Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

onderhouds prijzen IS200

• Patrick T3

Die indruk heb ik inderdaad gehad bij Breukelen, ik ben zelf nog jong van leeftijd en daarbij is in dit geval de woordkeus desinteresse uiterst juist. Ik moet trouwens wel zeggen dat de MB dealer er ook wat van kan, maar dat bewijst juist het verschil in dealers (zowel MB als Lexus, waar ik ook mijn persoonlijke voorkeur én afkeur heb)

Aangezien mijn jonge leeftijd, kan ik het alleen maar beamen dat je eens een bezoekje brengt aan Tiemens. Daar hebben ze nooit de indruk gewekt dat ik “maar een broekie ben”. Indien aanwezig op die dag, moet je even naar Timon Visser vragen en leg hem het verhaal eens voor. Hij is net zo Lexus-minded als ik ook en zal dit net zo min een pluspunt voor het merk vinden. Misschien is hij dan al een beetje op de hoogte van het verhaal, zo nu en dan is hij hier namelijk ook wel eens te vinden.

Nogmaals, ik zou het erg jammer vinden als je door deze reden van “jouw merk” af zou stappen. Ik maak uit de tekst op dat je erg tevreden bent over de auto. Daarom reden des te meer om van dealer te veranderen.

Plannen voor een RX430 zijn er geloof ik wel, maar toch is het dan nog afwachten of Lexus Japan hem naar Europa stuurt. GS430 misschien iets voor jou?

Gr.

Patrick

• Jan

Hallo Patrick, eerlijk gezegd zit ik altijd te genieten van jouw stukjes, volgens mij ben je een Lexusfan in hart en nieren, en ondanks ik nog tot januari moet wachten voor mijn Lexus, ben ik eigenlijk ook al helemaal verkocht en verknocht aan Lexus, dat gevoel bespeur ik in jouw stukjes ook en dat vind ik reuze leuk, als je over dealers praat heeft iedereen wel positieve en negatieve ervaringen, maar bij Lexus verwacht je alleen maar positieve, en tot dusver ben ik in Breukelen prima behandeld, misschien kunnen we ooit eens wat afspreken met Lexus-fans, gewoon een leuke middag met ervaringen uitwisselen en van de auto's genieten,

Groeten Jan.

• Patrick T3

Hee das leuk om te horen. Ik ben inderdaad een gigantische Lexusfan en het leuke is, mijn ouders ook. Ik weet eigenlijk niet hoe dat is gekomen, ik denk door het feit dat ik ze (mijn ouders dus) in 1993 met Lexus in aanraking heb gebracht. Ik ben altijd al bezeten van auto's geweest en kon menig dealer vaak meer vertellen dat zij mij.

In de jaren dat we Lexus rijden heb ik me steeds meer verdiept in het merk en heb inmiddels alle dealers al bezocht. Ook ben ik deze zomer weer bij Louwman Breukelen geweest en een leuk gesprekje gehad met Arjan. Ik zal zeker niet snel een dealer (in het algemeen) afkraken, ik hou het er altijd op dat iedereen z'n voorkeuren heeft. Sinds enkele jaren heb ik goede contacten opgebouwd bij Louwman Groningen, van Dorst en vooral Tiemens.

Verder durf ik te zeggen dat ik wat auto's betreft uiterst objectief ben en niet partijdig, hoewel je dit in sommige gevallen wel zou kunnen denken. Maar als ik de uitslag van het tevredenheidsonderzoek in Duitsland bekijk en ik zie dat de IS200 de overall winner is en in de rest van klassen (op 1 na) Toyota bovenaan staat, dan doet mij dat bijzonder goed. Kijk in Amerika, waar Lexus al meer dan 10 jaar bovenaan staat in dergelijke onderzoeken. Neemt trouwens niet weg dat ik ook flink kan genieten van een mooie Mercedes of een BMW. Kennissen van mij hebben een 3 serie coupe (E46, dus nieuw model) wat ik gewoonweg een prachtige auto vind. Net als de hele lijn van Mercedes. Groot voordeel van een Lexus is dat je superexclusief rijdt. En hoewel het vaak door autobladen wordt geschreven is een Lexus absoluut niet onopvallend.

