Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Krakende schokbreker(s)

  • Boudi

    Hallo allemaal,

    Sinds een paar maanden ben ik in bezit van een Lexus IS 200 Sportcross. De auto bevalt goed. Enkele weken terug heb ik de draagarmrubbers voor laten vervangen omdat er een gekraak te horen was bij het nemen van drempels.

    Helaas is hetzelfde gekraak voor nog steeds niet over. Vooral bij drempels hoor je weer een kraak bij iets hogere snelheid aan de voorzijde aan beide zijden. (ook bij zeer slechte klinkerwegen). Ook is het met kouder weer een erger. Na weer een bezoek bij m'n Lexus dealer gaf men aan dat de schokbrekers in goede staat waren. Het enige wat nog over kon blijven was dat het gekraak in de schokbrekers zelf moest zitten.

    Het vervangen van 2 schokbrekers zou mij ruim € 830,- kosten. Dit vind ik teveel geld voor 2 schokbrekers.

    Nu was mijn vraag: zou het nog aan iets anders kunnen liggen en/of is er nog een andere, goedkopere manier om dit euvel op te lossen?

    Ik hoorde al diverse zaken zoals:

    vervangen draagarm

    vervangen schokdemperschotels

    vervangen rubbers stabilisatiestang

    Ik hoop echt dat jullie me in een goede richting kunnen wijzen wat het euvel zou kunnen zijn. (het heeft in ieder geval niets te maken met het stuurkolom)

    Ik ben zeer blij met mijn auto maar irriteer me enorm aan dat gekraak.

    Met groet,

    Boudi

  • Boudi

    Ik heb toch maar een afspraak gemaakt voor het vervangen van de draagarm rubbers. Mochten jullie nog andere tips hebben dan verneem ik ze graag!

    Boudi

  • tines

    hallo

    het kunnen ook de fuseekogels zijn heb ik ook gehad,en 2 schokbrekers voor 830 euro is heel veel geld daar koop je een complete schroefset voor