Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Met de Lexus is 200 in sneeuw rijden

• rudyfrombelgium

Ik lees op allerhande forums (vooral Britse) dat de Lexus is200 waaardeloos is in sneeuw en ijs. Daarom heb ik winterbanden besteld (overigens vrij duur want 190 EURO per band zonder vlegen). Heeft er iemand positieve en of negatieve ervaringen met rijden in sneeuw met de IS200. Ik vind veiligheid voor alles, zou niet graag met de twee kids een ongeval oplopen. Naar verluid zou de sneeuwknop die het motorvermogen begrensd niet goed werken. Verder lees je hier en daar dat je best een zak zand in de auto legt (koffer) terwijl ik dacht dat het gewicht van de is200 perfect 50/50 op voor-en achteras was verdeeld. Thanks for your feedback.

• zjelko

Hoi,

Ik heb het ook gelezen…….Ik heb mijn auto nog niet lang genoeg en dus geen winter meegemaakt. Afgaande op de theoretische feiten kan ik me nauwelijks voorstellen dat een IS200 meer problemen zal hebben in de sneeuw dan bijvoorbeeld een BMW. Een BMW is ook een achterwiel aangedreven auto een Honda S2000 ook en daar ken ik verschillende eigenaren van en die heb ik er nog nooit over gehoord. Een Lexus IS200 staat er juist om bekend dat ie inderdaad een goede gewichtsverdeling heeft en een beroerd laag koppel bij een laag toerental. Uiteraard is het aanbrengen van winterbanden altijd zinvol maar nogmaals ik kan me nauwelijks voorstellen dat sneeuw voor “ons” veel moeilijker rijden is dan voor andere achterwiel aangedreven auto's. We zullen zien als het gaat sneeuwen!

vgrtn

• Han

Vorige winter met veel sneeuw en ijzel op de weg heb ik ook problemen gekend met de IS200. Bij gladheid kom je moeilijk weg en ook de Snow-knop helpt niets…!

Later heb ik ook de verhalen gelezen…wel jammer!

Ik zou jouw ervaring wel willen horen MET winterbanden…!

• rudy

met de is 200 in de sneeuw is niks mis mee alleen heeft dit te maken met achterwielaandrijving bij het minste beetje gas staat hij dwars dit hebben alle achterwielaandrijvers.

• rudyfrombelgium

http://www.rtl.nl/automotor/rtlautowereld/tvprogramma/2002_12.xml

Via bovenstaande link krijg je toegang tot een pagina van autowereld.

Op die pagina vindt je een videoaflevering van autowereld die handelt over de voordelen van winterbanden. De rubbersamenstelling en het profiel van de banden maakt dat je betere grip hebt ook gewoon bij lage temperaturen.

Is wel een kleine investering maar een crash met de auto (zeker met een Lexus) kost een pak ellende en een hoop geld en je koopt er ook een beetje gemoedsrust mee. Daarenboven slijten je gewone banden dan ook minder want die staan op stal terwijl je met winterbanden rondtoert.

Heb winterbanden op mijn vorige voorwielaangedreven autos geplaatst en de grip is indrukwekkend. Wij wonen op een heel steile berg en mijn gewone auto met winterbanden reed evengoed bergop als mijn Honda CRV vroeger.

Nu wachten wat de Lexus gaat brengen. Houdt wel mijn hart vast maar denk dat het zal meevallen.

• Tim

De IS200 is echt een perfecte rijmachine….1 uitzondering; gladheid. Door de achterwielaandrijving (stuurt onder andere omstandigheden perfect!) en de relatief lage druk op de achterwielen heeft de IS het moeilijk om bij gladheid van zijn plek te komen. Als je eenmaal ‘rolt’ dan valt het wel mee en is ie door z'n uitgekiende balans redelijk makkelijk onder controle te houden.

Toen ik het afgelopen winter meemaakte dat mijn vrouw met haar Mazda Xedos 6 Aut. probleemloos een flauwe helling opreed waar ik met mijn IS200 6-speed kansloos was (ook met ingeschakelde snow-stand) vond ik het genoeg en heb ik winterbanden aangeschaft. Hele goede ervaring; veel meer tractie en controle, ook tijdens het remmen. Iets minder fijngevoelig/scherp onder ‘normale’ omstandigheden, maar wel zelfs iets meer comfort. Nauwelijks meer rolgeluid. Op advies van m'n dealer heb ik Vredestein winterbanden in 16 inch op originele stalen velgen.

Groeten, Tim

• jan

ik heb verschillende winters gereden met de IS. met winterbanden michelin pilot alpin. en ik na leen maar zeggen dat het een top auto is.

• Ray

Jan,

Ik wil ook deze winter winterbanden op mijn IS hebben. Eerst dacht ik koop velgen en banden, maar mijn vier banden die er nu op zitten moeten al vervangen worden. Ik wil dus deze vervangen voor winterbanden, op de orginele velg dus. Dan kijk ik van het voorjaar wel weer verder.

Maar jij hebt er dus al ervaring mee… heb je nog tips???

Alvast bedankt,

Ray

• Han

Zjelko en ik hebben allebei een LPG-tank achterin, toch is de tractie hopeloos op sneeuw en ijs…

Misschien moeten we maar naar de bouwmarkt toe en 50 kg. cement in de koffer leggen…!

• zjelko

Goed plan Han hahahaha

Ik ga gelijk naar de Gamma vanmiddag want de winter komt eraan, is veel goedkoper dan winterbanden.

vgrtn

(op gas kun je WEL probleemloos rijden)