Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Lexus Nederland

  • peter

    Beste Ronald helaas heb ik geen ervaring met LEXUS maar wel met Duitse auto's zowel positief als negatief, helaas meer negatief als positief.

    Met de duitse ben ik niet over de ton gekomen zonder me beroerd te voelen zowel over de auto's als wel over de dealer.

    Daarna op Toyota overgestapt wat schetste mijn verbazing geen tussentijds bezoeken aan de garage met als gevolg dat je ook geen nare ervaringen kunt krijgen met de dealer, 3 Toyota's tot 190000km gereden.Dus wat die Duitse statitieken betreft weet je wel hoe ik daar over denk.

    Noot: momenteel rijdt ik wel weer duits en wel een Transporter en wat schetst mijn verbazing PROBLEEMLOOS ze kunnen het wel hoor die buren van ons.

  • LEXUSFAN

    Ik wil ook wel eens in een LEXUS rijden. Ik houd mij hierbij aanbevolen om een proefrit te maken.

  • Ronald

    Hoi Peter,

    Het is natuurlijk niet zo dat elke japanner 10 of 15.000km per jaar rijd er zijn er natuurlijk ook die veel meer rijden, maar het is wel zo dat bv bijna alle taxi's, directie auto's enz enz van duitse makelij zijn ( lees in grote lijnen Mercedes ) en dat hier veel tot heel veel kilometers in korte tijd mee gereden word.

    Ik weet uit eigen ervaring van een bedrijf dat ook Mercedes rijd en ong 150 tot 200.000 km in anderhalf jaar tijd wegrijd, en dat daar eigenlijk weinig tot geen problemen bij voordoen, alleen regulier onderhoud en af en toe misschien iets onvoorspelbaars, maar bij wel merk is dat niet.

    Ik wil hier niet de kwaliteit van Lexus afkraken alleen de orginaliteit die vind ik ver te zoeken bij dit merk want als je een ster op de motorkap schroeft dan is het verschil minimaal, of bij 1 model weet helaas het type niet het blauwwitte embleem van BMW op plakt is het verschil met een 3 serie ver te zoeken.

    Nogmaals Lexus zal best hele goede auto's fabriceren maar ik word altijd een beetje kriegel als ze een nieuw model uitbrengen dat hij sprekend lijkt op een mercedes E klasse vanaf 95 of op een BMW 3 serie of bv de allereerste Lexus als twee druppels water leek op de oude Mercedes S klasse uit de 80er jaren.

    Ik hoop hiermee een beetje duidelijk gemaakt te hebben wat ik bedoel.

    Groetjes Ronald

  • patrick

    Hallo Ronald,

    Ik ben het (een klein beetje) met je eens wat betreft de originaliteit. Op een paar punten wil ik wel even wat aanmerken en een tegenmening geven.

    Ten eerste, de auto waarvan jij het type niet weet is de IS200. Ongetwijfeld heb je deze auto nog niet goed bekeken en de mening van autoschrijvend nederland overgenomen, want deze auto lijkt helemaal niet zo erg op de 3 serie dan jij denkt.

    Als jij vindt dat de eerste generatie LS400 op een S klasse uit de jaren 80 lijkt, dan zou ik graag willen weten hoe dat mogelijk is.

    Originaliteit. De C-klasse kun je vergelijken met de S, alleen dan kleiner. De sportcoupe van Mercedes? Wordt in de volksmond (lees: door niet-auto-kenners) vergelijken met de Mazda 323 Coupe en Renault Megane, zoveel lijkt-ie erop.

    BMW en Mercedes nemen dingen over waar een blad niet over praat. Zo was Mercedes niet de eerste met dubbele koplampen, maar Toyota (Celica). Diverse gadgets uit de eerste (!) LS400 zie je nu terug in de nieuwste Mercedes S-klasse.

    Er wordt altijd maar commentaar gegeven op de Lexus. "Het zal best een goede

    auto zijn, maar….." Nou, Mercedes, BMW en welk ander merk zijn op zich ook niet origineel. Bij Lexus vind je veel trekjes terug van de collega merken (of concurrentie) So what, het merk wordt toch wel verkocht. Juist om de reden die jij gaf ivm de taxi's, kopen de meeste Lexusrijders een Lexus. Het gaat hun om de exclusiviteit die ze vinden in het merk. Daarnaast worden ze als een vorst behandeld denk aan de Red Carpet Treatment.

    O ja, neem maar van mij aan dat veel mensen (niet allemaal) in een Mercedes rijden dit alleen doen om het aanzien. Als ik in een Mercedes wil rijden, dan wil ik ook in een Mercedes rijden en geen oude 190 of 200 D. Sommige mensen die in zo'n auto rijden, denken ook daadwerkelijk dat ze in een MERCEDES rijden. Ik kom zelf uit de zakenwereld, dus weet heel goed hoe de meeste Mercedesrijders zijn. Gelukkig zijn er sommige mensen die het toegeven dat ze het alleen om de ster doen.

    Het mooie met Lexus is dat ze echt voor het merk kiezen. Zo'n auto koop je niet

    “voor de buren”, want dan zit er een dikke kans in dat ze niet weten welke auto je rijdt. Nee, zo'n auto koop je omdat het een Lexus is.

    M.vr.gr.

    Patrick

  • Ronald

    Hoi Patrick,

    Bedankt voor je reactie, het is natuurlijk zo dat alle automerken bij elkaar afkijken en dat vervolgens in meer of mindere mate toepassen op hun eigen modellen.

    Ik ben met je eens dat de nieuwe C klasse een copie is van de huidige S klasse, maar het is dan wel een copie in eigen huis en daar is opzich niks mis mee, het zijn alle twee mooie modellen, zeker de S is naar mijn mening een plaatje.

