Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

moeheid...........

• Rene

is na monteren van de compressor bv stationaire loop en geluidproductie gewijzigd? Toevoegen van een compressor moet naar mijn idee toch wel meer invloed hebben dan alleen extra vermogen.Chris schreef:

• Chris

niet noemenswaardig. bij voluit acceleren kan je een beetje de compressor horen fluiten maar dit valt niet echt op.

stationair geen verschil en bij belasting een klein beetje dus. blijft een erg stille auto.

heb ik voor de inbouw ook “getest” door proef te gaan rijden in een 2e hands IS waar al een compressor in gebouwd zat.

• oedipus

Als het je kan helpen: ik heb vorige maand een Lexus IS 200 met TTE compressor gekocht.

Ik was erg veeleisend: spannende auto, voldoende pk's (200+), bewezen betrouwbaarheid en super handling. Het moest ook een (echte) 4x4 of een achterwielaandrijver (met zelfsper) zijn. En o ja, de auto moest ook comfortabel zijn, aangezien het de nieuwe gezinsauto werd.

Dat lastenboek maakte de keuze erg beperkt. Auto's die de revue passeerden en te min werden bevonden: Subaru Impreza WRX Prodrive MY02 (te hard), Subaru Impreza WRX Prodrive plus MY03 (bijna), Subaru Impreza WRX Prodrive plus MY04 (afgebeuld), Subaru Impreza WRX plus MY04 (slecht onderhouden), BMW 120i M (slappe motor & te hard!), BMW 120d (nieuw - te weinig sensaties, diesel & te duur).

Uiteindelijk ging ik maar eens naar de Lexus IS 200 TTE compressor kijken. Na een testrit was ik op slag verliefd. Gevolg: De auto wordt binnen 2 weken geleverd (papierwerk moest nog in orde) en ik kijk ernaar uit als een klein kind.

Ik begrijp niet hoe het kan: de Lexus ligt op TTE verlagingsveren voor, heeft 18" eronder en toch lijken oneffenheden en bulten er niet zijn. Daarnaast is de kwaliteitsbeleving (en het keuringsverslag) van de Lexus ongeëvenaard. De auto is er na 7 jaar nog beter aan toe dan al die Subaru's bij elkaar. Om dan nog maar te zwijgen van de bejubelde handling. De IS 200 is slap met zijn 155pk, maar deze TTE compressor (dezelfde als Mercedes inbouwt in de K's) maakt heb buitenaards goed. Een entertainer eersteklas waarmee je ook eens rustig kunt rondtuffen. Eindeloos toeren maken met zijn hese stem die het bijna aflegt tegen de compressorhuil.

Fantastisch!

• rene

Lijkt me een geweldige auto. Hoe vind je zo iets? Volgens mij zijn er echt heel weinig TTE kompressors verkocht. Een zoektocht via diverse auto site's levert niets op.

• nathanael

ik heb mischien intresse magen er test op uitgevoerd worden

en wat is de minimale prijs van deze auto

• Jan

Misschien eerst IS 200 uitzoeken die aan alle wensen voldoet en dan vervolgens bij TTE (keulen, Duitsland) van kompressor laten voorzien?

• nobbe

de gs300 vanaf 98 zal je iets speciaals geven.

1700 kilo die je niet merkt door die beul van een motor

ik heb zelf een rustige rijstijl en heb een gemiddelde van 1 op 9.3

weinig onderhoud en geen problemen

0-100 in 8.2 sec

top 230 km/h

222 pk's

en dan de luxe……………..niets meer te wensen

succes