Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Motorolie?

  • Lex1

    Een jaar geleden ook al een bericht gepost.

    Hier een nieuwe.

    Ik heb een IS200 uit 2000.

    Voor het 2e jaar dien ik mijn olie te verversen. Bij de laatste grote beurt in 2004 (175 000 km) heeft hij Synthetische olie gekregen bij een Volvo-garage.

    Daarna heb ik LPG in laten bouwen en in 2005 heb ik Komma halfsynthetisch olie gebruikt (5W30). Echter het boekje geeft aan, dat deze olie werkzaam is beneden de 15 graden tot -18…???

    Nu dien ik volgende week (206 000 km) weer te verversen en heb nu gekozen voor Valvoline Maxlife olie (speciaal voor 100 000 km-auto's) 10W40.

    Wat denken jullie hiervan?

    http://www.valvolineeurope.com/index.asp?pageid=6f77620a8a94495eae859fa2daddff8f

    QUOTE

    Motor Oil

    MaxLife Motor Oil

    As engines age, brittle engine seals and gaskets cause oil burn-off, leaks and deposit formation. Ring and cylinder wear causes oil to thicken, loss of power and greater risk of future wear.

    MaxLife Motor Oil:

    Special seal conditioners reduce oil consumption

    Extra cleaning agents reduce deposits formation

    Unique friction modifiers help prevent future wear

    TÿV Nord approved (MaxLife 10W-40)

  • Ron

    Doordat olie verdikt bij lage temperaturen worden de volsynthetische olieën (5w30) vooral gebruikt in de noorderse landen. Hoe dunner de olie, hoe beter hij smeert is de algemene regel, maar doordat die volsynthetische zo dun is kan het gebeuren dat er olieverbruik gaat optreden. Hier bij ons volstaat het om half synthetische olie (bvb 10w40) te gebruiken doordat het ideale temperatuurbereik het best overeenkomt met ons klimaat. Maar het kan absoluut geen kwaad volsynthetische olie in uw motor, alleen is het onnodig zulke dure olie te gebruiken terwijl half synthetische vostaat. Ik ben echter ook van het principe om je bij één merk en één type olie te houden omdat er bij het verversen altijd een gedeelte van de olie in het motorblok achterblijft en die mengt zich gegarandeerd zeker perfect met de verse olie, wat niet met zekerheid kan gezegd worden indien je gaat mixen met andere viscositeiten en merken. Ieder merk heeft overigens zijn eigen additieven aan de olie toegevoegd en het kan gebeuren dat die zich niet zo goed laten mengen.

  • Lex1

    Dank je wel Ron, voor je duidelijke uiteenzetting.

    De eerste 3 jaar heeft mijn auto zijn beurten gehad bij een Lexus-garage in Breukelen en weet niet welke olie zij gebruikt hebben. Dit kan ik informeren of als iemand het hier weet, dan hoor ik het ook graag.

    Ik ben met je eens, dat het beter is om dezelfde olie te gebruiken. Echter ik ben van volsynthetische olie afgestapt. omdat ze bij sommige Toyota en Lexus-dealers (tevens Toyota) ook half synthetische olie gebruiken.

    Daarom, dat ik voor Komma 5W30 olie koos, omdat een Toyota-dealer dat ook gebruikt.

    Echter als deze 10W40 olie goed bevalt, dan blijf ik hier bij.

    Zijn er ook ervaringen met deze Maxlife-olie van Valvoline?

  • Ron

    Ik gebruik zelf al sinds ik mijn is200 gekocht heb Esso ultra 10w40. Ik ben zeer tevreden over de olie, de motor draait heel mooi hierop en hij blijft altijd mooi op maximum staan. Ik doe wel om de 10000km nieuwe olie terwijl ze bij lexus om de 15000 km voorschrijven. Ik heb liever verse olie in mijn motor, en aangezien ik die altijd zelf ververs kost het mij maar rond de 35€ voor een beurt (originele oliefilter inclusief). Ik koop de olie altijd in 20l bussen rechtstreeks van de groothandelaar en daar kost die maar iets van een 3€ per liter.