Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

sneeuw en de lexus

• aart

Ook ik heb 2 maal vastgezeten dit weekend, bij een evenement moesten de bezoekers in een weiland (3 cm sneeuw) parkeren en terwijl ik vastzat werd ik door verschillende auto's ook met achterwielaandrijving voorbij gereden, met een automaat is het helemaal niet te doen. en weinig bodemvrijheid.

aart

• jw

wij hebben onlangs ook een aanrijding gehad met onze nwe IS200 wegens gladheid. heb inderdaad ook t idee dat de auto bij sneeuw en ijs een erg slechte grip heeft op het wegdek met optrekken en ook met remmen. we hebben er geen winterbanden op zitten, dus die zal ik voor volgende winter zeker aanschaffen.

ik ben n zeer ervaren rijder ook onder winterse omstandigheden, dus t ligt echt aan de auto, alhoewel bij winterbanden de grip zeker veel zal toenemen.

ben ondanks dit minpuntje erg tevreden over deze prachtige auto.

• Paul

Ha ha ha…..

Tis gewoon een kwestie van goede winterbanden en weten hoe je moet rijden.

Ik heb er met winterbanden totaal geen last mee, als je maar weet hoe…..

Ik denk dat Robbert beter een trapauto kan kopen dan de Lexus de schuld te geven.

Paul

• Rob

He Paul dat is wel erg cru gezegd over mij.

Ten eerste heb ik gigantisch veel rijervaring en ja ik heb ook nieuwe winterbanden erop.

En misschien is een trapauto´tje wel makkelijker in de winter.

Maar uiteindelijk is een Lexus een topauto en daar is niks mis mee. De dealers erkennen ook het euvel.

Op dit moment ben ikzelf bezig met het kopen van de nieuwe versie IS200 en verkoop ik de mijne particulier.

Groeten,

Rob

• Bert

Ha Rob,

Heb nu ook voor het eerst winterbanden, en moet zeggen dat dat zeer goed bevalt. Voorheen (zonder) had ik ook moeite om van de plek te komen met sneeuw of ijs. Succes met de aanschaf van de nieuwe IS, ook ik ga aan het eind van het jaar een nieuwe IS kopen. Kan haast niet wachten om hem in het echt te zien!

Bert

webmaster http://lexus.startpagina.nl

• Rob

Ik heb me trouwens laten vertellen dat er in Duitsland al een paar rijden.

Kan dat kloppen?

Groeten,

Rob

• Bert

Het lijkt me sterk, maar misschien kan het! Zou het zo niet weten.

Groet,

Bert

• Henk

Hallo Lexus fans,

Ook ik heb het afgelopen weken moeten ontberen met een IS200 automaat in de sneeuw op zomerbanden met achter nog 4mm profiel (dunlop sport 9000), maar ik heb in de snowstand en met beleid redelijk voorruit kunnen komen.Toch denk ik volgende keer maar aan winterbanden.

Alleen mijn dochters moesten vreselijk lachen toen ik op een avond niet achteruit de inrit op kwam wegens de sneeuw terwijl hun met een starletje er zo op reden.

Heeft iemand nog een goede tip voor vervanging van de Dunlops ?? Dezelfde nieuw erop of ander merk ? Zijn overigens perfecte banden qua wegligging voor de IS.

Heb laatst met een IS200 gereden waar Vikings op lagen en dat veel zeker niet tegen.

Groeten, Henk

• Paul

Dunlop sport maxx…..

Zie mijn bericht over banden.

• Pos

Julius, Robbert,

Ook voor mij een herkenbaar probleem met mijn LS400, door het hoge stationaire toerental en daardoor het enorme vermogen op de achterwielen is het bij de start bijna niet te doen om goed weg te komen, winterbanden of geen winterbanden.

Bovendien hoor je wel de anti-slip regeling werken, maar die remt alleen maar de wielen af en drukt niet het vermogen terug, waardoor je netto niet veel opschiet.

Wat schakelen bij de automaat zoals Julius beschrijft is een oplossing, of opwarmen met als resultaat een lager toerental, dan zijn de winterbanden overigens wel een stuk effectiever. Bij mij werkt de ABS bij de laatste 2 tot 5 km/h wat minder goed waardoor de auto op het laatste toch nog wat glijdt, ook fijn als het glad is.

IS200 ken ik wat minder, maar ik ben ervan overtuigd dat het niet alleen aan de rijstijl ligt zoals sommige mensen in dit forum schrijven.

Groeten,

Pos