Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

IS200 Dubbel Din Radio en Navigatie

  • Ferry

    Hoi,

    Effe voorstellen ik ben Ferry en sinds 1 December 2007 in het bezit van een Lexus IS200 van het bouwjaar 2000.

    Ik ben hier reuze blij mee.

    Maar nu heb ik in al mijn blijdschap een dubbel din radio gemonteerd (had de link gezien via deze site gezien waar het passtuk te verkrijgen was, dank hiervoor nog Jimmy)

    Maar mijn auto heb standaard navigatie of lees eigenlijk had navigatie want die werkt nu niet meer.

    achterop de orginele radio zit naast de standaard stekkers voor voeding en speaker aansluitingen ook nog een stekker die iets met het navigatie systeem doet.

    Ben 1 voor 1 de stekkers los gaan trekken en zelfs als alle stekker los zijn behalve die ene dan werkt het navigatie systeem gewoon (zonder gesproken stem dan) maar het beeldscherm doet het zeer zeker wel ook invoeren kan gewoon.

    De stekker waar het om gaat heb op positie 9 een groen / rode draad met daar haaks op een licht blauw streepje.

    op positie 10 zit een groen / zwarte draad met ook daar haaks op een licht blauw streepje.

    Heb gekeken of de radio er een plus op zet (kan eigenlijk niet als de voeding er los van is maar toch) en dat doet ie dus ook niet.

    Ook word er geen massa gemaakt via de radio en het doorlussen van de draadjes is ook geen optie.

    Hoe dan ook zonder orginele radio werkt het niet.

    Is er iemand die hier een oplossing voor weet (en nee ik zet niet de oude radio terug dat zou te makkelijk zijn.)

    Mvg. Ferry

  • Ferry

    Okay het is niet meer nodig het werkt weer.

    Heb de orginele radio uit elkaar gehaaldt tot op de printplaat waar de stekkers aan zitten.

    Op de printplaat zit een klein weerstandje van 0.680 ohm en deze is echt nodig om het navigatiesysteem te laten werken.

    Heb niet gezocht of deze los in de handel verkrijgbaar is.

    Er is achter de radio unit wanneer deze gemonteerd is in de auto best veel ruimte over en daar dan de printplaat met de laatste 2 overgebleven stekkers geplaatst.

    (de stekker met rode draden voegt geen waarde toe aan het navigatie systeem maar heb um er toch bij aangesloten voor de zekerheid)

    Het past allemaal net, maar het navigatie systeem werkt weer en daar ging het me om.

    Ook de gesproken instructie's via de linker deur speaker doet het weer.

    Ben dus weer een blij mens.

    En wens hierbij allen een gezond en gelukkig 2008

    Ferry

  • TIM

    hallo,

    ik heb mijn lexus IS 200 executive met originele navigatie uit bouwjaar 2001 al naar 3 verschillende multimedia inbouwstations gestuurd om er dvd in te bouwen (niet afspelen via het navigatie scherm) maar ze zeggen allen 3 dat het wel mogelijk is maar dan moeten ze alles los maken en draden gaan knippen en plakken enzo dat het zonde is om eraan te gaan beginnen.

    en dan als nog, mocht je dvd het dan wel doen, dan kan je alsnog niet tegelijk navigeren en dvd kijken.

    dat komt door een ingebouwde versterker die achter het handschoenen kastje zit ofzo

    dat is wat ze mij vertellen.

    waardoor het geluid van de navigatie niet meer zal werken

    wat is hier nou waar? wie moet ik geloven?

    ik wil er gewoon dvd in en ook nog tegelijk kunnen blijven navigeren via mijn scherm zonder dat ik er knopjes in moet laten zetten om te kunnen switchen

  • ferry

    Hoi Tim,

    Als eerste het kan.

    Maar het werkt niet zomaar 1,2,3.

    Als je de oude “nog werkende” radio uit heb gebouwd haal je deze uit elkaar totdat je de printplaat waar alle stekkers op aangesloten zitten er uit kan nemen.

    TIP: Doe dit netjes zodat je um later bij eventueele verkoop weer terug kan plaatsen.

    Deze printplaat heb je nodig voor om het navigatie systeem te laten werken.

    Er zitten 4 aansluiting op deze printplaat:

    1 een grote voor de plus, min, en voorspeakers.

    2 een grote voor de achterspeakers.

