Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

onderhouds prijzen IS200

• jeroen

Hallo Jan,

Mijn dealer is Tiemens, omdat de lexus dealers dun gezaaid zijn kun je eigenlijk overal terecht door de haal en breng service.

Ik zie dat John niet zo'n liefhebber van Breukelen is! Tja weet je wat mijn ervaring is; fouten maken doen we allemaal, het gaat erom hoe deze opgelost worden. Wordt iets naar tevredenheid opgelost dan ben je eerder geneigd het hand over het hart te strijken.

Ook ik heb wel een aanvaring met Lexus gehad, maar op basis van argumenten zijn we er wel uitgekomen. Zij het dat het wel redelijk lang duurde.

Verder kan ik zeggen zonder de anderen tekort te doen; Tiemens is een goed bedrijf met ok mensen in dienst. Je moet soms een beetje geluk hebben.

Zie anders mijn mailtje met problemen over banden, ergens in sept. daar lees je het hele verhaal.

groet Jeroen

p.s vraag gewoon aan Louwman wat de beurten kosten, ik ben benieuwd of er verschillen zitten in de dealers.

• Jan

Hallo Jeroen, inderdaad, gewoon vragen dan weet ik het, en dan weten we ook of er verschillen zijn tussen de dealers, Jeroen, wat voor type IS200 heb je, en is de auto precies wat je ervan verwacht hebt?

In ieder geval vond ik de auto tijdens de proefritten heerlijk rijden, en je hebt toch iets exclusiefs, Mercedessen en Bmw's zie je overal rijden, gelukkig Lexus niet!!

Groeten Jan.

• john

Jeroen,

natuurlijk, iedereen maakt fouten maar als de receptioniste volmondig toegeeft dat het een beurtje onder de motorkap betreft maar ik een factuur krijg die daar niet op lijkt, wordt ik gewoon genaaid ( ik heb er geen ander woord voor )

Jeroen ik heb de rekening gewoon betaald ( wil niet protserig overkomen maar ik kan van dat geld niet wakker liggen )

Mij gaat het om het principe en voor mijn gevoel pak ik ze terug door niet de RX 300 te kopen.

In Breukelen weten ze ook van het bestaan van dit forum af ( als ze zich tenminste niet allemaal God voelen ) en als ze zich aangesproken voelen nemen ze wel contact mij mij op

( klant nummer 11067 )

Ik heb het gewoon gehad met die jongens

john

jeroen schreef:

>

> Hallo Jan,

>

> Mijn dealer is Tiemens, omdat de lexus dealers dun gezaaid

> zijn kun je eigenlijk overal terecht door de haal en breng

> service.

>

> Ik zie dat John niet zo'n liefhebber van Breukelen is! Tja

> weet je wat mijn ervaring is; fouten maken doen we allemaal,

> het gaat erom hoe deze opgelost worden. Wordt iets naar

> tevredenheid opgelost dan ben je eerder geneigd het hand over

> het hart te strijken.

> Ook ik heb wel een aanvaring met Lexus gehad, maar op basis

> van argumenten zijn we er wel uitgekomen. Zij het dat het wel

> redelijk lang duurde.

>

> Verder kan ik zeggen zonder de anderen tekort te doen;

> Tiemens is een goed bedrijf met ok mensen in dienst. Je moet

> soms een beetje geluk hebben.

> Zie anders mijn mailtje met problemen over banden, ergens in

> sept. daar lees je het hele verhaal.

>

> groet Jeroen

> p.s vraag gewoon aan Louwman wat de beurten kosten, ik ben

> benieuwd of er verschillen zitten in de dealers.

• john

Hallo Jan

ze gaven me geen opgave, er werdt alleen verteld dat ze hem voor de hele dag inplande.

Op mijn opmerking dat dat wel heel lang was voor zo'n beurtje kreeg het verhaal dat dit standaard gedaan werd

Ik heb waarschijnlijk ook moeten betalen voor het feit dat ik de wagen pas om 10 uur gebracht had

john

• Patrick T3

John,

Jammer dat je door de ervaring met een dealer een vieze smaak in de mond hebt gekregen. Ik ben zelf een enorm liefhebber van het merk, maar ben het met je eens dat alle dealers niet hetzelfde zijn. Mijn eerste bezoek in de showroom van Breukelen was ook niet je van het, terwijl ik als Lexusrijder alleen maar even kwam kijken hoe het pand eruit zag (was toen net klaar)

We zijn sinds 1993 Lexusrijder en hebben inmiddels ervaring met Louwman Groningen (voorheen Toyota Noord), van Dorst Breda en Tiemens Arnhem. Bij Tiemens merk je het meest de band met het merk, de verkopers zijn stuk voor stuk echte liefhebber van het merk.

