Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

achteruitrij-signaal

• mark de clerck

beste Lexus rijders,

ik heb de IS200 2001 nu enkele maanden en ben er heel tevreden van. maar wanneer ik de wagen in zijn achteruit zet,hoort men een waarschuwingssignaal. dat is wel goed om te horen maar als je wat moet wachten op andere wagens die eerst voorbij moeten komen of voetgangers die oversteken dan wordt dit geluid wel lastig. een 5 sec. biep is ruim voldoende.

kan er iemand mij vertellen waar dit signaal vandaan komt onder het dashbord en welke draad eraan toe komt,zodat ik dit kan loskoppelen of er iets tussen kan plaatsen om dit na 5 sec. te onderbreken.

alvast bedankt voor jullie reactie's

groetjes mark

• Lex1

Kijk eens op het forum van lexusowners.nl , daar heb ik dit probleem uiteengezet.

Zelf heb ik achteruitrij-detectie in laten bouwen en was bang, dat het een kakofonie zou worden.

Monteur van Lexus zegt, dat het nogal veel werk is om het uit te bouwen. De hele klokkenwinkel moet er nl. uit. Dus up-to-you als je 1.5 uur arbeidsloon bij Lexus wilt betalen…

• markdc

Hallo Lex1

Alvast bedankt voor je ( snelle ) reactie, maar het forum is blijkbaar ( tijdelijk ? ) verdwenen.

Ik dacht dat dit maar een draadje los te koppelen was. Dit was natuurlijk te

simpel zeker. :-))

Is zo'n achteruitrij-detectie van lexus proper afgewerkt,betaalbaar en ben je

er tevreden van ? Hoeveel cm afstand houd hij minimum ?

bedankt

groetjes mark

• Lex1

Hoi Mark,

Nee, ik heb de detectie niet laten inbouwen bij Lexus.

Ik had schade gereden en wilde dat liever niet meer, daarom deze detectoren.

Het is een merk, wat bij luxere merken geleverd wordt. Een Volvo-rijder was op een forum hier positief over.

Ik ook wel, alleen wordt ik knettergek, als er op 1.5 m. afstand iets zit (paaltje, auto etc.). Van mij hoeft hij pas te piepen bij 50 cm…

Misschien, dat ik terug ga naar het schadebedrijf om hem af te stellen, want dat kan geloof ik.

• markdc

Hallo Lex1,

ja, als het al op 1.5m reeds begint te piepen zou ik er ook niet gelukkig met zijn.

Maar ik denk ook, dat dit mits een kleine ingreep bijgesteld kan worden hoor.

Ik ga binnenkort op onderhoud en zal dan eens vragen wat het uitschakelen van

mijn klokkenwinkel moet kosten.

Spijtig dat dit geen draadje is waar je een klein onderbrekertje kan tussenzetten.

Voor sensoren achteraan heb ik iets gezien dat in de nummerplaathouder

ingewerkt zit. Dus, geen 4 gaten in de bumper. Maar ik moet nog eens kijken of ik

de draad kan leggen via de kofferklep.

groetjes mark