ik kan en lexus uit 1993 kopen met 260.000 kilometer kopen weten jullie waar ik op moet letten en wat is ongeveer de kilometrstand die veel onderhoud gaat eisen
alvast bedankt nathan
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op lexus.startpagina.nlIk heb een sc400 uit 1994 en die hebben de zelfde motor als de Ls 400.
Met de motor zelf heb ik geen problemen maar het grootste probleem dat ik heb gehad was dat de power steering pump op mijn alternator lekte.
Toen moest ik dus een nieuwe pump en een alternator kopen.
Andere problemen was met de radio.
Ik moest de hele amplifier wisselen omdat alleen de linker luidsprekers het deden.
Wat ook voorkomt dat is dat de lcd display van de radio en de climate control die doen het ook niet meer.
Maar ik denk dat dat meer op warme landen gebeurt niet in Nederland.
Hoi,
Ik heb zelf ook een ls400, waar je nog meer op moet letten is dat de lucht vering niet lek is dit kan je zien als de auto een paar dagen heeft stilgestaan of die dan niet is gezakt of schuin hangt. Verder precies 80 rijden en kijken of de auto begint te stotteren/bij gas geven indien wel duidt dit op een kapotte gasklep, waar je ook op moet letten is of de cardan as droog is als deze nat is, is er mee getrapt een ding is zeker dat alles kapot gaat zoals dynamo, stuurpomp, fusee kogels, waterpomp, startmotor en de ontsteking. Het is en blijft een oude auto dus daar kan je op wachten…… suc6!
gr. bob
Ik zou op een paar dingen letten.
Zitten de onderhoudsboekjes erbij en zijn die netjes ingevuld en door een Lexus-
dealer, waag er eventueel een telefoontje aan naar de betreffende dealer.
Zoals Bob ook aangeeft de luchtvering, niet alleen het scheefhangen, maar ook dat de auto niet wil stijgen of dalen, dit kun je testen met de knop die naast de automaat zit.
Problemen hoeven niet aan de vering zelf te liggen, maar kunnen ook aan een sensor liggen naar het schijnt. Repareren (meestal vervangen) van de luchtvering is erg duur! Op de Lexus LS400 DIY (lexls.com) kun je zien hoe je zaken die kapot zijn kunt vervangen, mooie referentie om te kijken welke problemen er nog meer kunnen zijn.
Mijn ervaring is dat de airco pomp stuk kan gaan, ik gebruikte de airco erg weinig.
Wat je op de forums leest zijn kapotte lampjes in het dashboard, maar dat is vaak in hete streken.
Kijk ook even naar de slijtage van de banden, zelf ben ik vrij langzaam in een parkeergarage tegen een opstaand betonnen randje aangereden, toen moest ik toch wel die auto laten uitlijnen.
Met twee LS400's heb ik van zo 'n 180 to 250.000 kilometer gereden en ik had niet het idee toen ik ze weg deed dat er grote reparaties stonden te wachten.
Succes,
Pos
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?