Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

GS300 met gas

• Hans

Hallo,

Sinds kort rij ik een Lexus GS300 van 2000.

Geweldige auto!!

Maar omdat ik erg veel kilometers rij (40000)pj overweeg ik een gas installatie. Hij kan ingebouwd worden door Vialle maar Lexus

(Louwman) raad het af. Wie heeft enige ervaring?

grt Hans

• Ernst

Beste Hans, eind juli en begin augustus zijn er al de nodige reacties op dit forum geplaatst. Mijn visie is dat je het kunt doen als je minimaal 3 jaar met de auto wil blijven rijden en dan zeker 40.000 kilometer per jaar op de teller zet. Bedenk wel dat er hogere onderhoudskosten gaan komen en dat de auto waarschijnlijk moeilijker door te verkopen is door het standpunt van Lexus. Veel succes met de afweging.

• Han

Er zijn zeker 2 Lexus IS rijders met gas. Beiden met Vialle LPi.

De mijne heeft ook een FlashLube-systeem, dat is een oliesmering van de kleppen, waardoor ze gekoeld worden. Trouwens het LPi-systeem injekteert ook het gas (vloeibaar), waardoor de temperatuur lager wordt.

Louwman heeft mij vorig jaar zelf een inbouwer aangewezen en hij had toen nog 3 inlaatstukken voor de Lexus IS…

Ben er na 25 000 km nog steeds uiterst tevreden mee. Totaal ruim 202 000 km gereden en een ander 150 000 km…(inbouw vanaf begin)

• zjelko

Ik ben die ander……..rijdt gewoon prima LPG-G3…….

Je moet alleen wat rustiger rijder en niet altijd tot de begrenzer doortrekken……

vgrtn

IS200 LPG G3 My2001