Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

lexus op LPG

• zjelko

Ga ik doen Han…….

Ik zit nog en de garantie dus ga eerst naar de garage waar ik hem

gekocht heb…….ik verwacht dat die mij “onder garantie” zullen doorsturen.

Dankje voor wat betreft je antwoord aangaande de kleppen……..

vgrtn

p.s. waarom zit je eigenlijk niet gezellig op het Lexus forum?

• FuTuReMaN

In Duitsland adviseren ze zelfs om op gas te gaan rijden. Valt zelfs onder de fabrieksgarantie (3 jaar op nieuw en gebruikt).

Waarom en Duitsland wel en in Nederland niet?

• zjelko

Hallo futureman,

Is dat ook ergens terug te vinden wat je schrijft? Op een duitse site bedoel ik?

Misschien interessant voor de mensen die alleen maar willen koken op “gas”?

De benzineprijs blijft maar stijgen en wellicht is het voor sommige kilometervreters

toch interessant :-)

vgrtn

• FuTuReMaN

De lexus dealer in Wesel heeft een eigen inbouw service en geeft 3 jaar Lexus garantie.

http://www.lexusforum-wesel.de/lexusforum-wesel/57/57/home.html

• Lexus

Beste Han,

Even een misverstand uit de weg ruimen: De IS200 heeft GEEN hydraulische klepstoters! Geen enkele Lexus heeft trouwens hydraulische klepstoters, zelfs bij Toyota bestaan deze niet. Alle Toyota's en Lexussen hebben klepstelplaatjes of zogenaamde “kommetjes”, waarmee de kleppen gesteld worden.

Lexus beveelt aan deze elke 90.000 km op gehoor te beoordelen en voor LPG is er geen speciaal voorschrift. Helaas blijkt de praktijk anders…

VVTi staat voor Variable Valve Timing Intelligent, een zelfstandig regelende kleptiming, dus het openen en sluiten van de kleppen geschiedt niet op vaste punten, maar kan wisselen naar gelang belasting, temperatuur, gasklepopening enz. Dat gaat niet elektronisch, maar hydraulisch.

Als ik zo de reacties op het forum lees, zou LPG geen probleem zijn. Waarom zijn er dan Lexussen die 500.000 km draaien zonder dat de klepspeling is gewijzigd, terwijl bij IS200's op LPG zelfs (herhaaldelijk!) complete cilinderkoppen vervangen moeten worden? Ik ben er in ieder geval geen fan van, maar gezien het prijsverschil tussen de brandstofsoorten begrijp ik de overweging wel.

Recent heb ik proefgereden met de Avensis 2.2 D-CAT (177 pk). Wat een motor! Het maakt de auto niet uit in welke versnelling hij staat, de motor wil maar blijven gaan. Ik heb zeer hoge verwachtingen van die motor in de nieuwe IS en zie dat wel als een serieus alternatief voor het rijden op benzine. Ga maar sparen voor de snelheidsovertredingen…Han schreef:

>

> De IS 200/300 hebben VTTi motoren, d.w.z. hydraulische

> klepstoters, die elektronisch gestuurd worden.

>

> Mijn LPG-inbouwer, zegt dat kleppen stellen of nakijken niet

> nodig is. Normaal vind ik dit ook logisch, maar bij de

> komende beurt zal ik dit nog navragen bij Lexus.

>

> Zelf heb ik totaal geen problemen. Alleen 1x heb ik hem laten

> afstellen, omdat hij hikte (1x) na wegrijden uit een

> parkeerplaats. Alles is weer 100 %

>

> Zelf heb ik de installatie (LPi) een jaar en ruim 20 000 km,

> maar ben 100 % tevreden.

>

> Advies (aan Zjelko) : laat hem afstellen en nakijken bij je

> gasdealer…