Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

slijtage banden.

• aart

de banden van mijn IS200 zijn aan de binnenkant helemaal kaal en aan de buitenkant nog 3mm profiel is dit normaal of is het een kwestie van uitlijnen?

het gaat om de voorbanden.

• Paul

Hallo Aart,

Dit is zeker een geval van uitlijnen.

Het is aan te raden om de auto zeker 1 x per jaar uit te lijnen, door al die verkeersdrempels verloopt deze snel en dan zijn je banden zo weg.

• Ronald

Klopt een kwestie van uitlijnen, ik heb sinds kort 4 nieuwe banden laten plaatsen en gelijk uit laten lijnen.

Mijn vorige banden waren ook aan de binnenkant (voor) helemaal kaal terwijl de buitenkant nog wel 50.000 Km mee hadden gekunt.

Na het uitlijnen stuurt hij ook prettiger en directer, is ook beter voor je ophanging.Paul schreef:

• zjelko

Stoeprandjes “pakken” dat is echt funest voor je uitlijning……..:-(

vgrtn

• aart

Hallo, dank jullie wel voor de reacties, ik heb gisteren (vrijdag) nieuwe banden op laten monteren en laten uitlijnen en wat bleek van de uitlijning klopte geen bal meer, links bijna 1 graad uit het spoor rechts een halve graad plus de toespoor stond verkeert. Rijd nu weer strak als vanouds.

vr.gr. aart

• Ray

Hallo Aart,

Ik heb ook een IS met hetzelfde banden probleem. Binnenkort moet ik dus ook voor nieuwe banden en richten. Mag ik vragen wat je voor je banden plus richten moest betalen? Waar ik ook heel benieuwt naar ben is voor wat voor banden je hebt gekozen.

Groeten,

Ray

• aart

Hallo Ray,

Ik heb gekozen voor Bridgestone( turanza er300 215/45zr17 87w) banden, er lagen Michelins op die kosten 205 euri en de Bridgestone's 165 euri. Aangezien er tussen de a- merken weinig kwaliteits verschil zit volgens m'n bandenmannetje heb ik voor de Br.stones gekozen.

Voor het richten moest ik 30 euri afrekenen maar ik vrees dat dat bij de dealer veel duurder is.

vr. gr. Aart.