    Ook ben ik met je eens dat als je in een oude afgetrapte 200D rijdt uit 86 met 950.000km en je dan vervolgens gaat denken ( voor de buren ) kijk mij eens in me dikke Mercedes rijden is dat misschien ook een foute manier om Mercedes te rijden.

    Het is natuurlijk voor ons een probleem wat nooit echt op te lossen valt, ik ben vanaf mijn 5de a 6de levensjaar besmet met het Mercedes virus, aangewakkert door een goeie vriend van mijn ouders die destijds in een nieuwe Mercedes 280SE reed uit 1970, ik ben bang dat het sindsdien nooit meer goed komt met mijn Mercedes liefde.

    Ik heb ooit wat geprobeerd met andere merken ( vrij recent nog ) waar o.a. voor het eerst in mijn 16 jarig bezit van mijn rijbewijs een jappaner gekocht een Honda, nog nooit zoveel vage klachten gehad als met deze auto, kraakjes en piepjes ( interieur vooral, maar ook echt enge kraken van de achterwielophanging is verholpen onder garantie maar was nooit echt goed verdwenen ), allerlei electronische klachten dan werkte de radio weer niet dan weer de aanjager niet ( erg lastig in de winter……… ) dan weer geen verlichting, dan weer allerlei verklikkerlampjes die zomaar spontaan gingen branden, ik heb het een goed jaar volgehouden, en toen maar weer snel een Mercedes gekocht, geen nieuwe maar een met ruim 120.000 op de teller, ik heb deze nu 1.5 jaar en nog nooit geen problemen gehad.

    Ok Patrick we zijn weer bijgepraat, misschien dat ik ooit nog eens in een Lexus een ritje meemaak of ga maken, maar voorlopig hou ik het maar bij mijn Mercedes.

    Groetjes Ronald

  • Peter

    Hallo Ronald,

    ik weet dat je gelijk hebt maar ik vond dat ik moest reageren.

    Bedankt voor je eerlijke antwoord.

    Groetjes Peter

  • patrick

    Hallo Ronald

    Goede en oprechte mening en argumenten.

    Ik hoop je nog eens te mogen ontmoeten op dit forum!!

    Patrick

  • Albert Vanaschen

    Ja, ik ben zeer tevreden. Vooral over de service.

    Mijn eerste Lexus was een 5 jaar oude LS400, toen een nieuwe IS200 en nu een nieuwe GS300.

    In september 1994 had ik een Mercedes SLK230 besteld welke in september 1996 op de markt kwam. Ik moest toen echter nog 9 maanden wachten alvorens ik mijn auto kon krijgen (ik heb zelfs zwat op wit dat ik als eerste in Nederland een SLK besteld had).

    Ik heb hierover ruzie met de dealer gekregen, contact opgenomen met Mercedes Nederland en diverse brieven uitgewisseld met de directie.

    Hun stelling was dat ik “bijzonder correct” (uitspraak directeur Mercedes Nederland) behandeld werd en dat ik voor klachten maar naar mijn dealer moest gaan omdat ik geen klant van Mercedes was maar van de dealer. Toen heb ik de auto afbesteld en een gebruikte lexus LS400 gekocht.

    Voorheen reed ik al Mercedes en vond de service goed. Bij Lexus is die wel effe van een ander niveau.

    Zolang merken als Mercedes en BMW het niet aandurven om op hun automobielen 3 jaar volledige garantie te geven (ook op gebruikte modellen tot 300.000 Km op de teller zoals bij Lexus) vindt ik discussies over betrouwbaarheid tijdverspilling. Alleen fabriekanten welke in de betrouwbaarheid van hun producten geloven durven het aan om 3 jaar garantie te geven, Mercedes en BMW niet.

    Ook een discussie wie van wie copieerd is nutteloos. Cadillac had als eerste een hard-top welke in de kofferbak ingeklapt werd, niet zoals vaak beweerd Mercedes.

    Lexus was niet de eerste met lucht vering, Mercedes had dit al eerder. etc.

    Ik was vroeger tevreden met mijn Mercedes maar ik denk niet dat ik nog snel iets anders zal kopen als Lexus. Ik kan Mercedes klanten alleen maar aanraden om een keer Lexus te proberen.

    Albert

  • patrick

    Hallo Albert,

    Mooi geformuleerd en allemaal waar. Ook wij waren eerder Mercedesrijders en uit ervaring (we rijden sinds 1993 Lexus) weten we nu dat de betrouwbaarheid en kwaliteit van Lexus weldegelijk een klasse hoger ligt dan bij de Duitse concurrentie.

    We hebben tussentijds nog een Mercedes naast onze Lexus gehad, eerst een SLK230 (in 1998 uit voorraad, anders nog steeds een jaar wachten) en daarna een E290 TD Avantgarde. Vooral die laatste hebben we vreselijk veel problemen gehad. Die auto heeft in 6 maanden de garage vaker gezien dan de Lexus in 10 jaar onderhoud nodig heeft.

    Leuk om te vermelden is dat er eerder gezegd werd dat Lexus de “Japanse Mercedes” was, terwijl men nu begint te zeggen dat Mercedes de “Duitse Lexus” aan het worden is.

    Ik wens U veel fijne kilometers toe, wat geen probleem zal zijn in Uw Lexus.

    Met vriendelijke groet,

    Patrick

  • Ger

    Patrick leuk antwoord, maar waarom moet speciaal

    jij nu toch weer BMW en Mercedes erbij betrekken?

    Iemand vraagt alleen maar informatie over de IS200!

    Verbeter de wereld en begin bij je eigen boom….

    Ger