Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

GS300 versies 1998-2004

• Jeroen

Na rijp beraad en een gezinsuitbreiding wil ik stoppen met mijn hobby auto's en een veilige en comfortabele occassion aanschaffen. Ik heb altijd een goed gevoel bij Lexus gehad, vind vooral de GS300 interessant en gezien mijn budget (ca 15.000) kom ik uit op eentje van eind jaren '90, dus het tweede model. Ik ben trouwens een muziekfreak, dus ook de goede reputatie qua audio van Lexus staat me aan.

Nou heb ik gezien dat er van dat model in ieder geval twee series bestaan - vanaf 2001 heeft de GS300 andere achterlichten, meer airbags, sequentieel schakelen en DVD-navigatie en Mark Levinson Audio (als optie).

De oudere serie ('98-'00) heeft als optie CD navigatie en Nakamichi audio (al heb ik die laatste nog nooit in NL bij een advertentie zien staan)

Mijn vragen:

1) is de functionaliteit van de CD navigatie anders dan de DVD navigatie buiten dat op de DVD heel Europa staat?

2) is de boordcomputer/touchscreen na de update verder nog aangepast?

3) hoe verhoudt het nakamichi-systeem zich tot het standaard systeem? zijn er veel GS300's in NL verkocht met Nakamichi (of Mark Levinson) optie?

4) vanaf welk jaar bestaat nu de ‘Executive’ uitvoering van de GS300? Zit hier navigatie nou wel of niet standaard in?

5) zijn er nog meer series geweest van de GS300? Andere belangwekkende opties?

Als de serie vanaf 2001 op basis hiervan veel aantrekkelijker is, is dat mogelijk een reden te wachten tot deze wat in prijs zakken…

Alvast bedankt - op de Lexus sites staat alles over de huidige modellen, maar weinig over voorgaande jaargangen…

• ruud

Hoi Jeroen,

Ik kan je niet op alle vragen antwoord geven maar ik heb zelf een GS300 uit 1998. Het navigatiesysteem is qua functionaliteit voor zover ik weet ongewijzigd. Ik heb alleen CDrom cd's en dat is gewoon wat minder handig (per land een cd) Tevens minder makkelijk 2de hands aan te komen dus moet je al snel nieuwe bij Lexus kopen.

Het muzieksysteem (standaard) is in 1 woord klasse. Ik heb hiervoor een GS300 uit 1995 gehad, was ook erg goed. Denk dat je je daarover geen zorgen hoeft te maken.

Er zijn ook GS-en te koop zonder navigatie en zelfs zonder leren bekleding. Ik zou zelf altijd voor een met deze optie kiezen aangezien het bij een 2de hands auto niet echt meer in prijs uitmaakt. Hou er wel rekening mee dat als je tot aanschaf van deze waanzinnige auto overgaat het niet handig is om na 1 of 2 jaar een andere te kopen. De inruilwaarde gaat snel omlaag dus je moet deze auto kopen en vervolgens jaren van genieten.

De keus is wat dat betreft een moeilijke: Koop je nu een GS uit 98/99 voor tussen de 13.000 en 18.000 of wacht je nog 2 jaar voor een model uit 2001. Ik zou nu kiezen voor een model 98 en over een jaar of 6/8 wellicht een model 2005 kopen….

• Harm

Ha Jeroen,

Wees verstandig en koop je droomauto in ieder geval bij een officiele lexus-dealer (bij voorkeur Tiemens in Arnhem). Je betaald er wel meer voor maar krijgt er fantastische service voor terug.

grtz

Harm

• Jeroen

Ruud, Harm - bedankt voor jullie tips!

Ik verwacht vrijdag zekerheid te krijgen over de verkoop van mijn huidige auto en heb dan twee weken later mijn geld… Bijna tijd om een keuze te maken dus!

Ik ga inderdaad minimaal voor navigatie & leer, en omdat ik na wat rekenen hier en daar tot max. 20.000 te besteden heb, komt een 2001 al bijna in de buurt - zeker als bij een wat goedkopere handelaar kijk. Ik snap dat ik optimale service krijg als ik bij de Lexus dealer koop, maar als het wel een aantoonbaar dealer onderhouden auto is en ik vervolgens zelf ook daar mee verder ga, dan lijkt het me niet zo'n verschil maken toch?

Nou ja, ik hou de verkoopsites in de gaten en hoop dat het binnenkort allemaal lukt!

• Jeroen

Knoop is doorgehakt: een GS430 uit 2001, bij de Lexus dealer vandaan. Iets meer, maar viel niet tegen. Heerlijk, weer een V8. Wel veel KM gelopen, maar met een jaar volledige garantie + de reputatie van Lexus heb ik er wel vertrouwen in. Hij ziet er van binnen en buiten namelijk nog zeer goed uit.

Een nieuwe, trotse Lexus eigenaar hier op het forum dus!

• ruud

Van harte gefeliciteerd Jeroen !!!!!!!!!!!!!

Je zal er zeker geen spijt van hebben maar daar was je zelf al van overtuigd volgens mij. Wanneer ga je hem ophalen ?

• Jeroen

Ik heb 'm al, nadat de deal rond was, was hij 2 dagen later rijklaar gemaakt. Bevalt uitstekend tot nu toe!

• Johan

ik heb sinds 2 weken een executive uit 1998 en uit duistland. het lampje van de benziemeter gaat brande bij verbruik van 58 liter kennen jullie dit?Jeroen schreef:

>

>