Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Fusee

  • Le Blanc

    Ik heb een jaar geleden mijn fusee laten vervangen, maar daarna toch nog een rammel in het voorhuis gehouden. Welliswaar minder dan voor de vervanging, maar geleidelijk werd het steeds weer erger. In het afgelopen jaar heb ik 12000 km gereden en zijn mijn voorbanden niet gelijkmatig helemaal versleten. Op de binnenkant van de band zat geen profiel terwijl er aan de buitenkant nog 7mm op zat. Mijn vrouw heeft minimaal de helft van deze kilometers voor haar rekening genomen, en zij heeft een hele rustige rijstijl. Ikzelf houd wel van doorrijden, maar ben geen scheurmonster!

    Ik begrijp werkelijk waar niet hoe dit nu mogelijk is. Ik heb met deze banden nog geen 16000 kilometer gereden. Volgens LExus heeft de slijtage met de uitlijning te maken. Dan ben ik wel benieuwt of een auto moet worden uitgelijnt na vervanging van de fusee.

    Toen ik Lexus na een jaar weer de rammel liet horen, was het volgens Lexus de fusee. Warop ik aangaf dat dat wel vreemd was na de vervanging een jaar terug. De fusee konden het dus niet zijn en ze zouden eens voor mij navragen wat het dan kon zijn. Vervolgens niets meer vernomen.

    Wie kan mij vertellen wat nou de oorzaak is van de extreme slijtage? Kan het te maken hebben met de fusee?

    Wie heeft er ervaring met versleten fusee's? En hoe is de auto na vervanging van de fusee's?

    Alvast bedankt voor jullie reactie!

  • Henk

    Hallo Le Blanc,

    Ik neem aan dat het om een IS200 gaat. Ik heb het zelfde probleem met een rammel in de voortrein, bij Lexus gaf men aan dat het de onderste fuseekogels waren. Ik heb deze vervolgens bij mijn Toyota specialist laten vervangen. De wagen is ook uitgelijnd na deze vervanging wat volgens mij altijd noodzakelijk is na het loshalen van de wielophanging of delen daarvan.

    Ik heb geen overmatige bandenslijtage gehad maar de rammel zit er nog steeds in, de Toyota specialist gaf aan dat het speling op de stuuras kan zijn wat mogelijk bij te stellen is. Volgens hem hoeft dit maar minimaal te zijn om een rammel te veroorzaken. De auto heeft nu 103.000 km gelopen en ik vindt het nogal snel allemaal voor een gerenomeerd merk als Lexus. Op coulance bij de dealer/importeur hoef je niet te rekenen dit heb ik ook al geprobeert.

    Als het verder niet zo'n fijn lopende wagen was had ik hem al lang ingeruild maar die rammel stoort mij wel mateloos. Ik heb ook nog een probleem met de totaalteller, deze blijft op een vaste stand staan zodat ik de km stand zelf bij moet houden terwijl de A en B tripteller wel werken. Dit is een reparatie van 450,- euro.

    Ik sta nu op een keerpunt met de auto, of inruilen of alles laten repareren en door rijden.

    Groeten, Henk

  • Harm

    Het is wel aan te raden om uittelijnen maar zou bij een fusee niet nodig moeten zijn

    als alles goed was

    Lijkt er eerder op dat je een stoeprandje geraakt hebt gezien de grote ongelijke slijtage, het rammelen kan goed mogelijk zijn door de slechte uitlijning ( wielen staan niet recht waardoor deze gaan zoeken)

  • ernesto

    Ik heb met mijn GS300 van begin 1997 iets soortgelijks ondervonden.

    Mijn voorwielen hadden 1,5 procent uitspoor en vertoonden soortgelijk slijtage.

    Het schijnt zo te zijn dat de onderste fusee's niets met de uitlijning te maken hebben. Ik heb mijn auto recent bij Euromaster uit laten lijnen voor 65 euro.

    Resultaat was niet echt goed. Vervolgens de specialisten van DBM in Maarssen er naar laten kijken en deze monteurs verstaan tenminste hun vak. Niet met laserapparatuur o.i.d. maar gewoon met kennis en inzicht de wielen recht onder de auto afstellen.Sindsdien geen klachten meer en met een neutraal weggedrag heerlijk over de vaderlandse wegen aan het cruisen. Suc6

  • IS 200 Charger

    beste le blanc,

    ik rij zelf met een is 200 waar nu bijn a 115000 km op staan.

    Zelf heb ik nog niks van problemen gehad met de wagen, toch zeker niet met lager of assen.

    Behalve dan het feit dat hij nu nodig uitgelijnd moet worden.

    als je hem laat uitlijnen, zorg er dan zeker voor dat je bij een specialist gaat, want bij uitlijnen zijn er steeds toleranties, maar sommigen werken naar de uitersten van die toleranties en niet naar de perfectie, dus hou dat zeker in de gaten…