Hierbij Uw gevraagde reactie.
Wij hebben ook een LS400 uit 1991 gereden en inderdaad zit bij dit model de spoiler te laag. Wij hebben diverse malen met die spoiler de grond gekust. In 1993 werd hij zelfs standaard in de carrosseriekleur gespoten, zodat gescheurde spoilers dan nog meer opvielen.
Ook de lichtopbrengst is aan de geringe kant. Bij de huidige LS400 (LS430) is dit niet meer het geval, mede door het gebruik van HID. De IS200 scoort echter nog steeds matig.
Wel wil ik nog even wat kwijt wat betreft Uw mening over de IS200 en GS300. Ik heb meerdere malen een IS200 tot mijn beschikking gehad en hoewel er in deze klasse absoluut meer keuzes zijn, vind ik de IS200 toch één van de betere. Een groot nadeel is dat de binnenruimte beperkt is. Ik ben ooit eigenaar geweest van een SLK 230 Kompressor, maar de wegligging van de IS200 vind ik gewoon een beter.
Ook hebben wij inmiddels de ervaring achter de rug van de GS300 (bouwjaar 2000), waar wij 1,5 jaar in gereden hebben. De souplesse van deze auto, mede door de VVT-i, is in één woord geweldig. Ook de wegligging is grandioos.
Ik ben geen 1.90m lang, maar ik begrijp wat U bedoelt. Vooral bij de eerste modellen laat de ruimte te wensen over en inderdaad zijn de stoelen niet echt geschikt voor langere mensen.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, is waar U de traction control voor mist. Mijn eigen auto (GS300 T3) heeft ongeveer 223 pk, maar ik ben de traction control eigenlijk nooit nodig. Als U 's winters bedoelt, dan ben ik het met U eens. Ik ben eens een keer met en zonder traction control in de sneeuw weggereden, maar dan merk je inderdaad het grote verschil.
Ik ben blij dat U verder een tevreden Lexus rijder bent en hoop dat U dat ook zult blijven.
Met vriendelijke groet,
Patrick