Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

welke?

  • jose

    is lexus beter dan citroen? (c5 kan ik kopen of lexus….2ehands)

  • patrick

    Hallo Jose,

    Ik ga niet recht op de man af zeggen dat Lexus beter is dan Citroën, maar als je de keus hebt tussen die twee, zou ik ongetwijfeld de Lexus nemen. Ik geef eerlijk toe dat ik geen Citroën type ben, maar ik denk niet dat het onrealistisch is om voor de Lexus te kiezen. Uit de praktijk leert men wel dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van Lexus hoger ligt dan bij Citroën (dit betekent niet dat Citroën een slechte auto is!)

    Het ligt er wel aan welke Lexus, maar hou er rekening mee dat wanneer het een GS300 of LS400 is, de kosten van belasting en verzekering hoger zullen liggen. Voor de IS200 gelden wat meer vertrouwde getallen (vergelijken met andere uit die klasse) De eerste twee staan iets hoger aan de ladder.

    Als je nog vragen hebt, laat het me dan maar even weten.

    Om welk type gaat het trouwens + bouwjaar?

    Met vriendelijke groet,

    Patrick

  • Bart Verhaagen

    Hallo Jose,

    Een Lexus is evenals de Citroen een uitstekende auto waarbij ik je toch will waarschuwen voor de mindere rijkwaliteiten en te korte stoelzittingen van de wat oudere GS 300´s. Ook hebben Lexussen, ondanks het vaak overvloedige gebruik van leer, een wat saai en plasticachtig interieur.

    De LS 400´s zijn qua uitrusting ronduit gedateerd, m.u.v. het optionele navigatiesysteem is er vanaf de introductie van het model niet veel veranderd.

    Van de (optionele) luchtvering moet je houden. Ik word er enigzins misselijk van…..

    Een uitstekend alternatief voor alle types Lexussen is de Jaguar (X, S en V8 modellen). Tot slot dit nog, de inruilwaarde van de Lexus is ronduit slecht !!!

    Veel succes met je keuze.

  • patrick

    Beste Bart,

    Ondanks de waardering die ik geef voor je mening wil ik wel even wat kwijt. dit wil ik puntsgewijs even toepassen.

    - Hoewel je de rijkwaliteiten van een oudere type GS300 absoluut niet kunt vergelijken met een LS400 of nieuw type GS300, ben ik het niet eens over de mindere rijkwaliteiten. Ik rijd zelf ook in GS300 van 1995 en ben er zeer over te spreken.

    - Over de te korte stoelzittingen kan ik helaas geen oordeel geven. Ik ben ongeveer 1.80 en voor mij zijn ze prima, maar het kan natuurlijk zijn dat iemand die langer is inderdaad het met je eens is.

    - Als we het interieur vergelijken met een concurrerende auto, is deze niet bepaald saai. Dit is puur een persoonlijke mening, geen algemene. Niet alleen van mijn kant, maar ook van de jouwe. (even een vergelijking: Als ik niet gek ben op bruine bonen, wil niet zeggen dat een ander het ook niet lekker vindt)

    - Plastic…..Het interieur van een auto vind je mooi, vind je wel meevallen of je vindt het geen bal aan (zwart/wit gezien) D.w.z. persoonlijke mening, geen argument voor het kopen, alleen voor de koper zelf.

    - De LS400 is qua uitrusting nog nooit gedateerd geweest. In 1990 liep hij zijn tijd al ver vooruit wat betreft de standaarduitrusting. Er viel verder niets te wijzigen, want de lijst met opties was al zeer beperkt. Iemand die in een Lexus gaat rijden, mag zich qua luxe en uitrusting de koning te rijk voelen. (vooral vergeleken met een Citroën)

    - Zoals je al aangeeft bij de luchtvering, dat is persoonlijk. De LS400 van mijn ouders (1998) heeft ook luchtvering, wat ik persoonlijk super vind.

    - Over de inruilwaarde. Ik zag dat je een LS430 rijdt, waar je waarschijnlijk een LS400 op ingeruild hebt. Op dit moment is de markt voor een gebruikte LS400 niet erg in trek bij de dealers, dus zal er niet bovenmodaal gegeven worden voor een dergelijke auto. In de hogere prijsklasse lever je een smak geld in (reken in de eerste jaren 25.000 per jaar), maar dat heb je met alle topmerken.

    Met vriendelijke groet,

    Patrick

  • Bart Verhaagen

    Waarde Patrick,

    Zoals je zelf terecht opmerkt zijn (ook) meningen over auto´s zeer persoonlijk. Gelukkig maar, als iedereen dezelfde smaak zou hebben zou het behoorlijk saai worden. Toch zijn er een aantal zaken waarover ik het niet met je eens bent.

    - De laatste serie GS 300 zijn prima auto´s, deze hebben ook niet veel meer gemeen met hun voorgangers. Ik geloof niet dat de enorme hoeveelheid wijzigingen voor niets is doorgevoerd, wat overigens niet wegneemt dat ook deze auto´s kwalitatief uistekend waren /zijn.

