Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Vervangen accu LS400

• Joep

Mijn accu (nou ja die van mijn LS uit 95 dan) heeft het begeven. Weet iemand of zelf vervangen een koud kunstje is, welke accu ik het best kan hebben en of ik nog op specifieke dingen moet letten?

Groeten Joep

• Frits

Hoi Joep,

Je kan het denk ik zelf eenvoudig vervangen. Ikzelf heb het recent bij een bandencentrum laten doen. Kost niets extra aan arbeidsloon. Mijn Lexus uit 1992 had een 100 ampere accu!!!! nodig. Kosten: E. 125,– alles inbegrepen.

Ik had dit type nodig: 60032.41 VMF Green System 12V 100Ah. Ik vermoed dat jij dezelfde hebt.

Hierbij een link voor de accuzoeker.

http://www.halfords.nl/NL/Auto/home/Hefra%20accuzoeker.htm

Succes,

Frits

• Joep

Beste Frits,

Bedankt voor je reactie en de link. Ik had gisteren nog even gebeld met “mijn” lexusmonteur; volgens hem volstaat een 70 Ah accu (alhoewel de accuzoeker van Halfords inderdaad 100 zegt!) en kan ik die inderdaad zelf wel vervangen….dus dat gaan we maar proberen dit weekend.

Groeten Joep

• Joep

Zo dat is gelukt. Er zit een Toyota accu in van 74 Ah die ik voor 100 euro gebkocht heb bij de dealer. Het vervangen was een fluitje van een cent.

Was alles maar zo makkelijk en zelf te repareren aan deze auto ;-)

• Frits

Goed en goedkoop geregeld Joep. Laat de winter nu maar komen.

Groet,

Frits