    3 een kleine met 2 draden (groen) nodig voor navigatie

    4 een kleine met 2 draden (rood) geen idee waar die voor zijn (hing er veloren bij en heb um maar aangesloten)

    De draden 1 en 2 sluit je met een verloopstekker aan op je nieuwe radio( DEZE DUS NIET AANSLUITEN OP DE PRINTPLAAT )

    De draden 3 en 4 sluit je aan op die printplaat, ik heb ze toch iets moeten verlengen omdat ik de printplaat nu bij m'n stuurkolom heb weggewerkt. (hier komt dus geen 12 volt op te staan, alleen de draden 3 en 4 aansluiten)

    Je zal zien dat alles nu gewoon werkt, je radio/dvd speelt netjes af via de speakers en je navigatiesysteem onderbreekt de linker voordeurspeaker voor meldingen.

    Dit alles lijkt mischien heel eng om te doen, weet niet hoe handig je ben op dit gebied maar met een beetje geduld moet dat best lukken.

    Of print dit uit en leg dit voor bij het inbouwstation waar je in wil laten bouwen, zij komen er zeker uit.

    Als je wil kun je me ook gewoon mailen ferryhabes@casema.nl heb er ook nog een paar foto's van.

    Hoop dat je hiermee vooruit kan, succes.

    Mvg Ferry

  • tim

    dankje wel, ik ga het zeker proberen.

    als ik er niet uit kom dan reageer ik wel op uw email

  • Erik

    Ferry Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi,

    >

    > Effe voorstellen ik ben Ferry en sinds 1 December

    > 2007 in het bezit van een Lexus IS200 van het

    > bouwjaar 2000.

    > Ik ben hier reuze blij mee.

    >

    > Maar nu heb ik in al mijn blijdschap een dubbel

    > din radio gemonteerd (had de link gezien via deze

    > site gezien waar het passtuk te verkrijgen was,

    > dank hiervoor nog Jimmy)

    >

    > Maar mijn auto heb standaard navigatie of lees

    > eigenlijk had navigatie want die werkt nu niet

    > meer.

    >

    > achterop de orginele radio zit naast de standaard

    > stekkers voor voeding en speaker aansluitingen ook

    > nog een stekker die iets met het navigatie systeem

    > doet.

    >

    > Ben 1 voor 1 de stekkers los gaan trekken en zelfs

    > als alle stekker los zijn behalve die ene dan

    > werkt het navigatie systeem gewoon (zonder

    > gesproken stem dan) maar het beeldscherm doet het

    > zeer zeker wel ook invoeren kan gewoon.

    >

    > De stekker waar het om gaat heb op positie 9 een

    > groen / rode draad met daar haaks op een licht

    > blauw streepje.

    >

    > op positie 10 zit een groen / zwarte draad met ook

    > daar haaks op een licht blauw streepje.

    >

    > Heb gekeken of de radio er een plus op zet (kan

    > eigenlijk niet als de voeding er los van is maar

    > toch) en dat doet ie dus ook niet.

    >

    > Ook word er geen massa gemaakt via de radio en het

    > doorlussen van de draadjes is ook geen optie.

    >

    > Hoe dan ook zonder orginele radio werkt het niet.

    >

    > Is er iemand die hier een oplossing voor weet (en

    > nee ik zet niet de oude radio terug dat zou te

    > makkelijk zijn.)

    >

    >

    > Mvg. Ferry

    Hey ferry,

    Weet deze post staat hier al sinds 2007 maar weet jij miss waar ik een dubbel din inbouwframe voor de is200 kan vinden ?

    Is dit hetzelfde als de is300 ?

    Alvast bedankt,

    Mvg

    Erik

    Je mag me evt mailen op erikske69@hotmail.com

  • chris

    hi mijn naam is chris ik heb ook een is200 ik had ook ongeveer het zelde probleem maar ik heb geen navigatie maar die front paneel is bijna niet te krijgen in nederland dus ik had via ebay en paneel voor dubbel din of enkel din radio bestelt plus en kabel voor het bypassen van het versterker die rechts onder in jou dashboard, dus dat houd in dat ik nu andere radio's kan inbouwen zonder dit probleem.

    kijk hier

    http://stores.shop.ebay.nl/In-Car-Music__W0QQ_sidZ192611493?_nkw=lexus

  • Leslie

    Hallo Ferry,

    Zou het mogelijk zijn om die foto's eens door te sturen,aub?? Rij ook met een IS200 van bwj 2000 met navigatie maar heb ook het probleem dat mijn radio het niet meer doet…

    Met vriendelijke groet,Leslie