Het lijkt mij erg leuk om eens een keer wat af te spreken met mede Lexus enthousiastelingen. Ik merk nu dat ik niet de enige ben en tja, je raakt er eigenlijk niet over uitgepraat. Trouwens, je raakt er ook niet flauw van om te rijden in een IS200. Echt een superwegligging!! Elke keer weer een genot om in te rijden. Maar ik weet hoe het is om te wachten. Ik heb mijn IS200 in augustus gekocht, toen moest ik (maar) twee weken wachten. M'n ouders hebben een tijdje geleden een nieuwe Lexus besteld, die wordt ook begin januari afgeleverd. Wachten wachten wachten, maar 't wordt absoluut beloond!

Gr.

Patrick

• Jan

Hallo Patrick, naast een Lexusfan ben ik ook een enorme Sinatrafan, heerlijk lijkt het me om de cd-wisselaar met 6 Sinatra cd's te vullen en voor de lol van Amsterdam naar Limburg ofzo te rijden, wat Amerika betreft, ook daar ben ik helemaal gek van, je ziet daar gigantisch veel Lexussen rijden alsook Toyota's, in juli op vakantie in Florida reden we in de nieuwste Camry, zeker ook een fantastische auto, dat Lexus geen onopvallende auto is, dat is zeker zo, sinds op mijn werk bekend is geworden dat ik een IS200 heb gekocht, heb ik alleen maar leuke en enthousiaste reacties gehad, ik werk bij de KLM als vliegtuigtechnicus, dus auto's en zeker Lexus leeft enorm onder mijn collega's. Dat wordt wat in Januari als ik ermee op mijn werk kom, de vliegtuigen zullen even moeten wachten denk ik,

Groeten Jan.

• john

Hallo Patrick,

Misschien kan jij het ter sprake brengen bij Timon, als ik naar Arnhem moet gaan kost me dat meer dan die rekening die ik nu heb. Het interesseert me trouwens het meest of ik iemand kan vinden die het probleem met mijn dashboardverlichting kan oplossen, of de oplossing kan geven.

Meestal is het een ic of condensor die defect is en als ik weet welke dat is, dan is de reparatie niet meer zo'n probleem. en ook kan een by-pass vaak de oplossing geven.

Ik heb proefgereden in de GS430 maar het is gewoon geen vergelijking met de LS 430 en ik wil eigenlijk naar een SUV ( en die XC90 T6 is een schitterende auto met een beer van een motor )

gr

John

• Patrick T3

John,

Ik zal even een printje maken van het onderwerp en zal dit aan Timon laten zien. Ik kom er dit jaar niet meer, maar in januari komt hij toch hier een auto afleveren. Ik zal mijn monteur bij Lexus een vragen of hij eventueel een oplossing weet.

Ik hou je wel even op de hoogte.

Gr.

Patrick

• Patrick T3

Met een Lexus heb je inderdaad direct gesprekstof genoeg, daar ben ik ook wel achter. Je krijgt eigenlijk alleen maar postieve en geïnteresseerde reacties. En het wordt alleen maar leuker.

Gr.

Patrick

• john

Hallo Patrick,

Dankje wel, waardeer dit ten zeerste.

Ben ook benieuwd of er een Lexus monteur is die een technische oplossing weet voor dit probleem.

Ik heb het in ieder geval altijd leuk gevonden om iets te repareren i.p.v dat eeuwige vervangen

>

> John,

>

> Ik zal even een printje maken van het onderwerp en zal dit

> aan Timon laten zien. Ik kom er dit jaar niet meer, maar in

> januari komt hij toch hier een auto afleveren. Ik zal mijn

> monteur bij Lexus een vragen of hij eventueel een oplossing

> weet.

>

> Ik hou je wel even op de hoogte.

>

> Gr.

>

> Patrick

• peet

hallo john,

volgens de laatste berichtgevingen, betreffende nieuwe modellen

en diverse modificaties,is er vanaf medio 2003 een nieuwe RX 330 leverbaar waarschijnlijk met een vermogen van ca. 245 PK.

• john

peet,

Ben benieuwd, komt in ieder geval in de rischting van de 272 PK van de Volvo.

Persoonlijk denk ik dat ze beter kunnen proberen om een 430 motor erin te proppen.

Er gaat toch niets boven het geluid en koppel van de 8 cilinder