Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

motorolie

  • L

    Heb een IS200 uit 1999 automaat welk type motorolie kan ik gebruiken en merk.

    Bedankt

  • Henny

    http://www.valvoline.nl/

    Deze site adviseert 5W-30, maar mijn mening is dat het belangrijker is welke olie er voorheen is gebruikt, is er bijvoorbeeld een 10W-40 gebruikt, dan kan je beter hier mee doorgaan, neem wel een A- merk, want juist de goedkopere olie'n missen belangrijke bestanddelen die in de “ duurdere ” wel zitten

    Vergeet niet je auto rijdt op benzine maar je motor loopt op olie, goede olie verlegd de levensduur van je motor.

    mvg

    Henny

  • Hentheman

    In goede navolging van vorige reactie…ik gebruik Valvoline 10W40 Maxlife. Dit is speciale olie voor auto's, die meer als 100000 km hebben gereden.

    Toen ik mijn auto kocht zat er 5W30 volsynth. olie in, maar Toyota gebruikt ook 10W40 halfsynth. en is veel goedkoper. Andersom zou ik liever niet doen, omdat volsynth. olie reinigend werkt, waardoor je verstopping kunt krijgen in oliekanalen of je oliepomp.