Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

onderhouds prijzen IS200

• peet

Hallo john,

Uiteraard ben ik het me je eens , een 8 cilinder heeft een soepeler en een gecultiveerdere loop dan een 6 cilinder, wie weet

komt er ook een RX 430, alhoewel de keuze betreffende motorvarianten in Europa achterblijft dan in Amerika, dat geldt ook voor de keuze van de te leveren modellen.

Daar is naast de RX 300, ook een LX 470 en een GX 470 te leveren, immers het merk is daar veel meer ingeburgerd.

Een jaar geleden heb ik mijn Lexus GS 300 (1996) gekocht bij

Louwman Breukelen, heb daar overigens geen slecht of vervelende ervaring opgedaan, maar het onderhoud laat ik doen

bij Lexus Tiemens Arnhem, waar de professionaliteit en persoonlijkheid beter tot uiting komt, men stelt daar alles in het werk om de clientele van het merk Lexus 100% tevreden te stellen, geldt niet alleen voor de auto, maar zeker voor de service- verlening.

Ik wil je zeker aanraden, het door jou geschetste probleem aan hen voor te leggen,

Veel succes,

m. vr. gr. Peet.

• jeroen

Hoi Jan,

Ik rijdt een IS 200 Sport, en ik kan wel zeggen ; ja hij voldoet precies wat ik van een sportieve auto verwacht! Hij is wat strakker geverd dan de exe uitvoering, daar moet je in het begin wel aan wennen. Maar dit gecombineerd met de Limited slip diff. is vooral in de bochten een bijna onverslaanbare kombinatie..

Als ik ergens niet over te spreken ben is het de ouderwetse schanieren van de kofferbak, echt waardeloos als de auto eens lekker vol wilt pakken. Dit had toch een vrij scharnier moeten zijn. Verder is de ergonomie van de raambediening ook tamelijk slecht als je je arm gewoon gestrekt legt op de arm leuning kun je de ramen niet fatsoenlijk bedienen.

Mijn auto is van 2002 en ik moet zeggen dat er wel wat verbeteringen doorgevoerd zijn. Wat ik ook als nadeel ervaar is dat sommige delen wel erg nadrukkelijk uit de toyota magazijnen komen.

Stuur: RAV 4, Metalen pedalen: ook in de MR2, ontgrendeling benzientank: Corolla 1993!! Jammer

Motor: een oud onderblok uit de jaren zeventig, waarschijnlijk de oude Celica.

Samen met een andere cil.kop : te zwakke combinatie, en geld voor een 300 heb ik niet…. snik!

Deze punten tezamen zullen me echter nooit weerhouden om weer een LXs te kopen, echter het zal nooit een gevestigde naam worden zoals BMW of Benz!!

veel plezier.

Jeroen

• Jan

Hallo Jeroen, ik ben blij dat de auto op wat punten na dan misschien, aan je verwachtingen voldoet, dat er wat Toyota onderdelen inzitten kan ik me wel voorstellen, er is nl. nauwelijks iets beters van kwaliteit te krijgen dan Toyota, dus waarom niet gebruiken in een Lexus? Jaren geleden toen ik nog bij Fokker werkte kregen we op de productielijn een film te zien over de productie bij Toyota, daarin werdt duidelijk dat de kwaliteit van de gebruikte materialen en de kwaliteitsnormen bij Toyota van het allerhoogste niveau waren, en zijn natuurlijk, in de automobielindustrie, helaas ging Fokker ten onder en konden we de geleerde zaken niet meer toepassen bij Fokker, maar weten wel dat je met een Toyota en nu dan Lexus, gewoon kwalitatief het allerbeste bezit, in Amerika heeft Lexus, en ik spreek uit ervaring, Merc. en Bmw gewoon van de markt geveegd, en is het dus daar inmiddels zeker een gevestigde naam, of dat in Europa ook gaat lukken weet ik niet, maar dat ze in Zuid-Duitsland niet blij zijn met Lexus weet ik wel bijna zeker, Groeten Jan.