Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Startproblemen IS200

• Bert

Goede avond,

Mijn Lexus IS200 heeft soms moeite met starten.

Het kan smorgens gebeuren (koude start) dat hij niet start. Soms moet ik de sleutel wel 3 keer opnieuw omdraaien om de motor een aantal slagen te laten meekomen maar nog slaat hij niet aan.

De accu is goed. Deze geeft ruim 13 Volt. Bij starten zakt hij regelmatig onder de 9 volt. Zodra hij loopt stijgt het accupijl direct weer boven de 12 volt.

Het gebeurt alleen bij een koude start. De laatste maand al 4 keer voogekomen. OP het moment dat hij loopt is er niets meer aan de hand.

Wie kan me hier meer over vertellen.

Alvast bedankt

• antwoord

Goedemiddag,

In een ANWB-krantje dat wekelijks verschijnt staat een artikel over startproblemen.

Niet zomaar in het algemeen. Neen, de laatste maanden blijken diverse modellen Toyota diesel van ± bj. 2002 tot 2006 moeilijk te starten, wanneer er -let op- bij een TOTAL-tankstation is getankt.

Tot op heden heeft men géén afwijkingen aan de diesel van het onderhavige tankstation kunnen vaststellen, echter de startproblemen blijven.

U weet dat zowel Lexus als Toyota in de Toyota Motor Corporation te Japan worden geproduceerd.

Het beste ermee.

• Lex1

Feit is, dat alleen de oudere motoren, daar last van hebben.

De nieuwste dieselmotoren hebben daar geen last van.

Lexus gebruikt de sterkste motor, die ook in de Auris en de Avensis gebruikt wordt,en heeft hier geen last van.(220 D)

Trouwens, dat is geen antwoord op de vraag, want de IS200 had nog geen diesel!

• Adri

Het is toch waarschijnlijk te wijten aan de accu, deze zal onder koude weersomstandigheden bij de eerste startpoging niet meer zijn volle capaciteit kunnen leveren, daardoor zakt de spanning tijdens het starten onder de 9 volt.

Accu even laten testen?

Als deze echt nog goed is dan de startstroom laten meten, als deze te hoog is dan kan de startmotor ook nog de dader zijn.

Natuurlijk ook even de verbindingen in het stroomcircuit controleren (accupoolklemmen, massa aansluitingen e.d.).

Succes!

• pantalon

Startmotor of accu is inderdaad een mogelijkheid. Als de auto wordt gestart is het belangrijk te beoordelen of deze voldoende snel ronddraaid. Indien tijdens het starten de boordspanning lager is dan 8 volt zal de inpuitcomputer dienst weigeren. meet te een voltmeter de spanning tijdens het starten. de meter op het dashboard is niet nauwkeurig genoeg.

succes

• Mike

Had zoiets met mijn IS 300.

Software update bij de dealer heeft geholpen.