Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Introductie Lexus RX400h

  • Bert

    Wie gaan er naar de introductie in Raamsdonksveer van de Lexus RX400h? Ga er zelf op 11 juni naartoe?

    Bert

    webmaster http://lexus.startpagina.nl

  • Ben

    Ga ook de 11e, ben benieuwd.

    Groet,

    Ben

  • Julius

    Ik ben helemaal niet uitgenodigd…….hoe kunnen ze mij nou vergeten ;-)

  • demans

    ja op zondag!

    demans

  • Han

    Bedankt voor de tip, Bert!

    Gisteren ben ik voor het eerst geweest en wat een leuke dag.

    Hele mooie entourage in die koepel en hele lekkere hapjes. Natuurlijk kwam ik voor de auto's en het was heel leuk om het hele gamma te zien.

    Natuurlijk de nieuwe 400h, waar ik ook een proefrit mee heb gemaakt. Jammer alleen ,dat je kwartiertje mag rijden en ook met jongens van de IVA erbij…

    Daarom goed aan de max. snelheid (100….) gehouden…

    Daarna een grote verrassing…

    Wedstrijd sprinten binnen 9 seconden!

    3 auto's zelf uit te testen : VW Toureg 3.2 TDi - Volvo XC90 en Lexus RX400h

    Lexus eerst en schijnt in 7.6 sec. de 100 km te halen.Stil en geruisloos…

    Toureg voel je opschakelen en met meer geluid (diesel…)

    Volvo (last but not least) ging geruislozer en soepeler dan de VW!

    In ieder geval vond mijn vriendin de Lexus het mooist en het fijnste rijden!!!

    Topdag gewoon!

    >

    >

  • Ernst

    GEWELDIG !

    LEXUS heeft echt zijn naam waargemaakt met de introductie van de RX400h.

    De reeds bestaande RX serie was natuurlijk al TOP, maar deze auto is toch weer een klasse beter. In 7,6 seconden al op de honderd, een zeer acceptabel verbruik (1 op 10 is haalbaar) als je het gaspedaal niet te diep intrapt en zeer hoogstaande hybridetechniek.

    Het enige vreemde was dat het geluid van de motor met het accelereren niet in overeenstemming is met de snelheid door het extra vermogen van de electromotoren. De motor maakt behoorlijk veel toeren en de auto schiet in één vloeiende beweging vooruit door de CVT techniek. De automaat werkt dus zonder waarneembare schakelmomenten. Bij lage snelheid is er alleen aandrijving door de electromotor. Als je het gaspedaal ook maar licht intrapt komt de benzinemotor (bijna geruisloos) in werking. Ook bij een snelheid van 200+ blijft de auto stil, koersvast en geruisloos.

    Daarbij geeft Lexus een autolevenslange garantie op de goede werking van de brandstofcellen. Het is dan ook geen verassing dat bijvoorbeeld Porsche dit hele hybride concept van Toyota/Lexus in licentie heeft gekocht. Want waarom techniek zelf ontwikkelen als een reeds bestaande techniek bijna niet te verbeteren is ?.

    Klasse van de ontwikkelaars in Japan. Als eerste en tegen een bescheiden meerprijs dit in de markt durven zetten is klasse. Het is dus niet verwonderlijk dat er veel belangstelling is voor deze geavanceerde auto.

    De presentatie in Rosmalen was wederom uitstekend. Na enige weken geleden de introductie van de nieuwe GS 300 mee te hebben mogen maken, was het nu de beurt aan de RX hybride. Prima locatie met een overzicht van het totale Lexus programma, zelf proefrijden in de RX, een hapje en een drankje, luisteren naar het weergaloze Mark Levinson audioprogramma en tot slot de privécollectie van dhr. Louwman (230 klassiekers) mogen aanschouwen in het museum. Jammer dat we de sprintkwaliteit van onze Range Rover Sport super charged niet mochten vergelijken (strenge student IVA student kon dit niet waarderen) met de andere 3 auto's op de grid. Had wellicht een close finish winning voor de Lexus kunnen worden volgens de specs van de fabrikanten.

    Ben al weer in afwachting van de presentatie van de nieuwe IS serie en speciaal de diesel.

  • Han

    Vandaag ga ik in Rosmalen tennis kijken, maar ik wist niet dat er een Lexus-presentatie was…? Zat je toevallig toch niet in Raamsdonksveer??

    Mooi kompleet verhaal trouwens! Weet jij trouwens welke motoren in de VW en Volvo zaten?

  • ernst

    Ja het moet natuurlijk Raamsdonksveer zijn.

    De Volvo was voorzien van een 3.0 liter V6 benzinemotor, 272 PK, 380 Nm, in 9,3 seconden 100 km/h.

    De VW was voorzien van een 3.2 liter V6 benzinemotor, 241 PK, 315 Nm, in 9,8 seconden 100 km/h.

    De Lexus RX400h was voorzien van ee 3.3 liter V6 benzinemotor, 211 PK, 288 Nm, in 7,6 seconden 100 km/h. De voorste elektromotor heeft een koppel van 333 Nm en achter 130 Nm. De waardes van deze koppels bij elkaar zorgt dus voor de snelle sprint.