    -De GS300 en de LS400/430 hebben qua techniek en zeker luxe absoluut nooit voorop gelopen t.o.v. hun concurenten bij bijv. BMW, Mercedes en Jaguar/Daimler en lopen dat in ieder geval wat betreft de LS430 nog steeds niet.Ik ben er inmiddels achter dat een hoop zaken door Lexus aangeprezen worden als uniek hetgeen pertinent niet waar is…………………

    -In de dure Lexus LS 430 wordt nog steeds veel gebruik gemaakt van plastic, het dasboard, bovenkanten van de deurbekleding etc., ik vind dat geen gezicht op een dergelijke auto.

    -De inruilwaarde van de Lexus (ik beperk me maar even tot de LS 400/430) is in de loop der jaren, naarmate de verkopen van de auto toenamen, steeds minder geworden. Inruilen bij andere merken is helemaal een ramp. Afschrijvingen in het eerste jaar van ca. 50% zijn geen uitzondering, maar ook inruilen bij Lexus zelf is geen pretje meer !!!

    Groeten…..Bart

  • TWENTE

    Ik zit te twijfelen tussen de nieuwe ALFA 156 (facelift feb. 2002) of een gebruikte LEXUS is 200 sport.

    Mischien een verkeerde vraag op de LEXUS pagina, maar wat modellen zijn ze wel aan elkaar gewaagt, allen hoe is de motor in de in de praktijk (zijn op papier niet zo snel als ALFA motoren), maar hebben wel meer koppel.

    Groeten ALFA 156 rijder Robert.

  • patrick

    Hallo Robert,

    Eerlijk is eerlijk, qua prestaties is de IS200 voor velen geen echte uitblinker, maar ook zeker geen teleurstelling. Ik heb een keer een weekend in een automaat gereden, persoonlijk vind ik dat-ie dan wel een dot pk´s meer hebben mag. Als handbak vind ik het wel meevallen. Vergeet niet dat er nu de mogelijkheid is om er een kompressor op te laten zetten, waardoor hij ineens de 200 pk grens doorbreekt. Handgeschakeld is hij door een autoblad geklokt beneden de 7 seconden naar de 100. Das weer wat anders natuurlijk

    Wel kan ik zeggen dat het een hele fijne motor is. Hij loopt super en heeft natuurlijk in Sport uitvoering een lekkere 6-bak. Daarnaast een iets stugger onderstel (sportiever).

    Ik denk dat jouw keuze afhangt van de eisen. Je hebt nu een 156, maar je hebt nu de mogelijkheid om te kiezen voor iets anders. Of weer dezelfde auto, of een hele andere kant op. Lexus is wel een merk wat behoorlijk in opmars is en is toch al voor veel mensen een begrip.

    Denk er eens rustig over na. De Lexus wereld is heel fijn en zal misschien voor jou een goede vervanger zijn.

    Laat me even weten wat je keuze geworden is. Ook als je nog vragen hebt, hoor ik dat graag van je.

    Met vriendelijke groet,

    Patrick

  • patrick

    Bart,

    Wat ik bedoel met voorlopen op de concurrentie is de standaarduitrusting. Lexus had in 1991 de meeste dingen standaard op hun auto, terwijl dit bij bijvoorbeeld Mercedes op de accessoirelijst stond.

    Toevallig dat ik nog de kostenberekening weet die we toen gemaakt hebben.

    Standaarduitvoering LS400 1991 / 140.000,-

    Vergelijkbare Mercedes - 420 SE / 250.000,-

    Dan had je nog niet eens leer en velours was bij Mercedes een optie. Dat bedoelde ik met voorlopen.

    Groeten,

    Patrick

  • TWENTE

    Ik ben vandaag gaan kijken naar een is200sport maar deze geef f 10.000 minder inruil voor mijn ALFA 156 1.8 dus is dit niet zo interessant voor mij, of heeft iemand een ander idee om mijn ALFA te verkopen, en dus als nog een is200 te kopen.

  • patrick

    Robert,

    Ja, daar schrik je wel even van als die prijs zo'n stuk lager ligt. Je zou eventueel nog verder kunnen kijken voor een IS200. Misschien dat een andere dealer je wel een betere prijs geeft.

    Voor wat betreft het verkopen van jouw Alfa, dat weet ik niet. Ik ben zelf iemand van het type: Ik heb nu iets te koop en wil het morgen kwijt zijn. Dat is iets wat auto's betreft niet echt lukt.

    Zet eventueel je Alfa te koop en wacht af. Ik kan me voorstellen dat je wanneer je op het punt staat een andere auto aan te schaffen dat je ook zo snel mogelijk wilt rijden. Ik kan wel zeggen dat zo'n IS200 Sport absoluut het wachten waard is.

    Succes ermee en als je toch niet zo lang wilt wachten heb je dus nog de mogelijkheid om bij andere dealers te gaan zoeken. Ook bij andere niet Lexusdealers kom je ze wel tegen.

    Als je nog wat internetadressen nodig hebt voor een goede occasion, dan laat het me maar even weten.

    Groeten,

    Patrick