Na rijp beraad en een gezinsuitbreiding wil ik stoppen met mijn hobby auto's en een veilige en comfortabele occassion aanschaffen. Ik heb altijd een goed gevoel bij Lexus gehad, vind vooral de GS300 interessant en gezien mijn budget (ca 15.000) kom ik uit op eentje van eind jaren '90, dus het tweede model. Ik ben trouwens een muziekfreak, dus ook de goede reputatie qua audio van Lexus staat me aan.
Nou heb ik gezien dat er van dat model in ieder geval twee series bestaan - vanaf 2001 heeft de GS300 andere achterlichten, meer airbags, sequentieel schakelen en DVD-navigatie en Mark Levinson Audio (als optie).
De oudere serie ('98-'00) heeft als optie CD navigatie en Nakamichi audio (al heb ik die laatste nog nooit in NL bij een advertentie zien staan)
Mijn vragen:
1) is de functionaliteit van de CD navigatie anders dan de DVD navigatie buiten dat op de DVD heel Europa staat?
2) is de boordcomputer/touchscreen na de update verder nog aangepast?
3) hoe verhoudt het nakamichi-systeem zich tot het standaard systeem? zijn er veel GS300's in NL verkocht met Nakamichi (of Mark Levinson) optie?
4) vanaf welk jaar bestaat nu de ‘Executive’ uitvoering van de GS300? Zit hier navigatie nou wel of niet standaard in?
5) zijn er nog meer series geweest van de GS300? Andere belangwekkende opties?
Als de serie vanaf 2001 op basis hiervan veel aantrekkelijker is, is dat mogelijk een reden te wachten tot deze wat in prijs zakken…
Alvast bedankt - op de Lexus sites staat alles over de huidige modellen, maar weinig over voorgaande jaargangen…