Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Lexus Nederland

  • patrick

    Hierbij Uw gevraagde reactie.

    Wij hebben ook een LS400 uit 1991 gereden en inderdaad zit bij dit model de spoiler te laag. Wij hebben diverse malen met die spoiler de grond gekust. In 1993 werd hij zelfs standaard in de carrosseriekleur gespoten, zodat gescheurde spoilers dan nog meer opvielen.

    Ook de lichtopbrengst is aan de geringe kant. Bij de huidige LS400 (LS430) is dit niet meer het geval, mede door het gebruik van HID. De IS200 scoort echter nog steeds matig.

    Wel wil ik nog even wat kwijt wat betreft Uw mening over de IS200 en GS300. Ik heb meerdere malen een IS200 tot mijn beschikking gehad en hoewel er in deze klasse absoluut meer keuzes zijn, vind ik de IS200 toch één van de betere. Een groot nadeel is dat de binnenruimte beperkt is. Ik ben ooit eigenaar geweest van een SLK 230 Kompressor, maar de wegligging van de IS200 vind ik gewoon een beter.

    Ook hebben wij inmiddels de ervaring achter de rug van de GS300 (bouwjaar 2000), waar wij 1,5 jaar in gereden hebben. De souplesse van deze auto, mede door de VVT-i, is in één woord geweldig. Ook de wegligging is grandioos.

    Ik ben geen 1.90m lang, maar ik begrijp wat U bedoelt. Vooral bij de eerste modellen laat de ruimte te wensen over en inderdaad zijn de stoelen niet echt geschikt voor langere mensen.

    Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, is waar U de traction control voor mist. Mijn eigen auto (GS300 T3) heeft ongeveer 223 pk, maar ik ben de traction control eigenlijk nooit nodig. Als U 's winters bedoelt, dan ben ik het met U eens. Ik ben eens een keer met en zonder traction control in de sneeuw weggereden, maar dan merk je inderdaad het grote verschil.

    Ik ben blij dat U verder een tevreden Lexus rijder bent en hoop dat U dat ook zult blijven.

    Met vriendelijke groet,

    Patrick

  • Ger

    Lexus leuke auto, maar elke keer als ik er één zie doet zo,n Lexus me aan een Mercedes denken!!! Daarom blijf ik bij het orgineel. BMW en dat al 26

    jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Wat is het trouwens rustig op dit prikbord weinig fans ofzo soms???????

    Garoeten Ger

  • patrick

    Hallo Ger,

    Wat is origineel? Er is niets mooier dan een trouwe autorijder. U rijdt al 21 jaar BMW. Kijk, het probleem is, wij Lexusrijders respecteren iedereen in zijn autokeus. Wil iemand Mercedes rijden, geven wij hem groot gelijk. Waarom niet. Dat geldt voor BMW rijders, maar ook voor de rest. Maar als bijvoorbeeld een BMW rijder (ik neem dan maar U als voorbeeld) een opmerking over Lexus maakt, dan moet dat altijd samen met een steek onder de gordel, i.v.m. zijn originaliteit.

    Laten we wel zeggen, BMW's zijn mooie auto. Als je één BMW mooi vind, vind je de rest ook mooi. Is dat dan origineel: Een 5 serie is immers een uitgerekte 3 serie en een ingekorte 7 serie. En over de X5 is de algemene mening van autoschrijvend Nederland bekend, wat betreft de originaliteit.

    Ik kraak BMW niet af, ook niet de nieuwe Compact. Ik ga toch ook niet zeuren om de achterlicht units a la IS200. Of de nieuwe 7 serie, die lijnen heeft van een Volvo.

    En dan nog even over fans. Hoezo fans. BMW vind je op elke hoek van de straat, logisch dat er dan ook meer mensen op zo'n forum reageren. BMW heeft gewoon een groter imago dan Lexus, en dat is het sterkste verkoopargument van Lexus. Je zondert je een beetje af van de massa. Als zelfstandig ondernemer merk ik dat Lexus meer gewaardeerd wordt dan een Mercedes of BMW, omdat Lexus niet direct geassocieerd wordt met ‘dikke en dure bakken’, hoe mooi ze ook zijn. Als je met een Lexus voor komt rijden, dan wordt er altijd spontaan gereageerd, in tegenstelling tot de tijd toen we Mercedes reden.

    Ook jongeren hebben meer met Mercedes en BMW. Maar vergeet niet, waar die merken bijna een eeuw over gedaan hebben, deed Lexus in 10 jaar. (Kijk maar in Amerika, waar jaarlijks meer Lexussen verkocht worden dan in Nederland alle merken bij elkaar)

    Wat ben ik blij dat er ook genoeg nuchtere mensen (zoals ik) zijn die niet per se het merk af moeten kraken, maar accepteren dat het één van de beste auto's ter wereld is.

    Ik wens U veel nog veel tevreden jaren met Uw BMW en hoop dat U ons hetzelfde kunt wensen met onze Lexussen.

    Met vriendelijke groet,

    Patrick

  • IS200

    Het is rustig op dit prikbord omdat hier een redelijk select gezelschap komt! Lexus is alleen maar het beste van het beste. Neemt niet weg dat BMW ook mooie vervoermiddelen maakt! Voor alle duidelijkheid, Lexus zijn auto's, de rest zijn vervoermiddelen!

    Groet IS200

  • patrick

    Wij begrijpen elkaar!!!

