Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Fuseekogel vervangen?

• Lex1

Bij de IS200 is het vervangen van de fuseekogel een bekend fenomeen. Dit komt vooral door de vele drempels in ons land.

Mijn wagen is verlaagd en daarom ben ik extra voorzichtig met drempels.

Maar nu ben ik zelf aan de beurt. Mag ook wel na ruim 2 ton…

Zijn er mensen, die hier ervaring mee hebben en vervangen jullie dan links en rechts tegelijk? Wat was het kostenplaatje (incl. montage)?

Hebben jullie ook daarna de auto laten uitlijnen?

Het geluid bij mijn auto (knarsend en schrapend) hoor je alleen rechts (heeft al op de brug gestaan), dus rechts zou voldoende moeten zijn.

Bedankt alvast.

• Adri

Fuseekogels worden normaal gesproken vernieuwd bij te veel speling (let op, sommige hebben standaard al iets axiale speling!). Het is dus niet nodig om beide zijden te vernieuwen, alleen het exemplaar met overmatige speling is afdoende. Uitlijnen is niet perse' noodzakelijk, mits alles op dezelfde manier en op dezelfde plaats terug gemonteerd wordt.

Succes!

• Lex1

Adri nog bedankt.

Het blijkt dat mijn stuurkogel verroest was (staat altijd buiten…) en die hebben ze ingevet.

Alleen ik dien mijn fuseekogel te vervangen, want die was kapot. Ik zit nog op het onderdeel te wachten en hoop snel een prijs te krijgen.

Daarna laat ik hem wss. uitlijnen, dat is ook al jaren niet meer gebeurd.

• Jimmy

Lex,

Wat was je kwijt voor het vervangen van de fusee incl montage ??

Jimmy