Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

fuseekogels

• Frank

Hallo Henk,

Ik heb ook een IS 200 uit ' 99 met 104.000 km en tot een week geleden precies hetzelfde probleem gehad.

Ik ben 2 maanden geleden voor een kleine beurt geweest in Den Haag.Er was daar verder niets aan de hand, maar ze hadden wel wat speling geconstateerd op mijn beide fuseekogels. Deze waren op dat moment nog niet direct aan vervanging toe en ik kon er volgens hun nog wel een paar 1000 km meerijden.

Ben een week geleden geweest voor APK bij Lexus R'dam en de auto werd afgekeurd op de fuseekogels????

Was ik wel verbaasd over, want bij de kleine beurt 2 maanden terug is mij niet verteld dat het een probleem zou opleveren voor de APK.

Gelukkig had ik nog een occasiongarantie erop zitten, dus kon ik ze onder de garantie laten vervangen.

De kosten voor 1 fuseekogel: 125 euro.

Arbeidsloon per kogel: 150 euro.

Dus als je ze allebei moet laten vervangen: 550 euro.

Het lijkt mij gewoon een fabricagefout van de auto.Het hoort gewoon niet dat de fuseekogels moeten worden vervangen na 80000 tot 100000 km.

Dat verwacht je toch niet van een Lexus, ik in ieder geval niet.

Groeten,

Frank

• Han

Hier heb ik al eerder iets van gelezen in het Lexus-owners-forum, die nu voor herstel eruit ligt (is gehacked geweest…:-(((…).

Daar werd al gesproken, dat drempels en vooral te hoge snelheden daar een grote oorzaak is voor slijtage…

Zelf heeft mijn auto al meer als 2 ton gelopen en ik rem altijd sterk af voor drempels…ook omdat hij verlaagd is en ik niet gelanceerd wil worden. Dat is waarschijnlijk de oorzaak, dat alles gewoon door de APK en wintercheckups komt…!

• Lexi

De mijne zijn vooraan vervangen na 210K.

Nou is ie ook uit maart 97.

Dure grap 200 euro per kogeltje.

Bij 80-100 k mag niet mogen.

mvg

MAB