Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

teleurstelling GS 300

• Kees Kok

Hallo,

ik reed een Toyota Carina, was er dik tevreden mee.

Ik wilde hem hooguit ooit eens inruilen op een Lexus, m.n de GS 300, een prachtige auto.

Welnu, zo gezegd zo gedaan.

Ik kocht bij de dealer in Sittard een GS 300 uit 1998 met 170.000km op de teller.

Het rijdt heerlijk, maar ik ben onaangenaam verrast door de rijwind geluiden.

Vanaf 100 kmh zijn deze overduidelijk aanwezig, daar had ik in mijn Carina nauwelijks last van.

Een gesprek voeren boven de de 100km moet met stemverheffing.

Verder zingt de aandrijving zo irritant.

De banden zijn Michelins, ik meen dat dat toch ook comfortabele stille banden zijn.

Neen, ik dacht dat Lexus er prat op was stille auto's te maken, maar dit vind ik steeds irritanter.

Ik heb geen ervaring ermee, ik kan me niet voorstellen dat je er iets aan kunt doen..

Normaal of heb ik gewoon pech?

• Antoine

Hallo,

ik denk dat je zoals je zegt (gewoon!!) pech hebt ik heb n.m. ook een lexus 300 gehad uit 1998 deze reed gewoon fantasties en als je het hebt over stil ja dan was deze auto stil van binnen en van buiten.ben er een keer of 4 ,5 mee naar zuid -frankrijk op vakantie geweest en reed gewoon super op lange afstand.

mag ik je een tip geven om eens terug te gaan naar de daeler kijken of deze je verder kan helpen. heb nu intussen weer een lexus rx300 en ook deze rijd super ,kortom gewoon tevreden anders was er bij mij ook geen 2de gekomen.kijk anders maar eens op www.autotrader.nl en lees de test erover.

m.vr.gr.

Antoine

• eric

Als de banden aan vervanging toe zijn Bridgestone RE050 of Pirelli Zero Assimetrico er op laten monteren. Hoogtemaat 40 of 50. Voor verdere reviews www.reifentest.com

Groet, Eric

• kees kok

Ok Antoine, Eric,

bedankt voor jullie reactie.

De dealer heeft er naar gekeken. Kennelijk is ooit de voorruit vervangen, en was een afdekstrip niet goed gemonteerd.

Probleem lijkt verholpen.

De geluiden in de aandrijflijn (belast of onbelast) zijn te wijten aan afrolgeluiden van de banden (weliswaar Michelins, maar dat zegt blijkbaar ook niet alles).

Indien ze vervangen worden, zal ik dit forum nog eens helemaal napluizen, want iemand heeft ooit al eens Yokohama Silence aanbevolen, of de banden die Eric voorstelt.

Ik ben wel nog steeds onder de indruk van deze auto.

Hij rijdt super!!

• Antoine

hoi kees

ik ben ook opzoek geweest voor voor nieuwe banden op mijn lexus rx300 ik kwam uit op een dunlop band.

deze is prijs technies een goede band en schijnt ook stil te zijn (ik moet ze er nog op laten monteren incl. nieuwe velgen )

als ik een paar banden sites moet geloven moet dit de goede band zijn voor mijn lexus vandaar.

als ik ze erop heb liggen wil ik je wel wat laten weten als je wil

• kees kok

OK Antoine, ik blijf geinteresseerd.

Bedankt voor je reactie.

Kees

• Lexus

Beste Kees,

De Yokohama Db (decibel) band is een uitstekende stille band voor de GS met een goed prijs/kwaliteit-verhouding.

Zoals Antoine al meldt, is de Dunlop de beste band voor de RX. Maar dat wil nog niet zeggen dat de combinatie GS/Dunlop een goede is.

• Antoine

hoi LEXUS

dit is geen vraag betreft gs300

maar ik zie dat je regelmatig op deze prikpagina te vinden bent (das mooi)

heb je toevallig ook een antwoord op mijn vraag zie een paar vragen terug hierboven over in mijn ogen een te traage navigatie.

gr

Antoine

• Lexus

Voor de trage navigatie is het niet eenvoudig een antwoord te geven.

Ik ken het verschijnsel als zodanig wel. Vooral bij de cd-systemen komt dit voor. Als ik bij mij in de straat kom, weet het navigatiesysteem vrij vlot de naam (20 meter zeg maar), maar als ik thuis vertrek weet het systeem pas een straat verderop (150m) de straatnaam. Bij nieuwere modellen (met snellere DVD-systemen…) werkt dit een stuk beter. Hiervoor geldt: hoe nieuwer de auto, des te sneller het navigatiesysteem.

Ook als ik het systeem aan heb staan zonder een ingestelde bestemming, wil het systeem nog wel eens een weg parallel aan de werkelijke weg kiezen. Bij een ingestelde bestemming is dat minder, maar toch nog steeds aanwezig.

Eigenlijk kun je alleen maar (laten) controleren of het navigatiesysteem wel een snelheidssignaal ontvangt.