Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

lexus op LPG

• ton

ik ben voornemens een lexus te kopen en hem op lpg te laten rijden.

heeft iemand daar eravring mee? je ziet ze weinig te koop met lpg installatie

groet

ton

• PeterB

Gas gebruik je in de keuken, om op te koken.

• Han

Dat gas is om te koken, is een oude ongenuanceerde uitspraak.

Dit duidt zelfs op een zeer onderontwikkeld autotechnisch IQ…sorry!

Mocht men in de gelegenheid zijn om het forum van Autoweek te lezen, dan zal men lezen, dat de techniek in LPG de laatste 5 jaar aanzienlijk is verbeterd.

Vooral de elektronische inspuitsystemen van bijv. Vialle of Prins zijn zeer goed!

Zelf heb ik vorig jaar een Lexus IS 200 gekocht met heel veel kilometers op de teller. Echter ik volg jaren de beurs en las dat de oliereserves aan het opraken waren. Daarom was ik erg geinteresseerd in LPG.

Daarom heb kontakt gehad met Louwman en Parqui. Zij zijn geen voorstander van LPG. Vooral de VVTi-motoren van Toyota lopen niet goed op LPG.

Echter zij hebben mij toch een LPG-dealer aanbevolen en nu rijd ik zeer tevreden met een LPi-installatie van Vialle.

Mijn teller staat al op 198 000 km. en ik heb nul komma nul problemen.

Ook was ik gecharmeerd van het Flash Lube-systeem, dat is een olie-druppelsysteem, dat de kleppen smeert (Australisch product).

Volgens mij ben ik een van de weinigen in Nederland, die dit aan durft, maar ik heb mij zeer goed laten voorlichten en ben overtuigd als je bepaalde eisen stelt aan dealer, systeem en rijstijl, dat er niets in de weg staat om voordelig Lexus te kunnen rijden.

• ton

eindelijk een verstandig antwoord.

dank voor je reactie, hoeveel km heb je al met de install. gereden?

en hebben ze ook je motor moeten aanpassen zoals gehrde kleppen ed of is dit ook onzin. ik rij zeer rustig. of heeft dat er niets mee te maken?

groet

• Han

Nee, motor hoeft helemaal niet aangepast te worden.

Ik heb er 20 000 km meegereden en alles is prima. Waar woon je precies?

Ik heb een goed adres in het zuiden des lands. Hij is ex-Vialle werknemer en heeft een eigen bedrijf, die een zeer goede reputatie heeft.

Bij Toyota raadt hij het wel af bij de VVTi-motoren.

Kijk eens bij GasFX.nl of andere LPG-sites voor automerken, die geschikt zijn en andere info.

Succes!

• ton

ik woon in almere

maar afstand is niet belangrijk. heb wel belangstelling voor zijn adres.

alles komt op vertrouwen aan in deze brance

groet

• Han

Kijk eens op de officiele Vialle-site of GasFX-site, dat zijn betrouwbare dealers.

In Overijsel zit ook Olive en in Son (NB) zit Mesman, mijn dealer. Hij weet alles van Volvo en Vialle. Ook test hij bijzondere auto's uit, zoals een Subaru WTX rally-auto (285 pk…).

Als je Mesman ziet , doe hem te groeten. Hij kent mij wel…

• ton

dank

groetHan schreef:

>

> Kijk eens op de officiele Vialle-site of GasFX-site, dat zijn

> betrouwbare dealers.

> In Overijsel zit ook Olive en in Son (NB) zit Mesman, mijn

> dealer. Hij weet alles van Volvo en Vialle. Ook test hij

> bijzondere auto's uit, zoals een Subaru WTX rally-auto (285

> pk…).

> Als je Mesman ziet , doe hem te groeten. Hij kent mij wel…

• Han

Tweede voorbeeld (bron: autoweek forum), dat het wel kan :

Merken die volgens de dealer niet op LPG kunnen, kunnen in de praktijk uitstekend op LPG. Voorbeeldje? De Lexus LS 400 gaat volgens de dealer niet op LPG, maar dat gaat in de praktijk als een trein! In mijn familie zijn al drie van die wagens op LPG gezet

• PatrickSC430

Ik vind het wel een leuke !!!!!!!!!! Koken doe je op gas…….Hahahahahaha

En daarom hoort een lexus ook op Benzine !!!!!!

Want als je de kosten te hoog vind van het benzine gebruik ( anders ga je niet op gas rijden ) dan kan je beter een ander merk gaan rijden…………..Uhhhh…..Ford K ?????………….die kan prima op gas .

Je gaat toch ook geen ferari of lambo kopen en er dan een gastank in bouwen omdat hij zo duur in de benzine is !!! ???