Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Lexus uit de USA

• Ray

Wie o wie kan mij vertellen of het verstandig is om een lexus uit de USA te halen. Ik ben dan erg benieuwt hoe het met specificaties zit en onderdelen. Zijn die gewoon te halen bij de Nederlandse Lexus dealers of moet je sommige onderdelen bestellen uit het buitenland.

Je komt tegenwoordig steeds vaker import vanuit de USA tegen en als je de verkopers van deze wagens spreekt is er natuurlijk buiten de milesteller niets anders.

• Pos

Ik heb hier weinig ervaring mee, soms zijn met name de plaatdelen iets anders heb ik begrepen. Bovendien hebben ze in Amerika veel meer modellen.

Dat wordt lastiger bij schade, wat een overweging zou kunnen zijn is een auto uit Canada te halen, dan heb je namelijk kilometers ipv miles.

De prijzen zijn mogelijk in dollars iets hoger, maar de Canadese dollar staat lager dan de Amerikaanse.

• Lexus

Ray,

De specificaties kunnen natuurlijk afwijken, maar dat lijkt me niet zo'n probleem en dat zal ook nooit zoveel zijn. Zolang de auto aan jouw wensenlijstje voldoet, is het toch goed? Onderdelen zijn geen probleem, die zijn redelijk (95%) universeel. In het slechtste geval heb je een levertijd van 2 weken op bijzondere onderdelen. Waar je wel rekening mee moet houden is dat bij het keuren door de RDW er zijknipperlichten opzitten en de knipperlichten voor niet permanent mogen blijven branden. Bovendien zal de radio-ontvangst abominabel zijn, gezien de afwijkende instelling in de USA. Als je alleen maar cd's is dat geen probleem natuurlijk, naders moet je maar eens vragen wat een andere (Europese) radio kost. Reken op €2.500,-…

Bovendien zal de DVD van het navigatiesysteem (indien aanwezig) vervangen moeten worden. Deze kost ongeveer €360,-. En laat je goed informeren of de DVD-speler van het navigatiesysteem wel goed werkt in Europa!