Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Electrische antenne

  • Tiny van Wely

    Beste Lexus rijders ,ik ben sinds kort in het bezit van een GS 300 .

    Nu heb ik volgens mij een probleem met de antenne , als ik de auto op kontakt zet dan schuift de antenne helemaal uit en dan gaat hij weer ongeveer 15 cm terug. zijn er onder ons technische mensen die weten waar dit door komt .

    Vr Gr Tiny

  • Rob

    Hallo Tiny,

    Ik heb ook een GS300 en die doet exact hetzelfde. Probeer de verschillende radiozenders maar eens dan zul je zien dat bij sommige de antenne ook de 15 cm weer uitschuift, misschien heeft het met de frequentie te maken.

    Groet Rob

  • Tiny

    dag Rob , gelukkig niets kapot. ik ben niet gewent dat er iets aan een ( toyota ) kapot gaat . met mijn vorige auto een Celica van 1995 die ik 13 jaar gehad heb heb ik nooit iets aan gehad .

    morgen ga ik dat proberen .

    Bedankt en Vr Gr Tiny

  • Ruud

    Ja Tiny, Rob zit in de buurt met z'n antwoord.

    Rij al 7 jaar GS300 en vroeg mij af waarom mijn antenne er maar een stukje uitkomt.

    Volgens mijn Lexus dealer heeft dat met de signaalsterkte te maken. Is het signaal zwak dan komt de antenne er helemaal uit. Bij een sterk signaal maar een stukje.

    Kortom een intelligente radioinstallatie en antenne.

    Groeten,

    Ruud

  • eddy

    dat komt door een spanningsdip, ook als je hem schakelt naar een andere zender kan dat voorkomen.

    de antenne krijgt dan even een puls dat de radio word uitgeschakeld maar gelijk word die spanning weer hersteld en gaat de antenne weer omhoog.

    vergeet niet de radio uit te zetten als je die prachtige gs300 in de wasstraar zet!