Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

trillen in het suur

• robert

Goedendag,

ik heb een lexus is 200 . Als ik rond de 120 rijd en ik trap mijn rem in begint het stuur te trillen. Met langzamere snelheden total geen last van. Aan de schijven en blokken kunnen het niet liggen want die zijn nieuw.Hebben jullie hier wel eens van gehoord en zoja wat kan het zijn?

gr

robert

• Adri

Er zit waarschijnlijk toch een kleine slingering in de voorremschijven dat zich bij een bepaalde snelheid openbaart. Kan veroorzaakt worden door vuil of roest op de pasvlakken van de remschijf op de wielnaaf. Remedie kan zijn: schoonmaken van de pasvlakken of als dit niet helpt de remschijven in gemonteerde toestand afdraaien met een speciaal hiervoor ontworpen afdraaiapparaat.

• Chris

Klopt, heb ik ook gehad en afdraaien heeft het opgelost. Daarna kwam het terug en zijn er ook (ik geloof stabilisator) stangen vervangen. Na nog een keer afdraaien opgelost. Tenslotte heb ik dit bij mijn achterremmen ook gehad…. Al met al is heel wat afgedraaid.Adri schreef:

>

> Er zit waarschijnlijk toch een kleine slingering in de

> voorremschijven dat zich bij een bepaalde snelheid openbaart.

> Kan veroorzaakt worden door vuil of roest op de pasvlakken

> van de remschijf op de wielnaaf. Remedie kan zijn:

> schoonmaken van de pasvlakken of als dit niet helpt de

> remschijven in gemonteerde toestand afdraaien met een

> speciaal hiervoor ontworpen afdraaiapparaat.

• Tom

Hallo,

Probeer maar met je sporing terug laten te regelen. De IS is nogal gevoelig hiervoor. Het kan zijn dat je wagen te weinig toespoor heeft en dat kan een trillend stuur geven bij remmen. Goede kans dat het probleem opgelost is dan.

Groeten

• Anton

Ik heb een IS200 die trilt bij het remmen als ik afrem van 70 naar ong. 30 km/h. Volgens de garage waren bij een vorige grote beurt (bij de vorige eigenaar) de remmen in zijn geheel vervangen. Een paar keer stevig doorremmen zou het probleem moeten verminderen en in zijn geheel oplossen. Lijkt weinig nut te hebben.