Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

ipod aansluiten?

  • Jeroen

    Ik heb een GS 430 met DVD navigatie en Lexus sound system. Ik wil voor lange ritten graag m'n Ipod aansluiten. In mijn vorige auto gebruikte ik hiervoor een itrip FM transmitter, aangesloten op de audio uitgang van een belkin aansteker adapter.

    Omdat de GS een mooi stroompunt heeft in de middenarmsteun, zou ik daar de ipod in willen doen. Dat betekent wel dat de FM transmitter geen goed bereik heeft. Ik heb ook nog een cassette adapter, die werkt wel en klinkt beter dan de FM, maar dan loopt er natuurlijk een draadje van de armsteun naar de cassettesleuf.

    Wel is er een nieuwe cassette bediening voor de ipod, die me erg handig lijkt - deze merkt wanneer je vooruitspoelt bijv en schakelt dan naar het volgende nummer van je ipod. Zie: http://www.griffintechnology.com/products/smartdeck/index.php

    Maar allicht is er iemand hier die z'n ipod nog handiger heeft aangesloten - is er een reserve line-in die ik kan gebruiken? Kun je iets met de aansluiting naar je CD wisselaar in de dashboardkast?

  • Jeroen

    Ben zelf nog even op zoek gegaan en dit lijkt de meest optimale oplossing:

    http://www.vaistech.com/aic100i.html

    Is niet goedkoop, maar ik kan dan wel alles vanaf het stuur bedienen, het is volledig geintegreerd met het audiosysteem (met optimale kwaliteit) en met een beetje mazzel ondersteunt het zelfs het tonen van artiest/track op het scherm!

    Weet iemand of de GS de genoemde ‘MD changer’ mode ondersteunt? Dat is nl. nodig om de namen op het scherm te tonen.

  • loek_p

    Beste Jeroen,

    is dit jou nog gelukt? Ik zat zelf te denken aan een gateway 100 van icepod,maar die gateways kunnen alleen worden aangesloten als de radio beschikt over een 12 pins cd wisselaar aansluiting. En ik heb geen idee of dat voor mijn GS300 (1998) geldt, weet jij dat?

    Rgrds,

    Jeroen