Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

random storing GS 300

• Kees Kok

GS 300 uit 1998. Zo nu en dan bij het remmen gaat het motoralarm-lampje aan, even daarna het ESP/VSR-lampje en het ABS-lampje. Motor reageert nauwelijks meer op het gaspedaal. Remedie: motor uitzetten en opnieuw starten, probleem verholpen

Gebeurt nooit tijdens het rijden, alleen bij afremmen bv bij het verlaten van de snelweg.

Zo gaat het maanden goed, en dan onverklaarbaar steekt het weer eens de kop op.

Enig idee? Kan er iets met mijn ABS zijn?

Op een Duits forum lees ik dat tijdens een autowegrit ineens alle controlelampjes gaan branden, en de motor afslaat.

Ook daarbij geldt uitzetten en opnieuw starten.

Dit fenomeen tijdens een rit heb ik nooit gehad.

Kees

• nobbe

jee

klingt niet best allemaal

heb zelf ook een gs300 uit 98

gelukkig geen last

houd me op de hoogte, ben nieuwschierig

groetjes, michael

• Van Buren

Beste Kees,

Wij hebben ook GS 300 uit 1998 en dit probleem komt ons zeker bekend voor.

Onze auto is naar een Lexus dealer geweest en daar is de Gaskleppositiesensor vervangen inclusief de sensor bij het gaspedaal.

Na het uitlezen van de storingen kwamen ze tot de ontdekking dat deze de boosdoeners waren.

Dit heeft ons ongeveer € 600,- gekost.

Wij hebben nu geen last meer van dit probleem.

Succes!!!

Daniel

• Kees

Daniel,

bedankt voor je reactie!

Dat er mogelijk iets met de gasklepsensor is, is me ook langzaam duidelijk aan het worden.

Als ik het gas los laat tijdens het rijden, en opnieuw weer gas geef, lijkt het soms alsof de gasklep even hapert, en direct daarna weer normaal opneemt. Deze hapering voel je door het schokje na het plots opnemen van het gas.

Zeer bruikbare tip.

Zodra het fenomeen vaker voorkomt, zal ik e.e.a met mijn dealer bespreken.

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Ik weet niet of je ook al ervaring hebt met een geschikte type autoband voor deze GS.

Momenteel zitten er Michelins onder, maar in combinatie met deze auto toch vrij rumoerig met afrolgeluiden. E.e.a staat elders op dit forum ook al eens beschreven.

Kees