Hallo Pos,
Wat je allemaal verteld dat komt zeker overeen met hetgeen ik oook mee maak.
De rijstijl is ook zeker niet van toepassing hier want een Lexusrijder weet maar al te goed dat het geen raceauto is.
Groeten,
Rob
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op lexus.startpagina.nlhoi,
Volgens mij ligt het gewoon aan de breedte van de banden.
Ik reed voor de is met een toyota MR met 225 achteraan (net als op mijn IS) en die was ook niet te rijden als het glad was. Daarvoor een Celica GTI met 205 (was dan wel voorwiel) maar had hier toch ook redelijk wat problemen mee tijdens sneeuw.
Op deze heb ik wel eens met 175 gereden tijdens sneeuw en dat hielp toch wel.
Brede banden, automaat, hoe vervelend wil je rijden in de sneeuw. Ligt niet aan de auto maar aan configuratie van de banden, wij hebben ZOMERBANDEN.
Heb ervaring met winterbanden, spikes en rallyspikes , kijk dan kan je met 200 over een ijsmeer. Mijn IS 200 (automaat) was en GS 300 is ook geen sneeuwliefhebber maar dat is mijn HI-ACE 2.5 d4d ook niet, komt ook niet van z'n plek met sneeuw. Dus niet zeiken maar accepteren koop anders lekker een Opel ASBAK of zo.
Ik heb even getwijfeld of ik zou reageren, maar toch nog even.
Het ligt in mijn optiek wel degelijk aan de auto, namlijk aan de karakteristiek van de automaat, de brede banden, het verhoogde stationaire toerental bij koude start en het enorme vermogen met de daarbij behorende reductie zorgen zelfs met winterbanden voor een probleem, maar het probleem is te overzien.
Met zomerbanden moet je de auto bij gladheid eigenlijk gewoon laten staan.
Met spikes en rallyspikes mag je nu eenmaal in Nederland niet rijden, dus daarmee los je het probleem niet op.
Een winterstand zoals je dat bij sommige auto's hebt zou denk ik het glibberen voor een gedeelte oplossen. Dat de HiAce niet van sneeuw houdt verbaast mij wel enigszins want onze Subaru Forester met zijn Bridgeston Dueller H/T geeft daar toch erg weinig om.
Persoonlijk vind ik het verhaal sneeuw en lexus wel iets waar je rekening mee moet houden en dus niet afgedaan kan worden met gezeik. Dat je de karakteristiek moet accepteren is natuurlijk ook waar.
Ik was overigens niet van plan om in een Opel ASBAK te gaan rijden, ik teken nog maar even bij bij Lexus.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?