Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Lexus IS200 Sport

  • Lexxxus

    Halloo,

    Ik zou graag meer willen weten over de Lexus IS200 Sport, mijn oog is gevallen op een model uit 2003 met 115.000km (nap) vraagprijs voor 15000 Euro. Zelf ben ik een VWrijder, en zou ik in 1eplaats voor een Golf4 Tdi rode D en I gaan… De VW heeft 160.000km op de teller en vraagprijs is 12.500 Euro. Nou ken ik de degelijkheid en waardevastheid de Golf, zelf rijd ik nu in een Golf 4 Tdi met rode I bwj.99…..Maar toch heel nieuwsgierig als ik ben vind ik die Lexus echt wel wat hebben….Zijn ze echt betrouwbaarder, afgezien van de normale onderhoudskosten, dan deze Lexus IS200 Sport?….Ik zelf ga voor degelijkheid en kwaliteit, heb zelf ookwel een Alfa 156 2.4 JTD gereden…maar stond wel elke jaar voor een probleempje bij de garage, en dat heb ik met de Golf4 niet…Pluspunten om een Lexus aan te schaffen is voor mij dan : Design,( wel spannender dan een Golf4), betrouwbaar?, en hoe zit het met de onderdelenkosten? moet ik straks iets meer betalen bij een normale onderhoudsbeurt dan de Golf 4 die ik rijdt??

    groetjes!!

  • johan fuel

    zo'n golf kan je toch niet vergelijken met een Lexus????????????? :D

    johan

  • IS 200 Charger

    Zo'n IS 200 is absoluut een betrouwbare wagen.

    Dit mede vanwege ruime overschot dat de motor heeft voor het geleverde vermogen.

    (155pk uit een 2.0i 6 cilinder)

    Maar die 6 cilinder houdt dan ook wel in dat de onderhoudskost net iets hoger zal liggen dan bij een Golf. Hier moet ik ook melden dat dat prijzen voor wisselstukken betrekkelijk hoog zijn. Maar door de betrouwbaarheid van de wagen zal dit zeker gecompenseerd worden.

    Hierbij komt dan ook nog eens dat je de baan op bent met een comfortabele, mooi ogende auto. Want met die Lexus zullen de mensen meer kijken dan naar die Golf.

    1 ding moet ik wel er wel bij vertellen: hou de wagen voor op de baan.

    want voor het driften is de baanligging net iets te goed. En dat heeft me al eens een servopomp gekost (te weinig rijwind koeling waardoor de olie te warm was geworden en de lagerbus uitgesleten).

    En gebruik hem ook niet op het circuit, daarvoor is hij iets te ingehouden, te zwaar en net te weinig koppel. Alhoewel er op de baan weinigen zijn die volgen bij het optrekken…

    M.v.g. S..

  • Lex1

    Als je een beetje handig bent, dan kan je een deel v.h. onderhoud zelf doen. En veel dingen kan je uitbesteden aan een universele garage.

    Zelf rijd ik nu al 40 000 km met een IS Executive en alles valt reuze mee!

    Ik laat alleen olievv. doen. Luchtfilter en Interieurfilter kan je in 2 min. checken en in 5 min. wisselen. Vloeistoffen zijn allemaal zelf te checken (olie, stuurbekr.olie, koelvl., accuvl., remvl. etc.). De airco kan ik elk jaar gratis laten checken. Banden check ik met de APK en hou elke 6 weken het profiel/ spanning in de gaten (bijvullen).

    Bougies (Irridium) gaan 90 000 km. mee !!!

    Specialistische diagnose dient bij de Lexus-dealer te gebeuren (diagnose etc.)