    Greetings,

    Patrick

  • Ger

    Ik wens jullie zeer zeker succes met de LEXUS, maar

    het zijn wel de LEXUS rijders die altijd weer de vergelijking met BMW of MERCEDES aangaan. En wat de verkoop cijfers bertreft: WERELDWIJD staat BMW dan

    toch echt een stuk hoger op de ladder. Trouwens of het nu de 3serie, 5serie,7serie de X5 of Z8 betreft

    AL DEZE MODELLEN ZIJN VAN 100 AFSTAND TE HERKENNEN

    ALS EEN BMW!!!! En over de nieuwe 7serie hoef ik niet veel te zeggen daar worden ze zelfs in Stuttgart erg stil van en als er een 750I naast jullie staat toch maar even achter de oortjes krabben He mannen!!!! Oja veel succes ook op het circuit van Zandvoort met de IS200.

    Groeten van Ger

  • patrick

    Hallo Ger,

    Lexus is op de markt gekomen om de strijd aan te gaan met Mercedes, BMW, Jaguar en Audi. Of jij het nou leuk vind of niet, het is ze wel gelukt. Het is weliswaar niet zoals bij die andere 4 merken, maar toch iets om trots op te zijn. Wij hebben ook Mercedes gereden, maar de stap van Mercedes naar Lexus is makkelijker dan van Lexus naar Mercedes of een ander merk.

    Kijk eerst maar even naar de tevredeheidsonderzoeken in de wereld.

    Amerika: Al meer dan 10 jaar Lexus op nummer 1.

    Engeland: De LS400/LS430 op 1, de GS300 op 3 en de IS200 op 5. (Toyota Yaris op nummer 3)

    Duitsland: Alleen maar Japanners. De eerste Duitse auto (een Mercedes SL) staat pas op de 37e plaats!!

    Ik citeer uit een bekend autoblad:

    “De bijna spreekwoordelijke betrouwbaarheid van de Duitse auto is een onvervalste mythe”

    Nog een citaat:

    “Made in Germany is geen garantie voor kwaliteit (meer)”

    En dat is de praktijk.

    O ja, en nog even over Zandvoort. Lexus had maar 20 weken om zich klaar te maken voor die races. Daarnaast moesten alle onderdelen gemaakt worden, wat betekent dat ze niet zomaar iets van de plank kunnen pakken zoals BMW.

    Kijk, jij ziet die races waarschijnlijk als een echte competitie, voor ons is het gewoon leuk. Lexus heeft zich toch aardig opgebouwd in die 11 jaar. En ach, goede wijn behoeft geen krans.

    Maar waarom zouden wij ons achter de oren krabben als er een 750 i naast ons staat????? Wij kíezen toch voor Lexus.

    Begrijp me goed, ik heb zelfs een paar maanden geleden op het punt te staan om mijn (unieke) Lexus in te ruilen op een 740i. Een plaat van een auto met 20" wielen. Ik ben een autofanaat en vooral daarom kan ik niet, zoals jij, dusdanige negatieve opmerkingen maken over bepaalde auto's. Ik ben een beginnend autoverzamelaar en heb binnenkort twee zeer unieke auto's (waarvan eentje het enigste exemplaar ter wereld is) , maar daar zal absoluut ooit ook een BMW bij komen. Maar ik ben er wel achter dat ik m'n Lexus er niet voor missen wil.

    Laat elke auto in z'n waarde en accepteer dat er ook andere auto's zijn dan BMW. Een collega-rijder van jou (ook op dit forum) zei dat Lexus een merk van niks is. Jij weet ook dat dat niet zo is. Kwalitatief staat Lexus zeer hoog en de service is super. Ik vind het ook jammer dat er lijnen in te vinden zijn van Mercedes, maar we hebben toch twee Lexussen. En als ik dan in de krant lees dat de verkopen met 61% gestegen zijn, dan ben ik echt niet de enige die er zo over denkt.

    Ik wens U een prettig weekend.

    Greetings,

    Patrick

  • IS200

    Patrick dat bedoel ik nu! Verkoop gestegen met 61%, zegt toch wel iets over Lexus! Maar “by the way”, zondag even kijken wat Lexus op het cicuit van Assen doet! Ga er naartoe, ben nog niet op Zandvoort geweest, maar het zal wel een leuke dag worden!

  • patrick

    Ik weet niet of ik tijd heb om te kijken, maar hou me even op de hoogte.

    Alvast bedankt,

    Patrick

    PS: Ik neem aan dat jij in een IS200 rijd……..

  • Rai

    Sorry hoor, als ik u uitspraken hoor doen over een select gezelschap ,dan hoort u daar in mijn ogen niet bij.

    Kreten als “Lexus is alleen maar het beste van het beste. ” getuigen van een gebrekkige kennis van automobielen .

    Úw totaal inhoudsloze kreten als : “Neemt niet weg dat BMW ook mooie vervoermiddelen maakt! Voor alle duidelijkheid, Lexus zijn auto's, de rest zijn vervoermiddelen!” getuigen ook nog eens van uw gebrekkige kennis van onze vaderlandse taal.

    Het zijn namelijk vervoersmiddelen,met een s

    Dus doe mij (en een hoop anderen) een groot plezier, en rekent u zich zelf niet tot een select gezelschap.

    Patrick zal het ook wel jammer vinden dat u dit soort leeghoofdige kreten op dit prikbord neerzet (Patrick kennende uit zijn reactie op mijn eerste posting waarin hij mij zelfs fel vond overkomen.

    Verder vind ik het jammer voor de “echte”Lexus liefhebbers , dat u er ook eentje heeft.

    Ik wens Patrick al het goede toe, en veel veilige kilometers(ik weet dat je dit leest)

    En ik wil Patrick ook bedanken voor zijn eerdere reacties over Lexus

    Met vriendelijke groet , Rai

    p.s. Patrick , heb je de foto's van de nieuwe 7 serie al gezien? (mooi he!)