Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

aanschaf IS200?

• Arjen

Hallo mede forum gebruikers.

Nu nog de zeer trotse eigenaar van een bmw, maar in het weekend wou ik er even uit met dit weer.

Nu viel mijn oog al vaker op de IS200, en dacht ga er is bij een langs.

Na wat sirieus kijken valt mijn intresse er toch wel op.

Aan jullie eigelijk de vraag, waar op te letten bij zon auto 2ehands?

Zitten er rond de KM stand van 140.000 al zeer kostbare reparaties aan te komen?

Er zit een elektrisch schuifkantel dakraam in de auto, loopt deze bij lexus groot risico op lakage?

Er zit navigatie in de auto, werkt dit met een cd-rom/dvd?

De auto komt uit 99, is de navigatie dan up-te-date?

Zit er ook buitenland (belgie-frankrijk-spanje) op de navigatie?

Het verbruik van de auto is in de praktijk anders dan op papier, wat verbruiken jullie gemiddeld?

Allemaal alvast bedankt, alle reacties of antwoorden zijn voor mij meegenomen om de overweging duidelijker te maken.

M.v.g. Arjen

• Pier

Hallo Arjen,

Bij 150.000 km moet de distributieriem vervangen worden. Probeer bij aanschaf die riem vervangen te krijgen.

Mijn verbruik met een IS200 automaat is ongeveer 1:9 à 10.

In mijn IS200 zit het VDO Dayton MS5000 navigatiesysteem ingebouwd. Probeer de nieuwste software te krijgen, zodat het systeem helemaal uptodate wordt.

Mijn MS5000 systeem werkt met cdroms. Zelf heb ik de Benelux cdrom gekocht om weer helemaal bij de tijd te zijn wat navigatie betreft.

Groeten,

Pier

• Arjen

In de lexus waar ik over praat zit een origineel fabrieksaf navigatie,

geen idee of dat VDO systeem is.

Het werkt met zon klapscherm midden-bovenin het dashboord.

Mischien dat er hier mensen zijn die ook een IS200 rijden die mij willen vertellen wat er bij hun zoal defect is geraakt, en wat zo ongeveer de onderdelen kosten.

Toevallig hoorde ik viavia dat een stuurpomp voor een GS300 al rond de 800 euro licht ( exc. montage). Van deze prijs schok ik zelf een klein beetje.

Nu weet ik niet of dat ook geld voor de IS want het zijn verschillende type's autos naar mijn idee?

Of heb ik hier nu puur met een “uitzonderings” onderdeel te maken?

Alvast mijn dank.

M.v.g. Arjen

• Hans

Hoi,

Natuurlijk kan ook aan een Lexus iets stuk gaan, maar over het algemeen zijn deze auto's zo betrouwbaar dat ik me daar maar niet al te druk over zou maken. Mijn GS300 uit 1994 heeft bijna 300.000 km gedraaid en daar gaat ook bijna niets aan stuk. Ik heb deze auto nu bijna 5 jaar en het heeft me alleen wat olie, bougies, een paar nieuwe banden en een (gereviseerde) dynamo gekost. Toyota cq. Lexus komt niets voor niets vaak als betrouwbaarste auto uit de tests.

succes

Hans

• Frank

Zelf rij ik ook een is 200 uit ' 99 en wat ik wel eens eerder heb gelezen en zelf heb ondervonden is de slijtage van de fuseekogels.Deze heb ik zelf al na 100.000 km moeten laten vervangen,kost bij elkaar 600 euro,dus een zeker een aandachtspuntje.

• Pietje

Ik heb een IS200 automaat uit 1999 en rij er sinds november 2006 al zonder enige problemen mee. De afgelopen 6 maanden heb ik er al 20.000 KM's mee gemaakt. De distributieriem was inderdaad ook vervangen bij 150.000 KM's door de vorige eigenaar.

Buitengewoon prettige auto.

In 2001 / 2002 heb ik een 525i uit 1994 gehad maar daar was steeds iets mis mee. BMW heeft meer slijtage naar mijn idee.

Uiteindelijk moet een auto bij je persoonlijkheid passen. Bij Lexus geldt: excellentie zonder opvallen. Bij BMW geldt: excellentie met een grote bek. Dat is tenminste het idee dat ik er bij heb.

Succes met je keuze!

• Pier

Met de volgende opmerking ben ik het helemaal eens:

“Uiteindelijk moet een auto bij je persoonlijkheid passen. Bij Lexus geldt: excellentie zonder opvallen.”

Ik heb ook een Lexus IS200 uit 06-1999 op 3 oktober 2006 gekocht, uiteraard 2e hands en het rijden in en met deze auto geeft me ook het omschreven gevoel. Je ziet de Lexus IS200 weinig en als je hem al tegenkomt, geeft dat een gevoel van verbondenheid. Het is een echte rijdersauto, waarin het echt genieten met hoofdletters is!!!