Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

LEXUS IS200

• Raymond

Sinds kort bezit ik een Lexus IS200 Automaat

Mijn vraag is of er iemand een idee heeft waarom de auto

zoveel warmte uitstraalt wanneer ik in de auto zit ???

Heeft er verder iemand een onderhoudsboekje, waarin ik

echt technische dingen kan opzoeken, naar het schijnt bestaat er voor dit type

geen vraagbaak ???

Mzzlll Raymond

• Lex1

In het handboekje staan belangrijke specificaties.

Verder kan ik je deze link aanbevelen. Kost wel geld!

http://www.techdoc.lexus-europe.com/default1.asp?mscssid=&lang=Nl

• TWINPJ

Wat bedoel je precies met:

“waarom de auto zoveel warmte uitstraalt wanneer ik in de auto zit ???”

Vind je dat de motor zoveel warmte uitstraalt na een rit of dat de auto in de zon erg opwarmt?

• Raymond

Ja dat de motor veel warmte uitstraalt naar binnen toe ???

Ik weet niet of dit normaal is, dit is mijn eerste 6 cilinder en dat de motor

goed warm wordt dat is ook logisch. maar dit viel mij eigenlijk op

toen ik hem de eerste week had.

groetjes Raymond

• TWINPJ

Mijn Lexus IS200 heb ik sinds 3 oktober 2006. Heb mijn vorige auto ingeruild op de Lexus en na de proefrit was ik helemaal verkocht! Ook dit is mijn 1e 6 cylinder auto en ik vind hem fantastisch rijden. Voor het eerst rijd ik nu met een automaat, wat ik me eigenlijk al voorgenomen had om bij een volgende auto als vereiste te willen realiseren. En het automaat rijden is zo relaxed, heerlijk in 1 woord!

Ik rijd er nu ruim 3 weken in en bemerk niets van extra warmteontwikkeling in de auto.

Sinds afgelopen zaterdag heb ik er een JBL PRO-II subwoofer in de achterbak, tegen de achterbank aan, laten monteren door ASD in Leiderdorp. Via een volumeknop kan ik de subwoofer regelen. Hoewel deze subwoofer “slechts” 100 Watt kan leveren (het is een actieve subwoofer), is dat ruim voldoende om de muziek extra te ondersteunen. Vind het een aanbevelenswaardige aanvulling op de bestaande radio/cd/cassette installatie.

Mijn volgende project is het vervangen van deze radio/cd/cassette-speler door mijn vorige JVC DVD-MP3/tuner-versterker. Het geluid via de boxen klinkt volgens mij wat dof. Eerst maar even bekijken hoe het met de JVC-unit klinkt……

Er bestaat geen universele console voor het radio-gedeelte, dat zal dus handmatig gefabriceerd moeten worden.

Tot slot… hoe bevalt jouw Lexus?

• Raymond

Heej Twinpj,

Ik rijdt nu ook zo`n 2mnd Lexus, dit is zeker een genot

zelf heb ik ook een automaat en dit raad ik zeker iedereen aan.

6-cilinder loopt als een zonnetje, enige nadeel vindt ik dat ik geen

achterbank kan klappen, zodat ik iets groters kan meenemen.

ben geregeld in bouwmaten te vinden om thuis te klussen.

Je verteld verder dat je de radio / cd gaat vervangen, mag ik vragen

welk type dit is en wat je er verder mee gaat doen doet, (Indien je hem verkoopt heb ik misschien wel interesse).

Toen ik de auto kocht zat hier geen radio / cd /cassette unit meer in, wat ik eigenlijk jammer vindt.

De vorige eigenaar heeft er een een JVC radio ingezet, welke

is ingebouwd in een soort unit wat dezelfde maat heeft als de orginele radio / cd unit.

Mzzlll Raymond

• TWINPJ

Hallo Raymond,

Momenteel zit in mijn Lexus IS200 Executive de standaard radio/cassette/cd-wisselaar.

In mijn vorige auto had ik een JVC Multimedia DVD/CD-autoradio met ingebouwde 3-inch monitor laten inbouwen: de KD-AVX1.

Deze kan niet zomaar overgebouwd worden; er zal een soort universele console gemaakt moeten worden, waar deze 1-DIN-unit in moet passen.

Het mooie is dat in jouw auto zo'n console al gemaakt is i.v.m. de aanwezige JVC-radio.

Jij geeft aan geïnteresseerd te zijn in mijn huidige radio/cassette/cd-wisselaar.

Het mooiste zou zijn dat er een ruil zou kunnen plaatsvinden.

Wat vind je van het voorstel?

Hoor van jou…

Met vr. groeten,

Pier

• Rick

Hee, even over de warmte die uitstraalt, wat dacht je van de verwarming iets lager zetten? Of misschien de stoelverwarming uit? Of je hebt een schade Lexus waarbij ze zijn vergeten de isolatie weer terug te zeten bij het in elkaar zetten. Succes!