Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Bandenervaringen met de IS200

• Fred

Hallo, ik ben op zoek naar ervaringen met banden voor de IS200.

Moet binnenkort nieuwe banden en weet nog niet welke ik moet kiezen, maar misschien zijn er eigenaren die goede of juist slechte ervaringen hebben met bepaald merk/type banden.

Betreft een IS200 Sport Executive uit 1999.

Huidige banden: Dunlop Sport SP9000 in maat 215/45-ZR17.

Dank voor je reactie!

Fred.

• Lex1

Ik heb zelf Bridgestone Potenza RE720 en jouw Dunlop SP9000 banden. Deze bieden goed grip op droog en nat (behalve sneeuw). En vooral zijn ze stil.

Michelin wordt door velen afgeraden, wegens rolgeluiden.

Mijn Potenza's worden niet meer verkocht. Maar de Potenza 050 zijn ook goed.

• lexus

Klopt helemaal wat lex1 zegt: De Bridgestone Potenza is het meest geschikt, kort daarop gevolgd door de Dunlop SP9000.

De Michelin-banden (vooral met een V-profiel) produceren na 5000 kilometer een geluid alsof de wiellagers kapot zijn, vooral bij afremmen.Lex1 schreef:

>

> Ik heb zelf Bridgestone Potenza RE720 en jouw Dunlop SP9000

> banden. Deze bieden goed grip op droog en nat (behalve

> sneeuw). En vooral zijn ze stil.

>

> Michelin wordt door velen afgeraden, wegens rolgeluiden.

>

> Mijn Potenza's worden niet meer verkocht. Maar de Potenza 050

> zijn ook goed.

• tom

Ik heb jaren met de Potenza's gereden. Ik ben toen eens op aanraden van de bandenboer overgeschakeld op de Turanza's. Nu wil ik nooit geen andere meer. De Bridgestones Turanza zijn veel stiller en comfortabeler dan de Potenza's. Gaan veel langer mee, en de qua baanvastheid is er geen verschil.

• Lex1

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.

Potenza´s zijn er om op de limiet te kunnen rijden.

Turanza´s zijn er voor het comfort en zijn goedkoper.

Op veel nieuwe 3-series (BMW) liggen vaak ook Turanza's…!

• tom

Veel prijsverschil zit er toch niet in. Potenza's zijn inderdaad voor op de limiet te rijden, maar dat verschil tov de Turanza's qua baanvastheid zal je toch niet merken op de openbare weg. Dan moet je al echt het circuit op gaan en dan nog zal je met 155pk heel gek moeten doen om het verschil te merken. Voor een IS200 grip van de weg te laten verliezen moet je toch al héél ver gaan vind ik. Ik neem vaak de bocht op drie wielen (bij wijze van spreken!) maar de auto blijft toch altijd strak op de weg.

• L

Hallo Tom,

Ik ben van plan Bridgestones Turanza onder mijn IS 200 te zettten,kan me vertellen welk type Turanza jij heb.

Alvast bedankt,

Ltom schreef:

>

> Ik heb jaren met de Potenza's gereden. Ik ben toen eens op

> aanraden van de bandenboer overgeschakeld op de Turanza's. Nu

> wil ik nooit geen andere meer. De Bridgestones Turanza zijn

> veel stiller en comfortabeler dan de Potenza's. Gaan veel

> langer mee, en de qua baanvastheid is er geen verschil.