Nogmaals erg spijtig dat het zo gelopen is. Mocht je toch nog eens een Lexus willen rijden (of misschien nu nog wel), ga dan even langs bij Tiemens (aan de Ringoven in Arnhem). Ben je helemaal Lexus af, dan wens ik je toch heel veel plezier met de nieuwe Volvo. Wel wil ik er nog even bijzeggen dat je je eigenlijk niet flauw moet laten maken van het merk dat je rijdt door een verkeerde ervaring met een dealer. Als je nog een bezoek gaat brengen aan Tiemens, leg hun ook het verhaal eens voor. Hou me in ieder geval even op de hoogte.

M.vr.gr.

Patrick

• Patrick T3

Ik heb zelf Executive automaat en heb het geluid nog nooit gehoord. Volgens mij is dit inderdaad alleen de handgeschakelde versie en dan ook nog de eerste types.

Nette auto heb je trouwens gekocht met lekker weinig kilometers.

Gr.

Patrick

• Patrick T3

Jeroen,

Zo bedoelde ik dat helemaal niet joh. Het is helemaal niet zo dat ik niet op de centen hoef te kijken of iets dergelijks. Ik draai gemiddeld 12 uur op een dag, dus ik moet er wel degelijk wat voor doen en het is al helemaal niet mijn bedoeling om het te laten lijken of ik centen zat heb (anders had ik wel een GS430 gereden ;) )

Wat ik bedoelde is dat je voor elke auto ondehoudskosten moet betalen (wil je hem bij de dealer in ouderhoud hebben) Lexus is een merk in een hogere prijsklasse, dus je kunt er vanuit gaan dat je ook iets meer betaald. Daarnaast heb ik ook gezegd dat ik 400 euro veel geld vindt voor arbeidsloon.

Eerlijk zeg ik wel dat ik me werkelijk niet druk maak om de onderhoudskosten, omdat ze toch betaald moeten worden.

• john

Hallo Patrick,

Ben nog steeds een liefhebber van het merk ( heb ook gezegd dat ik de “ oude LS 400” van mijn vrouw beter vindt rijden dan mijn XC70)

Maar laat me niet piepelen door een dealer. Bedenk wel dat Breukelen deel uit maakt van het Louman concern en dat zij een voorbeeldfunctie zouden moeten geven.

Doordat Breukelen feitelijk een lange arm van de importeur is, maakt dat het ook moeilijk om te reclameren bij deze importeur

Het kan makkelijk zijn dat Tiemens meer kwaliteit geeft dan Louman zelf, zoals de ene Volvo dealer de andere niet is.

Voor mij is het kopen van de XC90 i.p.v de RX300 de enige mogelijkheid om de Importeur ( en eigenlijk mijzelf ) terug te betalen voor de service die ze verlenen.

Over je opmerking dat bij een duur merk hoge onderhoudskosten horen ben ik het gedeeltelijk eens maar wil wel graag opmerken dat in een LS 400 ( tot het bouwjaar 95 ) veel componenten van de Toyota Camry worden gebruikt

en dat hoge onderhoudskosten bij dure merken meestal veroorzaakt worden door de duurdere onderdelen.

vraag maar eens aan jouw dealer wat het vervangen van remschijven en blokken kost van een LS 400, vraag dan ook eens bij de Toyota dealer wat dit kost bij een Toyota Camry.

Het verschil in prijs is dus de entourage die je betaald want het werk en de onderdelen zijn krek gelijk.

ik vind dat oplichting en niets anders dan dat

Dus niets mis met een LS ( zou je ook eens moeten proberen want vind ik persoonlijk stukken beter rijden dan de GS )

Maar alles mis met de Importeur die gewoon verkeerd in heeft geschat wat de verkoop resultaten van lexus zouden zijn en zich ook wilde meten met de uitstraling van merk als bijv Jaquar.

