen die in zo'n auto rijden, denken ook daadwerkelijk dat ze in een MERCEDES rijden. Ik kom zelf uit de zakenwereld, dus weet heel goed hoe de meeste Mercedesrijders zijn. Gelukkig zijn er sommige mensen die het toegeven dat ze het alleen om de ster doen.
Het mooie met Lexus is dat ze echt voor het merk kiezen. Zo'n auto koop je niet
“voor de buren”, want dan zit er een dikke kans in dat ze niet weten welke auto je rijdt. Nee, zo'n auto koop je omdat het een Lexus is.
M.vr.gr.
Patrick