Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

nieuwe iS250

• erik

wat een heerlijke middag op de preview, iS-ers onder elkaar! Geweldig stuurgedrag, lijkt mij op hogere snelheid iets meer bekrachtigd, dan de vorige versie. Vind ik helemaal geen minpunt. Ook neutraler in de bochten, voelt zwaarder, al is ie geen 2055kg (stond op de info,gelezen? Werd later weggestift) Deze auto verdient een plaats in de lijst van de beste Stuurmansautos.

Ik reed de Sport op de polderroute, vond 'm beslist niet stug. Ook de Business met de 16inch rijdt fantastisch, zonder een noemenswaardig verschil. Ziet er ook goed uit met gevulde wielkasten achter. Dashbord is prachtig, als ware het uit een brok graniet gestoken, de overgang van de middenconsole naar de tunnel, een detail uit de vorige serie! De A-stijlen zijn op krachttraining geweest en steken je schuin tegemoet alsof ze armpje willen drukken.

Gezien de maat van de buitenspiegels, verwacht Lexus veel caravan-rijders en wie niet op zijn spiegels achteruit kan, heeft altijd nog zijn parkeersensoren en of zijn camera. Twee pijpen achter, een heerlijk gezicht!

• Kees

De nieuwe Lexus IS 250 ziet er inderdaad goed uit en overweeg er een te kopen. Waar ik tegen aan hik zijn 2 dingen. Op de eerste plaats de afschrijving en op de tweede plaats of ik het model op termijn niet erg saai gaat lijken.

Een alternatief is de BMW 3 serie maar dat model spreekt me ook niet aan maar zal waarschijnlijk in mijn beleving minder vervelen.

Een moeilijke keuze dus

• Jan

Hoe kan een keuze voor de kwalitatief beste auto ter wereld moeilijk zijn???

• Kees

Jan,

Als dat zo was Jan, dan zouden er meer moeten worden verkocht in Nederland. Ongetwijfeld een zeer goede auto maar aansprekende modellen en kosten spelen natuurlijk ook een rol. Mijn vraag had o.a te maken met afschrijving die op basis van lease prijzen duidelijk hoger moet zijn dan een BMW, Volvo en Audi

Kees

• Jan

Hallo Kees,

Voor wat betreft verkopen, in Europa ligt dat moeilijk omdat het mercedes en bmw gebied is, maar kijk eens naar Amerika? Lexus echt met stip op een, kijk in het midden oosten, 2 weken geleden was ik in Bachrein voor mijn werk, overal Lexussen om je heen, en over niet al te lange tijd zal ook Europa komen, Lexus is veel betrouwbaarder dan de zuid Duitsers, wat niet wil zeggen dat ik de Duitsers lelijk vind ofzo, nee zeker niet, maar de kwaliteit laat te wensen over de laatste jaren, dat heeft vooral te maken met de elektronica, en dat hebben de Japanners nu eenmaal beter onder de knie, ja en de afschrijving zal met de jaren en het stijgen van de verkoop aantallen beter worden.

Verder heb ik niets tegen de Duitse merken, als ze kwalitatief net zo goed zouden zijn had ik er misschien ook wel een gekocht, want er zitten prachtige modellen tussen, daar gaat het mij niet om, maar waar leg je de prioriteit? Dat is voor ieder anders denk ik.

Groet Jan.

• Kees

Hoi Jan,

Bedankt voor je reactie en we zullen nog eens goed naar de IS 250 kijken. De GS 300 vindt ik er nog beter uitzien zodat ik die als optie meeneem. Wel boven mijn budget, dus als het verstand het wint dan gaan we voor de Lexus IS 250 en als de emotie de baas is dan de Lexus GS 300 in basis vorm.

Kees

• Jan

Hoi Kees,

Ik wens je veel succes met je beslissing, blijft altijd moeilijk, maar met een Lexus heb je niet alleen topkwaliteit maar ook meer exclusiviteit dan de Duitsers, jee zeg, dat ik nog niet bij Lexus werk,,,,

Prettige feestdagen en ik lees het wel wat het is geworden Kees,

Groet Jan.

• sport

Afschrijving????? moet jij eens 3000 per jaar zien af te schrijven bij een opeltje!!!!

Vraag is hoog dus wat zeur je. Hebben is 250 bus lux at6 ingeruild op is 250 sport at6 met leer, sport is toch vinniger, er schijnt andere motorsoftware in te zijn geinstalleerd.