Ik heb een jaar geleden mijn fusee laten vervangen, maar daarna toch nog een rammel in het voorhuis gehouden. Welliswaar minder dan voor de vervanging, maar geleidelijk werd het steeds weer erger. In het afgelopen jaar heb ik 12000 km gereden en zijn mijn voorbanden niet gelijkmatig helemaal versleten. Op de binnenkant van de band zat geen profiel terwijl er aan de buitenkant nog 7mm op zat. Mijn vrouw heeft minimaal de helft van deze kilometers voor haar rekening genomen, en zij heeft een hele rustige rijstijl. Ikzelf houd wel van doorrijden, maar ben geen scheurmonster!
Ik begrijp werkelijk waar niet hoe dit nu mogelijk is. Ik heb met deze banden nog geen 16000 kilometer gereden. Volgens LExus heeft de slijtage met de uitlijning te maken. Dan ben ik wel benieuwt of een auto moet worden uitgelijnt na vervanging van de fusee.
Toen ik Lexus na een jaar weer de rammel liet horen, was het volgens Lexus de fusee. Warop ik aangaf dat dat wel vreemd was na de vervanging een jaar terug. De fusee konden het dus niet zijn en ze zouden eens voor mij navragen wat het dan kon zijn. Vervolgens niets meer vernomen.
Wie kan mij vertellen wat nou de oorzaak is van de extreme slijtage? Kan het te maken hebben met de fusee?
Wie heeft er ervaring met versleten fusee's? En hoe is de auto na vervanging van de fusee's?
Alvast bedankt voor jullie reactie!