Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

vocht in de koplamp

• Ray

Hallo, ik heb vocht in de koplamp van mijn IS, is dat iets wat je zelf kunt oplossen of is het beter om de dealer het te laten doen.

• zjelko

Het is zomer…….het is een meer voorkomend probleem in de zomer bij de IS'en.

Een oplossing schijnt te zijn (heb ik ergens gelezen) om gewoon een vanaf nu dan even met je verlichting aan te gaan rijden. Eigenlijk logisch omdat de boel dan lekker kan opwarmen en vervolgens verdampen…….

Alsjeblieft

vgrtn

• H. Westerveld

Hallo, wacht op een paar droge c.q. warme dagen , haal de afdichting achter op de koplamp tijdelijk los, licht aan tot de condens verdwenen is, komt het probleem terug dan is je koplamp lek en zal je deze moeten vervangen.

mvg.

Henny

• Ray

Dank voor jullie reactie.

Henny, bedoel je die grijze ronde draaiknop waar open/close op staat?

Ik heb begrepen dat het komende dagen een stuk beter weer wordt, dus kan ik het gelijk uitproberen.

Lexus Breukelen zei gelijk dat het helemaal vernieuwt moet worden. Toyota Almere had zoiets van, uit elkaar halen, lamp afdichten met silicone kit en dan kijken of die waterdicht is. Weet iemand trouwens of de bumper er af moet om je hele koplampunit er uit te halen?

Ray

• H. Westerveld

Hallo Ray, Ik rij zelf een LS400 en weet niet hoe dit bij een IS200 zit, waarschijnlijk moet je die draaiknop hebben, dat zal wel de afdichting zijn die je moet openen om een lamp te vervangen, kijk even in je boekje wat betreft “ het vervangen van de lampen”

Een koplamp is altijd te vervangen zonder de bumper te moeten demonteren

mvg.

Henny

• Ray

Henny,

Inmiddels is de vocht uit mijn koplamp verdwenen. Ik heb het stadslicht, welke net boven de Xenon zit, er helemaal uit gehaald. Na een aardig stukje sturen met de lichten aan was al het vocht verdwenen. Een aanrader voor iedereen met hetzelfde probleem.

Dus je kan altijd de hele koplamp unit vervangen zonder de bumper er af te halen?!? Volgens Toyota Almere moest die er af, maar ja die mensen werken natuurlijk ook op uurbasis. Dus zal dat het wel zijn.

Henny en Zjelko bedankt voor jullie tips, dit heeft mij flink wat geld bespaard!

Groeten,

Ray

• zjelko

Graag gedaan hoor……..zal ik je even mijn bankrekeningnummer geven :-) :-)

vgrtn