Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

IS200 radio

  • jldebruin01@cs.com

    Hoi,

    Ik heb een lexus IS200 uit 2002 met een radio met cd wisselaar aan de achterzijde zitten twee stekkers.

    Nu is de vraag wat is welk draadje wil namelijk de radio uitbreiden met versterker.

    Groeten Hans

  • ferry

    Hallo Hans,

    Weet niet wat precies je bedoeling is……. wil je de orginele speaker meer vermogen geven met de versterker of ga je een woofer in de kofferbak plaatsen?

    Weet ook de kleuren niet meer uit m'n hoofd, maar er zitten 2 grootte stekkers achterop waarvan er 1 is voor de voeding van de radio (met de voorspeakers geloof ik) en de 2de stekker is alleen voor de achterspeakers.

    In je auto zit standaard al een versterker, afgestemd op de standaard speakers.

    Voor een aftermarket versterker biedt de standaard radio helaas geen audio aansluitingen ( tulip stekker)

    Deze ken je vast wel de rode en witte audio aansluiting, in deze draad word ook een aansluiting meegewerkt voor het aansturen van de versterker (remote aan/uit)

    Daarvoor zul je dus ook even moeten meten welke draad er spanning geeft na het aanzetten van je radio.

    Persoonlijk zou ik voor een aftermarket radio gaan, hievoor zijn bij de betere car hifi zaken inbouwframes te koop.

    Voor enkel en dubbel Dins radio's ( is het zelfde raamwerk maar je kan het gat opvullen met een extra opberg vakje, welke er ook bij geleverd word)

    LET WEL!! heb je geen orginele navigatie dan is het geen probleem, heb je dat wel dan kan het ook maar is het lastiger.

    Wanneer je dit niet wil zul je de draden door moeten knippen en ze verlengen naar de versterker en daar vandaan weer terug naar de betreffende speaker.

    Of wanneer je alleen een woofer plaatst de plus van 1 achter speaker en de min van de andere achter speaker op de versterker aansluiten zodat als je de balans van links naar rechts gaat regelen of andersom de woofer in beide gevallen mee blijft doen.

    Hopelijk heb ik je iets opweg geholpen en als je meer vragen heb mail dan even naar Ferryhabes@casema.nl

    (p.s. ook met meer info over wat je precies van plan ben en of je wel of geen orginele navigatie heb)

    Mvg. Ferry