Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

dvd navigatie adres ingeven

• Antoine

hallo weet iemand een oplossing voor mijn probleem(pje)

als ik op mijn navigatie b.v. een stad of dorp ingeef moet ik ook een adres (straat) ingeven wil ik hem naar die stad of dorp te laten navigeren.

dus als ik b.v. naar zegmaar Amsterdam wil moet ik perse een adres ingeven terwijl ik die niet altijd weet.

weet iemand hoe ik dit kan omzijlen zodat ik alleen maar een stad of dorp in kan geven om ernaar toe te navigeren.

vooral in het buitenland is dit veel gemakelijker omdat je lang niet altijd het adres (straat) weet.

alvast bedankt voor de reacties

Antoine

• Antoine

weet hier niemand een antwoord op?

Antoine schreef:

>

> hallo weet iemand een oplossing voor mijn probleem(pje)

>

> als ik op mijn navigatie b.v. een stad of dorp ingeef moet ik

> ook een adres (straat) ingeven wil ik hem naar die stad of

> dorp te laten navigeren.

>

> dus als ik b.v. naar zegmaar Amsterdam wil moet ik perse een

> adres ingeven terwijl ik die niet altijd weet.

>

> weet iemand hoe ik dit kan omzijlen zodat ik alleen maar een

> stad of dorp in kan geven om ernaar toe te navigeren.

>

> vooral in het buitenland is dit veel gemakelijker omdat je

> lang niet altijd het adres (straat) weet.

>

>

> alvast bedankt voor de reacties

>

> Antoine

• Lexus

Ik zie het probleem niet zo. Als je de naam van de stad of het dorp hebt ingegeven, kun je alleen de beschikbare straten ingeven. Als de straatnaam niet van belang is, maakt het toch niet uit wat je ingeeft? Selecteer de straatnaam met behulp van de beschikbare letters en het systeem navigeert je naar de juiste plaats. Eenmaal daar (in de buurt) aangekomen, wis je de bestemming.

• Antoine

alereerst bedankt voor je bericht

ja owkay maar wat nu als ik naar een grotere plaats ga ik moet b.v. in het midden (centrum) zijn en ik geef een weg in die helemaal aan de andere kant van de stad ligt

• Lexus

Kies dan in plaats van een adres de optie “POI”.

Hierbij bestaat de mogelijkheid om het centrum te kiezen.

• Antoine

O.K.

dit ga ik proberen

ja ik heb deze auto nog maar een paar weken dus ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe het alemaal werkt

had hiervoor ook een lexus (gs300)

maar daar heb ik een navigatie systeem in laten bouwen en dat werkte geheel anders vandaar

maar in ieder geval bedankt voor de reaktie en als het niet lukt meld ik me wel weer

• Antoine

weet jij toevallig of het mogenlijk is om het nav.systeem te bedienen tijden het rijden (dat is nu n.m. niet het geval je moet stil staanof max 5 km per uur rijden)

• Lexus

In Amerika is dit “softwarematig” aan te passen, in Europa echter niet. Waarom dat verschil er is, is mij onbekend.

Deze blokkering kan ongedaan gemaakt worden door het systeem voor de gek te houden. Door middel van een (te monteren) schakelaar kan (tijdelijk) het snelheidssignaal naar de display worden onderbroken. Hierdoor gaat het systeem er van uit dat de auto stilstaat, en is het navigatiesysteem rijdend te bedienen.

Gedurende de tijd dat de schakelaar is omgezet, werkt het navigatiesysteem niet zo accuraat als je mag verwachten. Vandaar dat je dit alleen moet gebruiken voor het ingeven. Als je hiermee klaar bent, moet je de schakelaar weer omzeten, zodat alles weer werkt zoals bedoeld.

Als je het nieuwste type GS hebt (GRS190), is op deze manier ook de blokkering op de Bluetooth-carkit te omzeilen.

• Antoine

Hallo ben ik weer ( je zult wel denken wat een zeur)

idd met het poi werkt het dus wel om een centrum te vinden

ik heb een dvd systeem met een dvd versie 2004 2005 vers 2

is er intussen een nieuwere versie uit zoja welke en wat bied deze meer?

wat zijn de kosten ervan?

en moet de software van het systeem ook ooit bijgewerkt worden?

• Lexus

Er verschijnt ongeveer 1x per jaar een nieuwe DVD. De huidige versie is dus 2005-2006.

Helaas is niet te zien wat er allemaal “ge-update” is, maar het is natuurlijk nooit helemaal bij de tijd. Tenzij je altijd de nieuwste gegevens wilt hebben, is het niet verstandig elk jaar een nieuwe DVD aan te schaffen. Het loont de moeite 3 tot 5 jaar te wachten, dan merk je echt de verschillen. Zeker gezien de aanschafprijs van ongeveer € 280-340 euro inclusief BTW.

Aan de software hoeft nooit iets te gebeuren.