Laten we wel wezen een Jaquar is kwalitatief absoluut niet te vergelijken met een Lexus maar andere andere kant is een Lexus niets meer en minder dan een kwalitatief hoogwaardige Toyota en ze moeten dat vooral niet vergeten

gr

john

• Patrick T3

LS400 ken ik ook, was de eerste Lexus wat we reden (91-er in 1993 gekocht). Een paar weken geleden hebben we onze (in dit geval die van mijn ouders) 98-er LS ingeruild. Dit was het laatste type voor de LS430. De LS rijdt inderdaad beter dan de GS300, vooral het type wat ik heb.

Ik kan me indenken dat je flink de pest in hebt en respecteer je keuze. Ook moet ik je gelijk geven voor wat betreft het onderhoud, maar nogmaals (en dit bedoel ik niet dat ik centen zat heb) betaal ik het er toch “graag” voor. Ik moet trouwens wel zeggen dat mijn beide Lexussen maar één keer per jaar een beurt nodig zijn, aangezien er nog geen 10.000 km mee gereden wordt. Scheelt natuurlijk ook enorm in de kosten.

Mijn zus en zwager zijn eens op de autorai stand geweest van Lexus, waar ze niet benaderd werden. Minder leuke bijkomstigheid was ook nog eens dat toen er een dame en heer in “galakleding” de stand op kwam, deze direct verwelkomd werden. Ik heb hier destijds (is al een paar jaar gelden inmiddels) werk van gemaakt en is door Lexus keurig opgelost en de excuses waren snel gemaakt. Ook is gekeken of de betreffende medewerker hierop aangesproken kon worden. Toch denk ik, ook al koop je de Volvo, dat het geen verkeerd idee is om iemand van de organistatie aan te schrijven (bij Louwman en Parqui). Dan kun je kijken hoe erop gereageerd wordt.

Gr.

Patrick

• john

Hallo Patrick,

Mijn makke is gewoon dat ik 15 jaar in die branche heb gewerkt en daar al ziek werd van dat “ preventief” vervangen.

De meeste mensen accepteren het gewoon met de gedachte “ je moet niet zeuren want je rijdt in een dure auto dus onderhoudt zal ook wel duur zijn” en dat is gewoon onzin.

Dat een bepaald onderdeel duur is, dat is inherent met de auto maar je wordt juist genaaid met het kleine onderhoudt.

Het olieverversen van een Panda is inpricipe net zoveel werk als van een LS400, er gaat misschien meer olie in maar dat is het dan.

En bovenal, deze garage's schermen met hun “ hoog opgeleid personeel ” en speciale apparatuur maar dit soort kleine dingen wordt gewoon gedaan door ( onderbetaalde ) weinig geschoold personeel of gewoon de leerlingen ( je moet toch ergens mee beginnen )

Ik zou dus iedereen adviseren ( als er geen garantie meer is ) om naar een goede merkloze garage te gaan voor dit soort klein onderhoud en het “ hoog opgeleid personeel ” alleen de moeilijke klussen laten doen.

Hebben ze ook nog wat aan hun opleiding

Dat geval met je zus en zwager onderschrijft mijn mening over deze organistatie. Kijk je diep in hun hart dan zien ze die “ oude bakken” liever niet verschijnen want ze zien liever mensen verschijnen die nieuw kopen en die het liefst een hete aardappel in de keel hebben, om zo hun “status” van topmerk te bevestigen.

Ik ben ook in Breukelen gaan kijken toen ik de Lexus van mijn vrouw wilde kopen. Toen de “choker” verkoper door had dat ik niet een bijna nieuwe wilde kopen, straalde de desinteresse er vanaf.

Zal je niet gauw meemaken bij een MB dealer en als je liever de “plebs” niet binnen krijgt moet je de oudere Lexussen ook niet aanbieden in je te dure showroom.

wat betreft mijn keuze voor de Volvo XC90, misschien wordt het toch een Lexus ( want de XC90 is pas eind volgend jaar leverbaar )maar dan via de paralle import en niet officieel via Louman of misschien ga ik wel naar Tiemens.

De RX300 zal het toch wel niet worden want ik vind dat model ondergemotoriseerd, denk ook dat er wel gauw een RX430 zal komen om dit probleem te ondervangen.

groeten

John