Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

moeheid...........

• johan fuel

Iedereen zal het vast wel herkennen , na 5jaar nog steeds eigenaar van een zgan IS200 , maar de moeheid slaat toe.

Je wil wel eens wat anders, maar wat.

Ik ben super tevreden over het merk Lexus maar een nieuw model (IS250) is nog niet aan mij besteed.

Na internet afspeuren naar andere merken kom ik niets maar dan ook niets tegen wat kan tippen aan mijn IS.

Help mij met een paar positieve woorden over dit super merk om mij te motiveren om ff door te sparen en geduld te hebben voordat ik beslissingen neem waar ik later spijt van krijg.

bvd johan

• Chris

Herken je verhaal wel een beetje. Heb sinds 2000 een IS200 en heb ook geprobeerd alternatieven te vinden. Is ook niet gelukt. Zeker omdat ik in 2003 er de TTE compressor op heb laten zetten in Keulen. Te laag koppel en vermogen probleem helemaal weg. Misschien is dat iets voor je? Kost wel 6500 euro maar dan heb je ook wat. (www.tte.de). Wordt het een hele andere auto van.

Maar inderdaad, na bijna 7 jaar en 225.000 km (125.000 met compressor) wil ik ook wel iets anders. De IS250 vind ik erg mooi, maar is 200 Kg zwaarder dan de mijne en heeft evenveel vermogen, te traag dus. De kleinere kofferbak en achterbankruimte helpen trouwens ook niet.

Hoop dat de IS350 naar NL gaat komen, en dat ze daar een redelijke prijs voor gaan vragen (is in de VS 4000 dollar duurder dan een IS250). De IS-F wordt vast veel te duur.

• Ernesto

Is een GS300T3 met 219 pk wellicht iets voor je?

• Ernesto

Nog een tweetal foto's van de T3

Bouwjaar 1997, 159.000 km

Potenza RFT 245-40/ZR18 voor en Michelin Pilot Sport 295-35/ZR18 achter

Unieke auto slechts een achttal van verkocht in Nederland (nieuwprijs 70.000 euro)

• lex1

Wat denk je van een IS 300 'SportCross?

Zelf heb ik ook een IS200 uit 2000, maar ik heb hem pas 2.5 jaar. En ik heb net alle schades laten herstellen, dus ik begin weer te genieten…

Echter ik wil over 2 jaar misschien een IS 300 SC. Helaas wel automaat, maar is weer een ander model.

De nieuwe IS250 is nog te duur, ook 2e hands…

• Chris

Nee sorry, heb nu 204 pk en veel minder kilo's. Ernesto schreef:

• Chris

Ik heb een paar jaar geleden proefgereden is een IS300 maar ben toch niet overstag gegaan. Te duur door teveel opties welke ik niet wilde.

Moet daarnaast ook toegeven dat de sportcross nou niet het beste autoontwerp is van de laatste tijd en dan druk ik mij nog netjes uit denk ik ;-)

Maar goed, ik hoop wel op een IS350 SC en dan een beetje a la de photoshops die je af en toe ziet.

• bob

Waarom koop je niet gewoon gelijk de grootste met de grootste vermogen en de grootste verwachtingen? Dan valt er verder niets, meer, te wensen……… oftewel de Ls 400 die je tegenwoordig voor weinig geld koop, of de Ls 430 als je meer centen hebt

• Chris

Ondanks dat de buitenkant van de auto niet iets is waar je zelf meestal naar kijkt valt voor mij daarom een LS400 of 430 af. Daarnaast wil ik een iets sportiever onderstel en woon ik in Amsterdam. En als je de gemiddelde parkeerplaats daar kent…..

Wilde erg graag de IS430 maar helaas is dat bij een prototype gebleven….

Vriend van mij heeft wel een LS400 gehad en op de tolweg in Frankrijk (voor de vele controles) was dat inderdaad wel erg leuk. De haardspeldbochten de berg op alleen minder ;-)

• J

Ik rijd een GS430 uit 2001, misschien is dat wat voor je? Hij is ruimer, luxer en veel sneller dan een IS (veel koppel, in 6,3 seconde naar de 100). De 4,3 liter V8 heeft dezelfde (onverwoestbare) motor en transmissie als de LS, maar de GS stuurt dynamischer, is lichter en oogt ook een stuk minder log. Het verbruik valt mee, gezien de prestaties.

De GS300 is wat zuiniger (niet veel) en tweedehands makkelijker te vinden, en zit qua prestaties meer op IS niveau. De 430 is vanaf 2001 geleverd en alleen in executive uitrusting, dus dan heb je opties op LS niveau (DVD navigatie etc); de 300 zie je ook veel in een basisuitvoering en die zijn er ook veel van de eerste reeks van het vorige model (1997-2001).

Ik verkoop de mijne overigens niet, ben van plan hem op te rijden - maar als je goed kijkt zie je af en toe een interessante te koop staan.