Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

LS400 gasklephuis

• Pietje

Vanochtend sloeg mijn LS400 bij lage toeren steeds af. Gelukkig kon ik nog wel naar de garage rijden zonder ongelukken te veroorzaken. Het bleek vervuiling in het gasklephuis te zijn.

Bij deze dus de tip om deze periodiek te laten nakijken. Het zal je maar gebeuren dat je bij een stoplicht of afrit stationair draait en er vervolgens een vrachtwagen bij je naar binnen rijdt. Dat was mijn bijna gebeurd.

• Adri

Ik heb bij mijn LS400 gekeken maar dit is gewoon schoon (op wat vettige aanslag na maar dit is normaal want de carterontluchting zit hier aangesloten). Heb je niet teveel carterdruk waardoor er olie meekomt door de carterontluchting en hoe is het met het olieverbruik?

• Pietje

Het olieverbruik lijkt prima tot dusverre. Ik heb mijn LS200 laatst omgeruild voor deze LS400 dus ik moet nog even afwachten welke andere (verborgen) gebreken er mogelijk blijken.

• Joep

Mijn LS400 uit 95 heeft ook het probleem dat hij soms afslaat. Dit gebeurt na het rijden van een lang (snelweg-) stuk en daarna (bijvoorbeeld) bij een verkeerslicht stilstaan. Toeren zijn dan te laag (200 a 400) en hij slaat af. Tot mijn angst en ergenis is het ook wel eens gebeurd op een snelwegafrit. Dat stuurt lastig kan ik melden.

Mijn dealer heeft (onder andere!) het gasklephuis vervangen. Hierdoor is het probleem niet opgelost. Het komt wél minder vaak voor. Lapmiddelen die ik gebruik zijn: airco aanhouden; handmatig schakelen naar 3 en 2, het afzetten en weer starten van de motor (dan is het probleem weg).

Op het amerikaanse forum is er een tip over het vervangen van een computer maar dat is bij mij reeds gebeurd en ook dat verhielp het euvel niet. Reinigen van de brandstoftank en -leidingen ook niet.

Airco aanhouden is het meest succesvol, dan blijven de toeren automatisch hoger.

Mocht iemand de oplossing hebben dan hoor ook ik dat graag.