Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

aankoop RX300 '04-'05

  • m.arkenbosch

    Ben leraar autotechniek, ervaren autotechnicus en auteur. Wil een probleemloze auto kopen die zoveel mogelijk zelf te servicen is. Kies waarschijnlijk voor Lexus RX300 ‘04 - ’05.omdat deze in de top staat v.w.b. kwaliteit en rijcomfort. Als ik de diverse forums lees, zie ik echter nogal wat gebreken zoals: Krakend dashboard; aandrijfaskoppelingen; terugroepactie hoofdremcilinder; slijtage leren bekleding; navigatie alleen in Engels; elektronica: achterklep / stoelverstelling memory / error 3 bij zelfgebrande cd's / km stand resetbaar c.q. niet te controleren. Hydraulische achterklepsteunen; achteruitrijcamera vervuilt; uitlaatsysteem snel beschadigd; automatische versnellingsbak zeer korte levensduur; krasgevoelige bumpers en zijstrips, en tenslotte absurd hoog uurloon voor rep. en opvallend grote draaicirkel. Wie heeft ervaring met de RX 300 van genoemde bouwjaren en kan aankooptips of eigenschappen noemen ?

  • rene

    Ga daar eerst eens mee rijden en oordeel dan.

  • ray

    Nou ik weet het niet hoor, ik rij al ruim 2 jaar met een RX uit 2004. Gekocht bij de dealer met 100 duizend km op de teller en inmiddels 45 duizend verder. 3 keer mee op vakantie gegaan naar Spanje dus ongeveer 12 duizend km zijn van de vakanties. Werkelijk waar, een prima auto, laatste servicebeurd twee nieuwe banden en remblokken voor vervangen. Verder geen problemen met de auto gehad prima service bij de dealer en enkel onderhoud is meer dan betaalbaar, als ik dat bv vergelijk met andere merken.

  • nieuwenhuizen

    Als kwaliteit en rijcomfort bij u voorop staan, is Lexus de verstandigste keuze. Ik heb de RX 300 meerdere keren als leenauto gehad en deze overtuigde zeer. Bij voorbaat mijn verontschuldiging voor het volgende advies waar u niet om gevraagd heeft, maar ik kan het niet laten. U heeft uw keuze voor de RX immers al zo goed als gemaakt.

    De allerbeste Lexus echter, zowel kwalitatief als qua comfort, is de LS. Al jarenlang nummer 1 in de VS op de lijst van meest betrouwbare occasions en algemeen beschouwd als de meest comfortabele limousin. Het model moet je natuurlijk wel aanstaan, voor mij waren vooral de ruimte, stilte en de lange wielbasis (voor comfort op langere reizen) doorslaggevend. Qua kosten (aanschaf, verbruik, wegenbelasting en onderhoud) ontlopen de gebruikte RX 300 en de LS 430 elkaar niet veel voor de bouwjaren 2004/2005. In hoeverre de LS ook zelf is te servicen, daar heb ik met mijn twee linkerhanden geen idee van.

    Hoe dan ook succes met uw eventuele aanschaf.

  • Nieuwenhuizen

    Tsja, zie nu pas dat ik blindelings recente reacties volg op een archief bericht van 2 1/2 jaar geleden…

  • Henk

    Koop een regulier automerk zonder al te veel electronica. Je wilt een onmogelijke combinatie (electronica en dure onderdelen die niet eenvoudig tweedehands te verkrijgen zijn versus uren). Je hebt ook een uitlezer, handleidingen enzovoorts nodig voor een buitengewoon complexe auto.