Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

LS/SC400, 1992 of 1993

• Xsork

Ik ben er uit. Ik wil een LS of SC400 uit 1992 of 1993. Ik zie wel wat info over de auto op het web maar ik zie weinig echte ervaringen over storingen, zwakke punten etc..

Ik kijk er erg naar uit om lexus te gaan rijden. Vanwege fiscale redenen wil ik graag een model uit het bouwjaar 1992/1993.

Heb een paar SC gezien, was er tijdens bezoeken aan de USA wel van onder de indruk.

Kortom, wat zouden jullie doen? Hebben jullie sites waar ik veel inhoudelijke en ervaringtechnische kennis kan op doen. Hebben jullie ervaringstips?

Of nog beter, heb je een mooie LS/SC te koop?

Gr John!

• Tim

Hallo John,

Voor een hele echte LS400 keek eens op Marktplaats naar Advertentienr.:7999356313

Groeten, Tim

• Tim

………….of de advertentie hier op de “Lexus Pagina Markt”

Groeten, Tim

• bob

Beste John,

Zal ik je ff uit je droom helpen…… ben zelf ook een LS400 ´91 rijder wees er echter wel van bewust dat je voor megakosten kan komen te staan, ik ben zelf ook al 3000 euro lichter en er komt nog meer aan.

Het nadeel van die oude Lexussen dat ze in de meeste gevallen jaren geen goed onderhoud hebben gehad wat ik dus had de complete ontsteking moest vervangen worden dus vanaf bobine tot bougies, en dan moet meestal ook nog de distributie riem vervangen worden, fusee kogels en zwak puntje van deze auto´s is dat de stuurpomp het begeeft (gaat lekken meestal op te lossen met nieuwe pakking set ± 60euro) en in mijn geval was het pomphuis beschadigd kon dus een 2de handse pomp aanschaffen a 550 euro.

Verder moet je zeker opletten of de keerringen van de achter cardan as niet lekken, dit duidt meestal op het feit dat er mee getrapt is, verder….. ehh luchtvering?! Ik hoop niet dat ik op een ochtend de auto scheef aantref wat dan weer duidt op een defecte sensor of erger nog, lekke luchtvering. kosten? duizenden euro´s….

Oftewel alles wat kapot kan gaan gaat in de regel ook kapot zeker als je bedenk dat die auto´s richting old-timer gaan.

Ik ben wel te spreken over de electronica bijna alles werkt gewoon nog.

Succes!

Bob

• Xsork

Beste Bob en Tim,

Bedankt voor jullie hulp en advies. Tis inderdaad wel een beetje schrikken als ik het relaas zie van Bob, leek me juist leuk om eens een auto te hebben zonder gedoe. Juist de laatste jaren nog nooit zoveel gedoe gehad met nieuwe Duitse auto's van de 2 topmerken. En dan nog los van de afschrijving omdat iedereen de verhalen kent van de problemen van de auto's (ja, ik heb het over de nieuwe E en nieuw 5).

Dacht juist leuk een ‘goedkope’ auto voor erbij te kopen van een merk met een hele goede reputatie. Vanuit een andere bron had ik inmiddels ook vernomen dat Lexus alles behalve storingsvrij is.

Sinds een paar weken rij ik in een nieuw huur Golfje, gaat eigenlijk best goed. Maar ja, daar zit dan ook niets op wat kapot kan gaan.

Is een LS beter dan een SC? Ergens anders las ik dat een LS uit 1993 weer van veel betere kwaliteit is dan bijv een 1991.

Gr John!

• bob

Hoi Tim,

De LS400 uit 1993 is inderdaad beter, het remsysteem is drastisch aangepast en heeft geen/minder last van vastzittende remklauwen, voor de rest is het motorblok exact hetzelfde. Ondanks de onderhoud gevoeligheid vind ik het nog steeds een super auto en wil hem voorlopig nog wel blijven rijden. De mijne is al volledig afgeschreven dus dat kost me niets meer, zolang de onderhouds kosten onder de 2000 euro per jaar blijven, blijf ik hem rijden.

Wat ik overigens ook zeer indrukwekkend vind is het nieuwe electromagnetische veer systeem van bose chek ff op youtube http://www.youtube.com/watch?v=Lyf4rfT7bHU

succes en laat me weten als je hem koopt.

Groet bob

• ben

Hallo ,ik heb een lexus SC400 te koop staan hij is van bouwjaar 94 , in perfecte staat ,weinig km,zwarte kleur,… voor meer info stuur mail naar bencouwberghs14@msn.com . Mvg Ben.