Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

startproblemen IS 300

• Ray

Ik rijd al 2 jaar met veel plezier een IS300 Sportcross. De laatste maand heb ik 's morgens steeds meer moeite met starten. Altijd was het sleutel omdraaien en rijden maar, maar nu draait de startmotor veel langer en soms moet ik zelfs meerdere keren starten.

Wie heeft wel eens hetzelfde probleem gehad en kan mij vertellen wat het probleem kan zijn. Ik dacht zelf misschien aan nieuwe bougie's, maar verder rijd de wagen nog prima.

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Ray

• TWINPJ

Het kan zijn dat de bougiekabels scheurtjes hebben gekregen waar vocht in gekomen is, waardoor er nu een lekstroom optreedt.

Remedie: inspuiten met vochtwerende spray.

Hoe oud is de accu? Normaal gesproken gaat een accu 3 à 4 jaar mee, maar kan eerder zomaar opeens defect raken. Op tijd de accu laten checken is een goed advies.

• Ray

Accu is nooit vervangen, dus is nu 5 jaar. Wat ik alleen vreemd vind is dat ik alleen ‘s morgens last van dit probleem heb. Als de motor eenmaal aan is geweest en staat bv 4 uur stil, dan doet hij het gewoon perfect. Lexus Amsterdam had het advies om eerst engine cleaner (?) te gebruiken en werkt dat niet dan de boougie’s vervangen. Maar eerst eens insprayen lijkt mij een goede eerste stap.

• hh

het inspuiten met vochtwerende spray heeft tot gevolg dat er veel vuil en water aan de onderdelen blijft plakken goed schoon houden is veel beter

En als er iets lekt is er maaar een remedie en dat is vervangen

Wat betreft de slechte accu als deze koud is leverd deze minder vermogen en zal dan meer moeite hebben om de motor te starten zeker als deze al op leeftijd is en er stroom lekken zijn

laat een accubelastings test uitvoeren en kijk naar je laadstoom meter of de voltage hoog genoeg is

• Lexus

Vraag eens bij de dealer om nieuwe software. Dit probleem is al eerder door de fabriek onderkent, dus misschien is het wel heel simpel te verhelpen.

• Lex1

Mijn IS200 was 4 jaar oud en had ook toen startproblemen…nw. accu erin en alles was weer prima. Het was 's zomers, maar door airco-gebruik en veel starten krijg je dan vaak problemen…

Mocht je nog twijfelen, laat iemand naar de bougiekabels kijken (in het donker) als je start…misschien zie je dan vonken of lekstroom, dat geeft dan aan dat de kabels gescheurd zijn…Wel oppassen, want de spanning is hoog, dus niet aanraken!

• Ray

Tijdens het starten geeft de voltmeter een lage waarde van 9v weer. Als de motor dan uiteindelijk is gestart loopt die langzaam op naar de 12v. Ik vermoed nu zelf dat het de accu is.

Toch zal ik ff aan mijn schoonmoeder vragen of ze de kabeltjes vasthoud als ik de motor start :-)

• hh

Mag die van mij helpen