Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Met de Lexus is 200 in sneeuw rijden

• marianne

als ik me niet vergis is dit Rudy van Federal Mogul.

Hier marianne uit Frankrijk. Ik ben bezig met mijn campagne op internet (=zoveel mogelijk mezelf promoten) en autoclubs vallen er ook onder, ik dacht het prikbord misschien en las uw bericht

kan u geen raad geven over dit probleem maar ook wij moeten dringend winterbanden gaan bestellen want het is hier al goed koud aan het worden.

verder ben ik hier nog altijd heel graag en hoop dat het volgend seizoen de klanten ook gaan komen want klanten vinden dat is natuurlijk het grootste probleem.

Ik ga verder zoeken en als je tips hebt of met een aantal clubleden eens gaat toeren denk dan eens aan de auvergne

groetjes

en tot ziens

• rudyfrombelgium

Eerste sneeuw is gevallen. IS200 is inderdaad waardeloos in sneeuw. Heb winterbanden gestoken en zak zand van 50 kg in de koffer gelegd. Maakt een heel groot verschil. Ben overtuigd dat ik zonder winterbanden en zonder zandzak hopeloos van links naar rechts zou slingeren. Winterbanden zijn onmisbaar !!!!! Wonen op kleine maar heimelijke heuvel waar de sneeuw onderaan ophoopt. Dus onderaan zeer gevaarlijke situatie. Ben in achteruit berg opgereden. Fijne mecaniek helpt , je speelt beetje met traction controle aan en uit, snow aan en uit , beetje gas geven , beetje spelen en ben zo toch de berg opgeraakt zonder al te veel problemen. Voor het overige, op normale niet gladde besneeuwde banen met zandzak en winterbanden geen enkel probleem maar terwijl de IS200 10/10 krijgt bij droog en nat weer geef ik toch maar een 7/10 bij winterweer. Ga sneeuwkettingen kopen als bijkomende security.

• Peter

In de sneeuw rijdt het kl*ten,.

Ik heb geen winterbanden en de maat achter is 225 / 45x17

Bij vastzitten in de sneeuw de tractie controle uit want deze laat de motor afslaan.

De “Snow” knp geeft een rustiger verloop van het gaspedaal.

• rudyfrombelgium

Was gisteren weer prijs hier in België. Heel gevaarlijk en zijn tochtje gaan doen met IS200. WInterbanden Michelin Alpin en zandzak van 50 kgs. Niet het minste probleem gehad ook niet op onze gladde berg. Op vlakke baan en bergaf zet je traction control op en snowknop aan. Bij bergop traction control aan en sneeuwknop af (je hebt immers vermogen nodig om auto zachtjes bergop te stuwen). Bij zeer zachte versnelling (trouwens perfect mogelijk met IS gezien fijne mecaniek) vindt je al snel perfecte grip. Met winterbanden kan je veel sneller rijden dan met zomerbanden maar ben nooit boven 40 km/u gegaan maar heb anderzijds geen enkel probleem gehad (niet het minste). Ik had trouwens de indruk dat de Lexus zo beter rijdt dan mijn CRV vroeger en die was 4-wiel drive. Het volledig vertrouwen nu ik weet hoe je hem moet rijden. Dus heel goede winterbanden, zandzak 50 kgs in de koffer (beter nog 60 kgs) en voorzichtig rijden en genieten van de fijne mecaniek.