Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Afspelen zelfgebrande cd's in LS400

• Adri

Onlangs heb ik oude l.p.'s op cd's overgezet maar deze kan ik niet afspelen in de originele cd speler in mijn LS400. Op mijn huisinstallatie werken ze wel, best goede geluidskwaliteit.

Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een oplossing hiervoor?

Ik zou deze cd's graag toch af kunnen spelen in de auto.

Vr. groeten,

Adri.

• Henny

Hallo Adri,

Het probleem zit volgens mij in jouw cd-speler zelf, laser in slechte staat ofzo, Mijn vorige LS400 ‘92 en mijn huidige 2000, spelen allebei zonder problemen gebrande cd’s, het is dus geen ‘ LS400 probleem’ maar specifiek een probleem aan jouw cd-speler, laser of cd-speler vervangen.

mvg

Henny

• Adri

Alle originele voorbespeelde cd's werken feilloos, dan toch defect aan cd-speler?

Lijkt mij onwaarschijnlijk.

Toch bedankt voor de reactie.

Vr. groeten,

Adri

• Antoine

kijk eens na hoe de cd's gebrand zijn ligt het daar misschien aan anders eens proberen op een lager toeren nivau te branden

het proberen waard i.p.v. een nieuwe radio te kopen 9kostprijs cd tje 0,69 euro

• Adri

De cd's zijn op de laagst mogelijke snelheid gebrandt, dit geeft volgens kenners het beste resultaat.

Een nieuwe cd-speler kopen ben ik nog niet van plan.

Bedankt voor de reactie,

vr. groeten,

Adri.

• Pos

Dag Adri,

Ik heb ook een LS400 en die speelt gebrande CD's netjes af.

Ik heb het volgende begrepen; de oplossing zit vaak in het schoonmaken of vervangen van de laser pickup unit. Het probleem is dat de fotocel minder gevoelig wordt (kan worden) voor het minder afgegeven licht dat terug komt van de cd-r.

Een standaard CD (niet cd-r) schijnt meer licht af te geven.

Als je de pickupunit schoonmaakt of vervangt door een exemplaar waar een betere fotocel in zit zal waarsschijnlijk de cd-r wel afgespeeld kunnen worden.

Rewritables blijft altijd lastig omdat deze cd's nog minder licht terug geven.

Het lijkt mij dat het schoonmaken van de laser unit te doen is, het vervangen is waarschijnlijk een stuk lastiger.

Ik hoor graag het resultaat

Pos

• Adri

Ik ga hier toch nog niet direct aan beginnen, als ik het probleem later opgelost heb laat ik dit nog weten, bedankt voor de reactie.

Vr. groeten,

Adri.